Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Robbex
Inlägg: 395
Blev medlem: 2022-03-05

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Robbex »

benganfs skrev: 2023-01-01 18:45:24
Robbex skrev: 2023-01-01 18:38:45 Fan vad tragiskt att släppa Tim. Hade han fått spela med spelare av bättre kaliber så hade han stannat. Jag tror det är han som ville bort, pga att han vill ha en mer ledande roll och det skulle han haft.

Men nu kommer väll en trött Sören hem och lyfter en rejäl lönepost.
Nä KG, nu gjorde du bort dig rejält!
Blir så trött på dessa kommentarer. Jag tycker KG har gjort det jätte bra med lagbygget hittills det vi frågade efter förra året fick vi detta året med att dom med hjärta ska tillbaka hit. Vad vet du? Du ser utifrån det sportsliga absolut men vad som händer inom laget ? Kan va att han sänder taskig attityd ? Eller att han inte trivdes? Att han inte kom i rätta? Finns jätte många olika faktorer som gör att man kan lämna. Jag är helt säker på att kg gör allt i sin makt för att klubben ska nå framgång igen.


Lägg av. Tim har hjärta för DIF. Tim är den enda i laget som kan driva upp puck och få lite tid i anfallsspelet. Kom inte och säg att brodda eller kruger kan det? Norman valde skeå istället för DIF tidigare i karriären. Mycket hjärta där. Då har väll Dicken mer hjärta är Norman kan jag tycka!

Tim behöver spelare som kan prestera bredvid säg. Inte spelare som är inne för att spela 0-0. Hade Tim fått spela med tex brodda och Rensfedt hade han fungerat bättre. Men garpen och kg ser något helt annat varje match än vad vi andra gör. Kanske beror på svågerpolitik!
benganfs
Inlägg: 530
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

captcash skrev: 2023-01-02 01:07:43
SirDIFalot skrev: 2023-01-01 23:03:25
captcash skrev: 2023-01-01 21:24:50 Forsberg och extremt begränsade Berglund skulle def ryka långt innan man ens tänker på Tim, sjukt löjligt beslut men Challe har väl punglås på KG elr nått som gör Berglund till Eliot Ness, i.e. untouchable.

Sug j-a 2023, redan börjat på ultra minus! :(
Alltså tror folk att DIF har fått någon unik möjlighet att göra sig av med valfri spelare och aktivt valt Söderlund eller?
Det luktar ju unket om detta, har Tim käftat om mer speltid som gjort Garpen pissed? I så fall, fucking expected när vi trycker ner vår enda spelare som kan åka upp med pucken solo i en sketen kedja mixad av slöa lirare och svågerpolitik. Eller förväntar sig Garpen att Tim ska göra 3p per match från den miljön han lirar i? Vad det än är förrutom att Tim själv lessnat så är det ett ledningsfel och helt makalöst att man inte kunnat lösa detta potensiella problem. Får väl hoppas att Tim har pissat i KGs kaffe eller nått och därför blev han utslängd, dvs något som iaf kan vara liiite logiskt att droppa en sån lirare men känns fasen inte så då Tim verkligen pushat för hur mkt DIF han är. Hoppas verkligen att det är Tim som fuckat upp ordentligt (eller helt enkelt gett upp för han har noll förtroende av ledningen trots sina kvaliteter, som skulle synas i en hyffsad kedja), annars är det här den sjukaste kontrakts termineringen på år och dar.
Sluta överanalysera som skapar oreda eller är det de du vill ha kanske? Finns säkert en mer logisk förklaring än att Tim har pissat i kgs kaffe. Själv respekterar jag att det är båda parterna är överens och ser möjligheter istället för att ständigt klaga på klubben du påstår älska.
benganfs
Inlägg: 530
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

Robbex skrev: 2023-01-02 01:15:40
benganfs skrev: 2023-01-01 18:45:24
Robbex skrev: 2023-01-01 18:38:45 Fan vad tragiskt att släppa Tim. Hade han fått spela med spelare av bättre kaliber så hade han stannat. Jag tror det är han som ville bort, pga att han vill ha en mer ledande roll och det skulle han haft.

Men nu kommer väll en trött Sören hem och lyfter en rejäl lönepost.
Nä KG, nu gjorde du bort dig rejält!
Blir så trött på dessa kommentarer. Jag tycker KG har gjort det jätte bra med lagbygget hittills det vi frågade efter förra året fick vi detta året med att dom med hjärta ska tillbaka hit. Vad vet du? Du ser utifrån det sportsliga absolut men vad som händer inom laget ? Kan va att han sänder taskig attityd ? Eller att han inte trivdes? Att han inte kom i rätta? Finns jätte många olika faktorer som gör att man kan lämna. Jag är helt säker på att kg gör allt i sin makt för att klubben ska nå framgång igen.


