Välkommen Stefan Lassen!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Välkommen Stefan Lassen!

Inlägg av Crashmash »

Då välkomnar vi den danska VM-backen Stefan Lassen till vår fina föreningen.

Välkommen!

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=7137
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12502
http://www.difhockey.se/diftv.php?news=7138
Användarvisningsbild
Enbom

Re: Välkommen Stefan Lassen!

Inlägg av Enbom »

Kyles ersättare kan vi anta. Aldrig sett han spela, så någon som kan fylla på med lite information?
Edit: Trodde ju jag det. Men det är en defensiv klippa vi har fått in tydligen.
Senast redigerad av Enbom den 2010-05-31 15:11:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Vad det ploppar upp backar.

Jag gillar Lassen starkt. Tror att han kan få ett genombrott hos oss.

Det enda negativa är väl att vi inte får hem Staffan.

Han är nog under marknadsvärde också.. Mer kulor till en Center och Mackan.

Gillart.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Det här var en överraskning, dock inte lika rolig överraskning som Boumdienne (inte för att jag är besviken över att vi värvat Lassen),

Jag har inte så stor koll på Lassen, men tittar man på hans poängsnitt och beskrivningen på eliteprospects så är det ju inte direkt poäng han ska göra, en Printz-typ?

Velkommen!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Intervju redan uppe, underbart: http://www.difhockey.se/diftv.php?news=7138
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Seriöst danska hockeyspelare?

Trodde vi bara skulle satsa på riktigt spets så länge som det rörde sig om spelare utanför 08-området.

Killen har som meriter lirat i Allsvenskan förut...

*suck*

Andra backar som varit bra i Allsvenskan och plockats hit till oss var "stjärnor" som Liwing, Andersson och till den skaran kan väl även läggas Ryman.

Jag har inte sett spelaren tokmycket, men detta lukar panikvärvning lång väg. Detta är typexemplet på chansvärvningar som kan komma att kosta oss VÄLDIGT mycket.

Det enda positiva med denna värvning är att det rimligtvis måste finnas mycket pengar kvar till en center samt Mackan Nilsson för denna spelare kan omöjligen vara dyr.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Känns som ett stabilt nyförvärv och som sagt nog inte så där himla dyr heller så bör ju finnas en del över för Mackan osv
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Kall-El skrev:Seriöst danska hockeyspelare?

Trodde vi bara skulle satsa på riktigt spets så länge som det rörde sig om spelare utanför 08-området.

*suck*

Andra backar som varit bra i Allsvenskan och plockats hit till oss var "stjärnor" som Liwing, Andersson och till den skaran kan väl även läggas Ryman.

Jag har inte sett spelaren tokmycket, men detta lukar panikvärvning lång väg. Detta är typexemplet på chansvärvningar som kan komma att kosta oss VÄLDIGT mycket.

Det enda positiva med denna värvning är att det rimligtvis måste finnas mycket pengar kvar till en center samt Mackan Nilsson för denna spelare kan omöjligen vara dyr.
Vi ska inte underskatta Dansk hockey då den verkar vara på väg framåt så finns säkerligen en hel del guldkorn där.
Jag tror inte det handlar om någon panik värvning utan verkar ju som dem haft koll på honom ett tag, även om han nu inte var först på listan över spelare dem ville ha.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Tycker det låter som ett vettigt nyförvärv.

Enl. eliteprospect:
Storväxt defensiv dansk back. Trots sin storlek och defensiva styrka så är Lassen en mycket spelskicklig och kreativ back med fin skridskoåkning.
Gillar att spela fysiskt och håller mer än gärna rent framför den egna målvakten på ett skickligt vis.
Låter ju inget fel på hans beskrivning. Spelar han bara så.
Så lär vi inte ha några som står å slår efter returer framför Ridderwall :)
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

*suck*

Dom har tydligen kikat på han redan förra säsongen tror inte han kom pangboom bara sådär, tycker han såg stabil ut under VM och hoppas helt klart att han kan få sitt genombrott hos oss :)

Självklart hade man drömt om en bra offensiv back eller typ Kronwall, men ska bli intressant att se Lassen.

Välkommen!
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det låter som en ganska bra värvning enligt mig. Flera har förut efterlyst en mer defensiv back, men nu klagas det? Tycker det har varit alldeles för snällt framför våran målvakt, därför känns det bra med en 190cm lång dansk framför mål.

Välkommen Stefan!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Remy Lebeau skrev:Det låter som en ganska bra värvning enligt mig. Flera har förut efterlyst en mer defensiv back, men nu klagas det? Tycker det har varit alldeles för snällt framför våran målvakt, därför känns det bra med en 190cm lång dansk framför mål.

Välkommen Stefan!
Precis så.

Är det bara jag som inbillar mig eller får dansken en lätt finsk brytning när han pratar svenska?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Snackat lite med en Leksandssupporter som beskriver honom som en säker defensiv back men med offensiva kvalitéer. Har tydligen ett riktigt bra skott, men brukar oftast välja en passning istället för att utnyttja det.

Låter som PP-material om man får honom att skjuta mer enligt mig.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Remy Lebeau skrev:Det låter som en ganska bra värvning enligt mig. Flera har förut efterlyst en mer defensiv back, men nu klagas det? Tycker det har varit alldeles för snällt framför våran målvakt, därför känns det bra med en 190cm lång dansk framför mål.

Välkommen Stefan!
Att vara defensiv back i ishockey är väl det mest otacksamma yrke som finns? Det är alltid deras fel när det blir mål, och när dom håller tätt så "gör dom sitt jobb".

Nåväl! Blev lite chockad över värvningen först, när jag hör hans namn, tillsammans med "Leksand", "Kvalserien", och "Danmark" i samma stycke så känns det väldigt Djurgården anno 2006, men av det jag läst på diverse forum så är det många leksingar som är besvikna över att han lämnar.

Återigen, välkommen!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
isolerad

Inlägg av isolerad »

*suck*

Jävla gnäll! Det är INGET fel med att värva från allsvenskan. Se t ex HV71 när de värvade Johan Åkerman. Det gäller att värva rätt. Och om man ser till den gångna säsongens värvningar så verkar värvningsansvariga lärt sig något om scouting sen Liwing-tiden.

Jag hoppas Lassen tillför ett stabilt defensivt spel. Backbesättningen till nästa säsong ser ändå ganska intressant ut. Speciellt om man jämför med några år tillbaks.

Välkommen!
i
Skriv svar