Hockey-VM 2010
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hockey-VM 2010
Ja, visst fan suger det? Kanske hinner man bli mer intresserad i slutspelet när Sverige spelar. Jag hoppas det i alla fall. Dessutom tar jag hellre 8094 på Hovet när DIF spelar än 76.000 på ett VM alla dagar i veckan.
Senast redigerad av Snazzi den 2010-05-09 12:14:38, redigerad totalt 2 gång.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Re: Hockey - VM
Ja, måste vara rekord att 76000 pers kan vara så himla tysta. Men så återger ju inte TV hela känslan heller.Snazzi skrev:Ja, visst fan suger det? Kanske hinner man bli mer intresserad i slutspelet när Sverige spelar. Jag hoppas det i alla fall. Dessutom tar jag hellre 8094 på Hovet när DIF spelar än 76.000 på ett VM alla dagar i veckan.
Har faktiskt mina aningar att Sverige kan gå längre än vad man tror, juniorer är ju grejen, som vi vet

Hockey-VM, vad är det?
Snart mitten av Maj, 414 spelare tackar nej till Tre Kronor. Säger egentligen det mesta om denna skiten.
Allt handlar i stort sett om vilka spelare som är tillgängliga från andra sidan pölen. Med andra ord en riktig skitturnering som mest känns som en utdragen träningsturnering alá LG Hockey Games.
Nä, dags att vässa till sig nu och lägga VM vartannat år och få till ett break i samtliga ligor under turneringens gång (Tycker inte det borde vara så jävla omöjligt). Dessutom minska från nuvarande 16 lag till max 12. Man behöver ju inte ha med fler slagpåsar än nödvändigt.
Sverige
Finland
Tjeckien
Slovakien
Ryssland
Kanada
USA
-------
Schweiz
Det är egentligen bara dessa 8 nationer som håller klass i mitt tycke. Möjligen att Norge, Tyskland, Lettland eller Vitryssland skulle kunna vara med och skrälla någon gång då och då.
Så skrota nuvarande system och satsa på ett VM vartannat år (inte i Maj månad) och se till att samtliga spelare är lediga då så att var nation har en möjlighet att få ihop bästa tänkbara lag.
Som det är nu kan man bara skita i allt vad VM heter. Tycker jag då alltså
Snart mitten av Maj, 414 spelare tackar nej till Tre Kronor. Säger egentligen det mesta om denna skiten.
Allt handlar i stort sett om vilka spelare som är tillgängliga från andra sidan pölen. Med andra ord en riktig skitturnering som mest känns som en utdragen träningsturnering alá LG Hockey Games.
Nä, dags att vässa till sig nu och lägga VM vartannat år och få till ett break i samtliga ligor under turneringens gång (Tycker inte det borde vara så jävla omöjligt). Dessutom minska från nuvarande 16 lag till max 12. Man behöver ju inte ha med fler slagpåsar än nödvändigt.
Sverige
Finland
Tjeckien
Slovakien
Ryssland
Kanada
USA
-------
Schweiz
Det är egentligen bara dessa 8 nationer som håller klass i mitt tycke. Möjligen att Norge, Tyskland, Lettland eller Vitryssland skulle kunna vara med och skrälla någon gång då och då.
Så skrota nuvarande system och satsa på ett VM vartannat år (inte i Maj månad) och se till att samtliga spelare är lediga då så att var nation har en möjlighet att få ihop bästa tänkbara lag.
Som det är nu kan man bara skita i allt vad VM heter. Tycker jag då alltså

Ishockey VM, är det iskallt, ljummet, varmt eller superhett?
Jag röstar nog på iskall eftersom jag igår kväll klockan 11 fick reda på att hockey vm startade idag.
Hockey VM är ett litet jippo. Helt meningslöst, och namnet världsmästerskapen missbrukas något kolossalt. Det ultimata vore om man endast spelade VM vart fjärde år så att någon åtminstone brydde sig.
Men hur som helst, kul med ännu en "rekordmatch" i hockeyvärlden. Dessa rekordmatcher duggar ju tätt nu för tiden
Men över 70k på en tråkig och helt betydelselös ishockeymatch i Tyskland (!) är ändå jävligt imponerande.
Kul också att Tyskland leder. Hoppas dom vinner matchen!
Jag röstar nog på iskall eftersom jag igår kväll klockan 11 fick reda på att hockey vm startade idag.

