Johm Norman är en naturlig center. Det behövs därför bara en ytterligare center och Johan Andersson som du föreslog hade varit en mycket bra lösning.Kall-El skrev:Förlängs det med Mackan skall det som jag ser det in med två centrar och om Ekman inte kan lira center ser jag faktiskt ingen anledning att signa honom. Man måste bygga ett lag efter de spelare som faktiskt behövs för att göra det bättre, inte att bara värva kända namn som t ex Chelsea och Real Madrid gör i fotbollens finrum.
Om Marcus Nilson förlänger och Ekman är klar tycker jag att DIF bör vänta till augusti eller september med att göra klart med en ny back ELLER center som inte tar plats i NHL. DIF har i nuläget, om Marcus och Ekman är klara, en tillräckligt bra trupp för att ledningen ska kunna vara kalla. Det viktigaste är att klubben värvar spets. Deilert är på gränsen till elitseriemässig och han håller liksom Falk för ett antal matcher som back i början av säsongen. Problemet uppstår vid skador.Kall-El skrev:Hittar vi ingen klassback hoppas jag för övrigt att man låter Deilert eller Lenhammar få chansen istället. Blir tokig om det paniksignas någon spelare "som varit dominant" i tyska eller norska ligan. Om detta blir alternativet ser jag hellre att en junis får chansen att lyckas den saken är säker.
Viktigt att komma ihåg att Josef sannolikt hade en lön på 100 000 kr (inkl. sociala avg.) och att det inte räcker till att värva spets i maj, juni eller augusti. Många på forumet räknar in de pengar DIF får från NHL i lönebudgeten och jag tror att det är felaktigt, eftersom klubben räknade med att Jacob skulle skriva på för New Jeresy och lånas tillbaka nästa säsong.