Mäklaren skrev:Det ska bli underbart att se den gamle idolen Jagr snurra med vilsna backar som Sanny Lindström ikväll!
Ja då lär han få snurra & ta ut svängarna ordentligt.....ända upp till åskådarna.
Sanny lär högst sannolikt fortsätta sitt VM-äventyr från läktarplats...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Oerhört frustrerande att titta på detta Tre Kronor.
Världsmästare på att flytta & inneha puck men helt impotent framåt.
Man skapar ju nästan inga riktiga målchanser på hela matchen.
Mårtensson & Omark är värst, så otroligt omständiga & hamnar alltid bakom mål eller i sarghörnen.
Nilson borde varit hemma & tagit hand om familjen istället.
Engqvist är en klok typ, men också han helt ofarlig i anfallszon.
Jättebäbisen Hedman tycker jag inte alls om, inte det han visat i VM iaf.
Harju & Pettersson är ju knappast några VM-spelare, är väl med för att hela "NHL-svenskan" dissat BÅG
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:Oerhört frustrerande att titta på detta Tre Kronor.
Världsmästare på att flytta & inneha puck men helt impotent framåt.
Man skapar ju nästan inga riktiga målchanser på hela matchen.
Mårtensson & Omark är värst, så otroligt omständiga & hamnar alltid bakom mål eller i sarghörnen.
Nilson borde varit hemma & tagit hand om familjen istället.
Engqvist är en klok typ, men också han helt ofarlig i anfallszon.
Jättebäbisen Hedman tycker jag inte alls om, inte det han visat i VM iaf.
Harju & Pettersson är ju knappast några VM-spelare, är väl med för att hela "NHL-svenskan" dissat BÅG
Håller helt med.
Finns dock otroligt mycket mer att hämta från i stort sett samtliga (förutom Pajen som är lite av en favorit och varit bra hela turneringen och Oliver Ekman-Larsson har bevisat att han håller hög klass på en högre nivå än i Allsvenskan).
Lite rolig fakta är att Slovakien bytte målvakt efter 0-3, den nya keepern kommer in och släpper in 3 till. Hur fan gör man som tränare då när man har 2 målvakter utan självförtroende? Hoppas jag slipper se något liknande i DIF.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Men den där jävla sopan Erik Karlsson, vad fan har han i VM att göra?
Äh, man får ta det onda med det goda.
Som en ny Lintner helt enkelt
Ruskigt bra i offensiven, livsfarlig där bak
Annars är Sverige helt ohotade Världsmästare i ineffektivitet.
Kanada gör en skitmatch mot Norge, vinner med 12-1!
Sverige äger sin matcherna totalt, men kan inte omsätta bra spel i gjorda mål.
SVE-FRA 3-2
SVE-NOR 3-2
SVE-TJE 1-2
SVE-LET 4-2
Kanada ikväll och nu får Sverige bekänna färg ordentligt!
Annars är detta ett VM i blåbärens tecken och jag tror det är bra att fler länder hänger med i utvecklingen. Såväl Schweiz, som Danmark, som Norge har visat framfötterna och hotat stornationerna. Tyskland var hyfsade mot Ryssland igår, även om känslan var att ryssarna hade en eller två växlar till att lägga i, men körde bara på den växel som krävdes.
Galen stämning i arenan och jag börjar längta efter derbyn mot solna aik (apropå blåbär ).
Mackan gör sin klart bästa match hittills i VM mot Schweiz.
Kul för honom personligen, men för oss Djurgårdare blir fortsättningen en nagelbitare.
Om Marcus höjer upp sitt spel ytterligare ett snäpp nu när det är skarpt läge så riskerar vi att tappa honom till NHL lik förbaskat.
Tycker den "matchen i matchen" är klart svettigare än hur det går för Tre Kronor
Kul för honom personligen, men för oss Djurgårdare blir fortsättningen en nagelbitare.
Om Marcus höjer upp sitt spel ytterligare ett snäpp nu när det är skarpt läge så riskerar vi att tappa honom till NHL lik förbaskat.
Tycker den "matchen i matchen" är klart svettigare än hur det går för Tre Kronor
Ska ju nämnas att Schweiz varken var bra eller bjöd på något motstånd.
Tyckte redan mot Kanada att han börjar hitta lite av sin gamla form, men han har fortfarande knappast imponerat. Höjer han sig dock några snäpp till börjar jag bli riktigt orolig....
Ja den "matchen i matchen" är det som fullständigt förstör det här VM'et för min del. Hoppas hela tiden när förstalinan är inne att Mackan skall göra bort sig.