Hockey VM är ett litet jippo. Helt meningslöst, och namnet världsmästerskapen missbrukas något kolossalt. Det ultimata vore om man endast spelade VM vart fjärde år så att någon åtminstone brydde sig.
Men hur som helst, kul med ännu en "rekordmatch" i hockeyvärlden. Dessa rekordmatcher duggar ju tätt nu för tiden

Men över 70k på en tråkig och helt betydelselös ishockeymatch i Tyskland (!) är ändå jävligt imponerande.
Kul också att Tyskland leder. Hoppas dom vinner matchen!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Efter att Bajen - Brage (0-1, hahaha) tog slut så har jag zappat tillbaka till hockeyn. Tyskland är ju stentuffa med sina gula tishor, fan vad grymt det vore om de kan hålla resultatet på sin sida nu.
Heja Deutschland!
Hata USA!
Heja Deutschland!
Hata USA!
Jag hoppas verkligen Tyskland håller i detta, skulle vara kul om även bratwurstknaprarna skulle kunna få upp lite intresse för världens bästa idrott...
Tyskarna har sett överraskande bra ut, medan USA ser trötta och oinspirerade ut.
Tyskarna har sett överraskande bra ut, medan USA ser trötta och oinspirerade ut.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Inte en chans att Tyskland håller detta.
Än finns det hopp...Snazzi skrev:Inte en chans att Tyskland håller detta.
Ska tysklänningarna äntligen få revansch för världskrigen månne?
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Hahaha, nu ringer domaren på Tysklands möjliga avgörande.
Detta kan bli kul.
Grattis Tyskland!
En jävla tur att Lärking godkände målet, man vet aldrig med honom.
Detta kan bli kul.
Grattis Tyskland!
En jävla tur att Lärking godkände målet, man vet aldrig med honom.
Fan vad kul! Tyskarna firar som om dom vunnit OS-guld, med all rätt!
Grattis! Härlig start på VM!
Edit: Och där pangade danskarna in 1-0 mot finnarna, verkar bli många överraskningar i årets VM.
Edit: Och där pangade danskarna in 1-0 mot finnarna, verkar bli många överraskningar i årets VM.
Haha Danmark vann med 4-1 över FinlandEdin skrev:Fan vad kul! Tyskarna firar som om dom vunnit OS-guld, med all rätt!
Ska Norge spöa Sverige ikväll?

"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- -daniel-
Re: Hockey-VM 2010
Tyckte Norge var riktigt vassa i OS. Thoresen & MZA är två riktiga klasslirare... Men visst skall SWE vinna 7 dar i veckan mot Norge. Blir intressant att se Mackan & Ante, nästan så jag sitter och hoppas att Mackan kommer vara bedrövlig (så han inte får nåt NHL bud)... men känns nästan lite elakt.
Tyckte "tyvärr" han gjorde en bra första period-daniel- skrev:Tyckte Norge var riktigt vassa i OS. Thoresen & MZA är två riktiga klasslirare... Men visst skall SWE vinna 7 dar i veckan mot Norge. Blir intressant att se Mackan & Ante, nästan så jag sitter och hoppas att Mackan kommer vara bedrövlig (så han inte får nåt NHL bud)... men känns nästan lite elakt.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Lakrisal
Tydligen är Jonas Gustavsson en världsmålvakt... vet inte om jag ska skratta eller gråta
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Jag ger upp, det här är inte roligt.
Jag gör comeback i slutspelet. *Medgångssupporter*
Jag gör comeback i slutspelet. *Medgångssupporter*