Lägg av. Tim har hjärta för DIF. Tim är den enda i laget som kan driva upp puck och få lite tid i anfallsspelet. Kom inte och säg att brodda eller kruger kan det? Norman valde skeå istället för DIF tidigare i karriären. Mycket hjärta där. Då har väll Dicken mer hjärta är Norman kan jag tycka!

Tim behöver spelare som kan prestera bredvid säg. Inte spelare som är inne för att spela 0-0. Hade Tim fått spela med tex brodda och Rensfedt hade han fungerat bättre. Men garpen och kg ser något helt annat varje match än vad vi andra gör. Kanske beror på svågerpolitik!
Okej men då avslutar vi med kruger och brodin med då dom aldrig får fast pucken det låter med logiskt. Jag säger inte att jag inte är besviken på att han inte är i laget men vad kan vi göra nu? Men svaret på vilka som har drivet och får fast pucken Blomgren,Wiktor,Kruger,rensfeldt norman har drivet men saknar det sista för att lyckas. Liss är hyfsad att få fast pucken men saknar alldeles för mycket driv och snabbhet därför han förmodligen aldrig kommer få chansen i shl.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

captcash skrev: 2023-01-02 01:07:43
SirDIFalot skrev: 2023-01-01 23:03:25
captcash skrev: 2023-01-01 21:24:50 Forsberg och extremt begränsade Berglund skulle def ryka långt innan man ens tänker på Tim, sjukt löjligt beslut men Challe har väl punglås på KG elr nått som gör Berglund till Eliot Ness, i.e. untouchable.

Sug j-a 2023, redan börjat på ultra minus! :(
Alltså tror folk att DIF har fått någon unik möjlighet att göra sig av med valfri spelare och aktivt valt Söderlund eller?
Det luktar ju unket om detta, har Tim käftat om mer speltid som gjort Garpen pissed? I så fall, fucking expected när vi trycker ner vår enda spelare som kan åka upp med pucken solo i en sketen kedja mixad av slöa lirare och svågerpolitik. Eller förväntar sig Garpen att Tim ska göra 3p per match från den miljön han lirar i? Vad det än är förrutom att Tim själv lessnat så är det ett ledningsfel och helt makalöst att man inte kunnat lösa detta potensiella problem. Får väl hoppas att Tim har pissat i KGs kaffe eller nått och därför blev han utslängd, dvs något som iaf kan vara liiite logiskt att droppa en sån lirare men känns fasen inte så då Tim verkligen pushat för hur mkt DIF han är. Hoppas verkligen att det är Tim som fuckat upp ordentligt (eller helt enkelt gett upp för han har noll förtroende av ledningen trots sina kvaliteter, som skulle synas i en hyffsad kedja), annars är det här den sjukaste kontrakts termineringen på år och dar.
Mot Gnaget senast spelar Tim 13:30 och David Blomgren kör 25 min. Garpen anser nog inte han vara så bra helt enkelt.
Expert.
Knickedick
Inlägg: 1281
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

SirDIFalot skrev: 2023-01-02 04:35:29
captcash skrev: 2023-01-02 01:07:43
SirDIFalot skrev: 2023-01-01 23:03:25
captcash skrev: 2023-01-01 21:24:50 Forsberg och extremt begränsade Berglund skulle def ryka långt innan man ens tänker på Tim, sjukt löjligt beslut men Challe har väl punglås på KG elr nått som gör Berglund till Eliot Ness, i.e. untouchable.

Sug j-a 2023, redan börjat på ultra minus! :(
Alltså tror folk att DIF har fått någon unik möjlighet att göra sig av med valfri spelare och aktivt valt Söderlund eller?
Det luktar ju unket om detta, har Tim käftat om mer speltid som gjort Garpen pissed? I så fall, fucking expected när vi trycker ner vår enda spelare som kan åka upp med pucken solo i en sketen kedja mixad av slöa lirare och svågerpolitik. Eller förväntar sig Garpen att Tim ska göra 3p per match från den miljön han lirar i? Vad det än är förrutom att Tim själv lessnat så är det ett ledningsfel och helt makalöst att man inte kunnat lösa detta potensiella problem. Får väl hoppas att Tim har pissat i KGs kaffe eller nått och därför blev han utslängd, dvs något som iaf kan vara liiite logiskt att droppa en sån lirare men känns fasen inte så då Tim verkligen pushat för hur mkt DIF han är. Hoppas verkligen att det är Tim som fuckat upp ordentligt (eller helt enkelt gett upp för han har noll förtroende av ledningen trots sina kvaliteter, som skulle synas i en hyffsad kedja), annars är det här den sjukaste kontrakts termineringen på år och dar.
Mot Gnaget senast spelar Tim 13:30 och David Blomgren kör 25 min. Garpen anser nog inte han vara så bra helt enkelt.
Och där har vi problemet!
t.o.m. du måste ju se uppsidan hos Söderlund jämfört Blomgren.
Att Tim inte fick spela PP jämfört med andra som fick chans på chans på chans trots att det och de inte såg bra ut.
Om Tim för lämna för att ”Lekki måste få mer förtroende så att det lossnar för grabben” så spyr jag. Så trött på förtroendet vissa för trots att de underpresterar…….
Klubbens runkande för NHL-pengar kommer bli förfallet.
LasseTM
Inlägg: 53
Blev medlem: 2017-10-13
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av LasseTM »

