Välkommen Stefan Lassen!
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Välkommen Stefan Lassen!
Välkommen hit Stefan,skall bli spännande att se vad du kan uträtta på isen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Av det jag har sett av honom i Leksand så har jag fått ett ganska bra intryck, hoppas han kan utvecklas yttligare hos oss. Han är i och för sig 24 bast, får väl se..
Lycka till och välkommen!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Låt dansken visa vad han går för! De värvar honom knappast för att han är billig om han inte skulle tillföra nå´t! Han var bra i VM och kommer säkert tillföra nytt. Jag bugar och bockar och hälsar honom välkommen till Sveriges vackraste klubb!
Kyle Klubertanz är också 24! Åldern är bara en siffra...melker skrev:Av det jag har sett av honom i Leksand så har jag fått ett ganska bra intryck, hoppas han kan utvecklas yttligare hos oss. Han är i och för sig 24 bast, får väl se..
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Och på en Johan Åkerman hur många misslyckade Allsvenska värvningar görs det inte då?isolerad skrev:Jävla gnäll! Det är INGET fel med att värva från allsvenskan. Se t ex HV71 när de värvade Johan Åkerman. Det gäller att värva rätt. Och om man ser till den gångna säsongens värvningar så verkar värvningsansvariga lärt sig något om scouting sen Liwing-tiden.Kall-El skrev:Seriöst danska hockeyspelare?
Trodde vi bara skulle satsa på riktigt spets så länge som det rörde sig om spelare utanför 08-området.
Killen har som meriter lirat i Allsvenskan förut...
*suck*
Andra backar som varit bra i Allsvenskan och plockats hit till oss var "stjärnor" som Liwing, Andersson och till den skaran kan väl även läggas Ryman.
Jag har inte sett spelaren tokmycket, men detta lukar panikvärvning lång väg. Detta är typexemplet på chansvärvningar som kan komma att kosta oss VÄLDIGT mycket.
Det enda positiva med denna värvning är att det rimligtvis måste finnas mycket pengar kvar till en center samt Mackan Nilsson för denna spelare kan omöjligen vara dyr.
Jag hoppas Lassen tillför ett stabilt defensivt spel. Backbesättningen till nästa säsong ser ändå ganska intressant ut. Speciellt om man jämför med några år tillbaks.
Välkommen!
Vår historikt beträffande backar från Allvenskan är inte direkt god.
Det kan slå väl ut, men det känns som en rejäl chansning.
Dessuotm kan det vara värt att tillägga att ja jag ville ha en defensivback, men en snabb sådan då vi tappat våra två kvickaste backar jämfört med förra säsongen.
Stefan Lassen ryktas vara skridskostark, OEL-klass nästan är leksingars ord.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Känns helrätt måste jag säga. Skridskostark defensiv back med en hyfsad spelförståelse. Antagligen lagom dyr.
Jaha då blir det två breddvärvningar som ersättare för Josefson och Kyle. Tror tyvärr inte att det finns mycket pengar kvar efter värvningarna av Josef B och Ekman. Utan vad DIF gör nu är att dela Kyles lön mellan en center och en back. Det blir att hoppas på att Alexander Deilert gör en Oscar Eklund kommande säsong. Stefan Lassen är nog tänkt att kastas in vid skador. Deliert och Lassen i samma backpar känns inte mumma.Kall-El skrev:Seriöst danska hockeyspelare?
Trodde vi bara skulle satsa på riktigt spets så länge som det rörde sig om spelare utanför 08-området.
*suck*
Andra backar som varit bra i Allsvenskan och plockats hit till oss var "stjärnor" som Liwing, Andersson och till den skaran kan väl även läggas Ryman.
Jag har inte sett spelaren tokmycket, men detta lukar panikvärvning lång väg. Detta är typexemplet på chansvärvningar som kan komma att kosta oss VÄLDIGT mycket.
Det enda positiva med denna värvning är att det rimligtvis måste finnas mycket pengar kvar till en center samt Mackan Nilsson för denna spelare kan omöjligen vara dyr.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det kan jag nog garantera dig att inte tanken är.Östgöten skrev: Jaha då blir det två breddvärvningar som ersättare för Josefson och Kyle. Tror tyvärr inte att det finns mycket pengar kvar efter värvningarna av Josef B och Ekman. Utan vad DIF gör nu är att dela Kyles lön mellan en center och en back. Det blir att hoppas på att Alexander Deilert gör en Oscar Eklund kommande säsong. Stefan Lassen är nog tänkt att kastas in vid skador. Deliert och Lassen i samma backpar känns inte mumma.
Lite skillnad på Lassen och typ Niklas Andersson..
Lassen var toppback (tillsammans med OEL) i allsvenskans bästa lag.
Andersson kom från Växjö och hade förvisso gjort en del poäng.
Sen så var ju både Niklas och Stefan i Leksand samtidigt i vintras. Var ju inget snack vem av dom som var bäst.
Lassen var toppback (tillsammans med OEL) i allsvenskans bästa lag.
Andersson kom från Växjö och hade förvisso gjort en del poäng.
Sen så var ju både Niklas och Stefan i Leksand samtidigt i vintras. Var ju inget snack vem av dom som var bäst.
Född till sportchef.
- Lee Harvey Oswald
Såg du nåt från VM eller?Kall-El skrev:Seriöst danska hockeyspelare?
*suck*
.
Danmark är på klar frammarsch.
Men ok. detta var väl kanske inte det hetaste namnet.
Ser helt klart hellre dansk-värvningar i hockeyn är Finn-värvningar i fotbollen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Finland i fotboll är bra mycket bättre jämfört med Danmark i hockey den saken är säker.
Och nej jag tittade inte överdrivet mycket på en b-turnering som VM i hockey.
OS och junior-turneringarna är värda namnet resten är ungefär lika hett som träningsmatcher på ett kylslaget stadshagen.
Har dock sett en hel del av spelaren ifråga från hans instaser i Leksand därav min oro över hur spelaren skall hantera spel i elitserien.
Hade dessutom varit kul att veta vilka de andra klubbarna var som ville ha hans namnteckning.
Och nej jag tittade inte överdrivet mycket på en b-turnering som VM i hockey.
OS och junior-turneringarna är värda namnet resten är ungefär lika hett som träningsmatcher på ett kylslaget stadshagen.
Har dock sett en hel del av spelaren ifråga från hans instaser i Leksand därav min oro över hur spelaren skall hantera spel i elitserien.
Hade dessutom varit kul att veta vilka de andra klubbarna var som ville ha hans namnteckning.
SSK var med och nappade åtminstone.Kall-El skrev:Hade dessutom varit kul att veta vilka de andra klubbarna var som ville ha hans namnteckning.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7220418.ab
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Undra om Håkan Södergren hade något med värvningen att göra. Han har ju onekligen sett mycket allsvensk hockey i vinter. Lägg VM på det. (HÅK EYE).
Född till sportchef.
Varmt välkommen till världens finaste klubb, Stefan!