Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Remy Lebeau »

DIF_Soldier skrev:

Å andra sidan är ju inte klubblojalitet en stark ledstjärna i familjen Tjärnqvist. Bror hans har horat med HV.
Förstår inte hur du får det till att han horat med Hv. Han ville till oss under lockouten, vi nobbade honom. Han gick till hv för att han ville spela i Sverige. Då ska man inte glömma att han trots allt kom till oss först.

Säger inte att han är den mest lojale som vi har, men det känns fel att skylla på Tjärna att han spelade i Hv.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av djurgårdsj*vel »

Är det nån som vet hur det blir med Zigomanis
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Hem med Hannula!
http://www.expressen.se/sport/1.1972806 ... -khl-klubb

Hannula hann imponera på mig i alla fall under de matcher han spelade för Djurgår´n. Han trivdes bra, särskilt med draget på läktaren - oj, vilket tillskott han hade kunnat vara i slutspelet! Han är en så´n där som älskar att kliva fram i heta derbymatcher.
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

Nisse Ekman - Mackan Nilson - Mika Hannula

Patric Hörnqvist - Patrick Thorsesen - Jonas Andersson

:D
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

alskar_dif skrev:Nisse Ekman - Mackan Nilson - Mika Hannula

Ingen motivering? Är de spelare du vill ha eller? Långt ifrån realistiskt i så fall. Men det är som sagt svårt att veta eftersom du bara skrev ner sex namn och inget mer..
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

alskar_dif skrev:Nisse Ekman - Mackan Nilson - Mika Hannula

Skulle inte tror det!
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Ut: M.Holmqvist, Zigomanis, Timmy P, Engqvist, Danielsson, Wesslau och Ridderwall.

In: Ekman, Hannula, Väänänen, Tellqvist och någon andrakeeper.

Från eget led: Norman, Söder och Sandberg.

Sen ett 4-års kontrakt med Mackan så är jag nöjd iaf.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ludde- skrev:Ut: M.Holmqvist, Zigomanis, Timmy P, Engqvist, Danielsson, Wesslau och Ridderwall.

Inte mig emot. Då vore vi en mycket het guldkandidat. Vågar inte tro att silly season ska sluta så väl för oss. Men visst måste vi få drömma "lite" i tider som dessa.

Att Mackan inte signat än är väl ett rätt säkert tecken på att han aktivt letar alternativ i NHL. Kanske till och med KHL´s sköna miljoner lockar? Han känner nog att det skulle vara sista chansen att ge sig ut igen. I alla intevjuer har han tydligt talat om att han vill spela på så hög nivå som möjligt. Vår enda chans är att familjen väljer att bo kvar här.

Om Mackan nu sticker. Tycker ni att han är en mindre svikare än Tjärna sr då? Många har skrivit rätt hårda ord om båda bröderna på slutet. Bland annat att "Sr" inte skulle vara välkommen längre.
Min personliga åsikt är att jag har full förståelse för de som hellre väljer NHL/KHL före Elitserien. Måste vara svårt att tacka nej till ett par miljoner när man dessutom ska utöva det man älskar.
Sedan när de väl kommer till Sverige vill man naturligtvis att de ska följa sitt klubbhjärta.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2010-05-02 15:44:09, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
ludde- skrev:Ut: M.Holmqvist, Zigomanis, Timmy P, Engqvist, Danielsson, Wesslau och Ridderwall.

Inte mig emot. Då vore vi en mycket het guldkandidat. Vågar inte tro att silly season ska sluta så väl för oss. Men visst måste vi få drömma "lite" i tider som dessa.

Att Mackan inte signat än är väl ett rätt säkert tecken på att han aktivt letar alternativ i NHL. Kanske till och med KHL´s sköna miljoner lockar? Han känner nog att det skulle vara sista chansen att ge sig ut igen. I alla intevjuer har han tydligt talat om att han vill spela på så hög nivå som möjligt. Vår enda chans är att familjen väljer att bo kvar här.

Om Mackan nu sticker. Tycker ni att han är en mindre svikare än Tjärna sr då? Många har skrivit rätt hårda ord om båda bröderna på slutet.bland annat att sr inte skulle vara välkommen längre.
Min personliga åsikt är att jag har full förståelse för de som hellre väljer NHL/KHL före Elitserien. Måste vara svårt att tacka nej till ett par miljoner när man dessutom ska utöva det man älskar.
Sedan när de väl kommer till Sverige vill man naturligtvis att de ska följa sitt klubbhjärta.
Skulle inte se honom som en svikare, skulle väl sucka och tycka att de va synd men sen ändå tacka för de han bidrog med den gångna säsongen.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kan ju sluta drömma att vi skulle ha råd att behålla Mackan samt få in Ekman samt Hannula. Den chansen finns inte som jag ser det. Men 2 av de spelarna är något vi vekrligen måste försöka med.

Tror tyvärr Mackan kommer sticka till NHL - tror han kommer slita som fan i VM för att spela till sig ett NHL-kontrakt. Hoppas dock att jag har tokfel och att Ekman & Mackan presenteras imorgon (visst...).
tomten

Inlägg av tomten »

Jag rankar Mackan, Hannula och Ekman så här:
1. Mackan
2. Hannula
3. Ekman

Om det bara finns plats för 2 tycker jag definitivt man bör försöka ta in 1. och 2. och inte 3.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

tomten skrev:Jag rankar Mackan, Hannula och Ekman så här:
1. Mackan
2. Hannula
3. Ekman

Om det bara finns plats för 2 tycker jag definitivt man bör försöka ta in 1. och 2. och inte 3.
Jag med. Lite halvt tveksam till Ekman för övrigt. Jag vill fortfarande ha in honom, men hans bästa år ligger garanterat bakom honom...
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
tomten skrev:Jag rankar Mackan, Hannula och Ekman så här:
1. Mackan
2. Hannula
3. Ekman

Jag med. Lite halvt tveksam till Ekman för övrigt. Jag vill fortfarande ha in honom, men hans bästa år ligger garanterat bakom honom...
Ser inte heller samma potential i Ekman som många på forumet gör. Lämnar Mackan är Ekman ingen fullvärdig ersättare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ekman presterar alltid, så det där tycker jag bara är tomt snack.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Ekman presterar alltid, så det där tycker jag bara är tomt snack.
Hur vet du det? Följt honom i KHL senaste åren? Det finns en anledning till att han stod utanför laget bra länge i Ryssland. Och han har fyllt 34 år nu. Skulle knappast svära på att han skulle vara lika bra som 04/05, inte en chans. Då stod han på toppen av sin karriär och hade gjort 55(22+33) poäng i Sharks året innan. Och året efter lockouten gjorde han 57 poäng (21+36).

Nu har han haft dalande speltid och poängproduktion i KHL i tre säsonger.

Men som sagt, jag vill fortfarande ha in honom. Men han är garanterat inte den han en gång var.
Expert.
Låst