Jag har tänkt på en grej... När man ser matchtröjor bland publiken på Hovet eller generellt i Sverige är det väldigt sällan det är riktiga spelarnamn på tröjan. Oftast är det ens eget efternamn eller något i stil med "Mackan" eller "Putte". Detta måste väl ändå vara ett svenskt fenomen? Ser man tröjor folk har på sig i NHL så är det i stort sett alltid namn på stjärnorna i lagen... #87 Crosby eller #19 Toews är ju klassiker...
Inför nästa säsong kommer i alla fall jag skaffa en tröja #32 Krüger.
Svenskt tröjfenomen
Re: Svenskt tröjfenomen
ska köpa en med #71 Kovalchuk
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Fenomenet matchtröja är ju vanligare i Nordamerika i allmänt, det är väl en minoritet av dom som går på matcherna som INTE har en matchtröja på sig?
Gällande texten på tröjorna så tror jag inte att det är så stor skillnad mot här, alla klubbar erbjuder ju matchtröjor med valfritt tryck på.
Gällande texten på tröjorna så tror jag inte att det är så stor skillnad mot här, alla klubbar erbjuder ju matchtröjor med valfritt tryck på.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
I staterna kan man köpa äkta matchtröjor med spelarnas namn på, med sydda nummer och namn.
Själv har jag en Peter Forsberg (det var en gåva)
Själv har jag en Peter Forsberg (det var en gåva)
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Bjurre skrev:ska köpa en med #71 Kovalchuk
Off topic
Världens sämsta förlorare & mest egoistiska hockeyspelare som åkt i ett par skridskor.
Klart man vill ha hans tröja...

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
han kan mycket väl vara det men en av världens bästa med såLee Harvey Oswald skrev:Bjurre skrev:ska köpa en med #71 Kovalchuk
Off topic
Världens sämsta förlorare & mest egoistiska hockeyspelare som åkt i ett par skridskor.
Klart man vill ha hans tröja...
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.