Bigge skrev:Visst va det en korkade timeout, Men den spelade ju ingen roll då Nikals Persson va tekningen klockrent till Magnus johansson som väljer att hålla pucken tiden ut, trots han borde anat att tjeckerna kommer störta mot honom och ta pucken.
Hade han lagt ut den eller skjutit ut den till en icing eller gjort va fan som helst. Så hade den passen aldrig kommit upp till bakplats. Så är det någon som ska ha skit så är det Johansson som dräller med pucken bak mål. Som gör att tjeckerna lyckas ta den å passa till backen.
Mycket gnäll alltid på just BÅG, märkligt med tanke på hans facit under sin tid. Enda hans facit suger är väl B turneringarna Lg hockey Games osv..
Hallå, mammas död
Hela Karln suger!
Han är ju totalt oförmögen att coacha laget rätt vid besvärliga lägen i matcherna.
Enda gångerna Beng-åke nåt resultat är ju då laget på pappret varit ruggigt starkt, dvs man hade förmodligen vunnit med Leif Strömberg i båset också.
Förmodligen!
Men att påstå att en enda timeout skulle ha avgjort hela semi finalen är ju löjligt. Skulle Sverige gjort 3-1 mål efter den timeouten så skulle de han varit kung för vissa här.
Visst är han inte bra på att coacha. men att påstå som tidningarna att den avgjorde allt är som sagt löjligt.
Ja, det där får vi ju aldrig veta.
Om BÅG inte tagit TO kanske vi inte hade fått se denna Tjeckiska tek-variant.
(där man inte tekar för att vinna utan för att få ner pucken mot kortsargen)
4 Tjecker rusar direkt ner bakom mål, såg faktiskt ut som en taktisk manöver efter tagen TO.
Som nån annan sa. -Detta hade vi aldrig fått se i NHL.
Det är liksom en regel, så gör man inte.
Men BÅG tyckte det var kul iaf, stod & garvade i båset...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det som skapar hela denna situation är Harjus icing. Vilket leder till att spelarna inte får byta.
Och har man varit inne ett tag på isen så kommer nog mjölksyran som ett brev på posten.
Så tycker att det var helt rätt att ta time-out. Den som syndar mest efter tekningen är Magnus Johansson som försöker låsa fast pucken istället för att slå iväg den istället.
Förresten, jag kom att tänka på en grej. När Harju slog pucken till icing gick pucken genom den tjeckiska målgården. Finns det inte en regel som säger att icingen upphävs då, eller är jag ute och cyklar?
kotten skrev:Förresten, jag kom att tänka på en grej. När Harju slog pucken till icing gick pucken genom den tjeckiska målgården. Finns det inte en regel som säger att icingen upphävs då, eller är jag ute och cyklar?
Jag trodde aldrig att Tjeckien skulle fixa det, dom torskade ju både mot Norge och Schweiz, och sen ska man inte glömma hur nära vi var att slå ut dom i semin.
Till er som undrade vem blondinen var så heter hon Inna Puhajkova.