Välkommen Stefan Lassen!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Re: Välkommen Stefan Lassen!

Inlägg av Remy Lebeau »

Tror nog att vi kan vara ganska överens om att Lassen inte är någon Liwing eller Andersson. Precis överallt öser Leksands supportrar beröm över Lassen, där dom framhåller hans jämnhet och hans mycket starka skridskoåkning. Bra skott har han med, även om han tydligen hellre passar.

Det här kan nog bli riktigt bra med tiden, men man måste ge honom tid.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Wayne

Inlägg av Wayne »

Lundqvist drömmer nog fortfarande mardrömmar om Lassen...
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

isolerad skrev:
Jävla gnäll! Det är INGET fel med att värva från allsvenskan. Se t ex HV71 när de värvade Johan Åkerman. Det gäller att värva rätt.
...och Ragnarsson från Almtuna var ju också verkligen ett totalt nerköp, eller hur?
Daniel Larsson,någon?

---
lilleman

Inlägg av lilleman »

fd skuggan skrev:
isolerad skrev:
Jävla gnäll! Det är INGET fel med att värva från allsvenskan. Se t ex HV71 när de värvade Johan Åkerman. Det gäller att värva rätt.
...och Ragnarsson från Almtuna var ju också verkligen ett totalt nerköp, eller hur?
Daniel Larsson,någon?

---
Varför citerar du honom? Det är ju inte isolerad som sa att det inte är bra att värva från Allsvenskan.

Personligen tycker jag inte att det är något som helst fel att värva från Allsvenskan. Precis som isolerad säger så gäller det att värva RÄTT.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Samtidigt kan han ju ha spelat på sin yttersta topp i Leksand. Då kan han få det lite jobbigt i ES.

Å andra sidan så tror jag att spelartypen som Lassen är har lättare att etablera sig i ES än direkt offensiva backar. Kolla bara på Deilert, han levererade ju framåt rätt bra i Mora när han var där.
Defensiva misstag syns ju mer än offensiva.
Född till sportchef.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Äntligen får vi in lite "tuffness" i laget, det har saknats länge.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Varför inte Staffan Kronwall? Vilket jävla skämt..
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

alskar_dif skrev:Varför inte Staffan Kronwall? Vilket jävla skämt..
Kanske för att han har kontrakt med Calgary Flames även nästa säsong...?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

lilleman skrev:
fd skuggan skrev:
isolerad skrev:
Daniel Larsson,någon?

---
Varför citerar du honom? Det är ju inte isolerad som sa att det inte är bra att värva från Allsvenskan.

Personligen tycker jag inte att det är något som helst fel att värva från Allsvenskan. Precis som isolerad säger så gäller det att värva RÄTT.
lilleman:
Han håller ju med isolerad. Han fyller bara på med fler lyckade värvningar från Allsvenskan för att slå fast att det inte är fel att värva från lägre serier.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

B.I.B.A skrev:
Tycker det är underbart med killar med koll. Att han har kontrakt har det snackats om här på forumet sen han kom på tal första gången och sen är det inte så svårt att gå in och kolla på www.eliteprospects.com.

När det redan är dåligt med cash som det är köper man inte ut en spelare från ett NHL-kontrakt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Crashmash skrev:
B.I.B.A skrev:
Tycker det är underbart med killar med koll. Att han har kontrakt har det snackats om här på forumet sen han kom på tal första gången och sen är det inte så svårt att gå in och kolla på http://www.eliteprospects.com.

När det redan är dåligt med cash som det är köper man inte ut en spelare från ett NHL-kontrakt.
Nu vill jag inte på långa vägar ta "alskar_dif" i försvar men möjligheten har ju funnits rätt länge att Staffan skulle kunna bli utlånad från Calgarys organisation till DIF. Men jag antar att Järlan inte såg det som så speciellt troligt och valde att gå vidare med andra spår.
Skriv svar