jsson skrev: 2023-01-01 15:49:38 Någon som vill köpa en Retro Söderlund-tröja? :(
Är det äkta eller replika?
Vad ska du ha?
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Prio nu i supporterhänseende..Få uppdatering gällande frånvarande spelare. Därefter hur är planen att ersätta Tim o med vad ? Försvarsgeneral eller ”Patrik Karlkvist” spets eller både och. Tror det är viktigt hur DIF-hockey kommunicerar avskedet med Tim o lämnar det politiskt korrekta i meddelandet som kommunicerats på hemsidan. Har ju blivit en storm av åsikter kring detta och kan helt klart störa uppladdningen inför den viktiga matchen mot VIK på onsdag. Avskedet blev smärtsamt och det måste ledningen tagit med i beräkningen hoppas man. Hoppas verkligen det kommer en bra överraskning idag för just nu är förtroendet för ledningen rätt stukat.🕝
Kämpa K-G..💛❤️💙
Knickedick
Inlägg: 1281
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Doyle skrev: 2023-01-02 08:30:05 Prio nu i supporterhänseende..Få uppdatering gällande frånvarande spelare. Därefter hur är planen att ersätta Tim o med vad ? Försvarsgeneral eller ”Patrik Karlkvist” spets eller både och. Tror det är viktigt hur DIF-hockey kommunicerar avskedet med Tim o lämnar det politiskt korrekta i meddelandet som kommunicerats på hemsidan. Har ju blivit en storm av åsikter kring detta och kan helt klart störa uppladdningen inför den viktiga matchen mot VIK på onsdag. Avskedet blev smärtsamt och det måste ledningen tagit med i beräkningen hoppas man. Hoppas verkligen det kommer en bra överraskning idag för just nu är förtroendet för ledningen rätt stukat.🕝
Kämpa K-G..💛❤️💙
Om ”advisory board” hade ett avgörande finger med i det här spelet i detta beslut! Isåfall får klubben gärna gå ut och berätta vad syftet med advisoryboarden är och vad deras vision är framåt. Eller är det bara ytterligare ett gäng. Föredettingar som vill visa hur fint dif-lojala de är nu när det inte går så bra längre men som egentligen bara vill sola sig i glansen med övrig socitet?

Tänk om någon kunde plocka in någon ung hungrig utifrån med lite nytänk!
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4518
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av captcash »

benganfs skrev: 2023-01-02 01:29:37
captcash skrev: 2023-01-02 01:07:43
SirDIFalot skrev: 2023-01-01 23:03:25
captcash skrev: 2023-01-01 21:24:50 Forsberg och extremt begränsade Berglund skulle def ryka långt innan man ens tänker på Tim, sjukt löjligt beslut men Challe har väl punglås på KG elr nått som gör Berglund till Eliot Ness, i.e. untouchable.

Sug j-a 2023, redan börjat på ultra minus! :(
Alltså tror folk att DIF har fått någon unik möjlighet att göra sig av med valfri spelare och aktivt valt Söderlund eller?
Det luktar ju unket om detta, har Tim käftat om mer speltid som gjort Garpen pissed? I så fall, fucking expected när vi trycker ner vår enda spelare som kan åka upp med pucken solo i en sketen kedja mixad av slöa lirare och svågerpolitik. Eller förväntar sig Garpen att Tim ska göra 3p per match från den miljön han lirar i? Vad det än är förrutom att Tim själv lessnat så är det ett ledningsfel och helt makalöst att man inte kunnat lösa detta potensiella problem. Får väl hoppas att Tim har pissat i KGs kaffe eller nått och därför blev han utslängd, dvs något som iaf kan vara liiite logiskt att droppa en sån lirare men känns fasen inte så då Tim verkligen pushat för hur mkt DIF han är. Hoppas verkligen att det är Tim som fuckat upp ordentligt (eller helt enkelt gett upp för han har noll förtroende av ledningen trots sina kvaliteter, som skulle synas i en hyffsad kedja), annars är det här den sjukaste kontrakts termineringen på år och dar.
Sluta överanalysera som skapar oreda eller är det de du vill ha kanske? Finns säkert en mer logisk förklaring än att Tim har pissat i kgs kaffe. Själv respekterar jag att det är båda parterna är överens och ser möjligheter istället för att ständigt klaga på klubben du påstår älska.
"Ständigt klaga"? Skärp dig och läs mer än 2 dagar på forumet om du känner att du vill anfalla någon, det luktar skit om detta och om du tycker det är rimligt så fine, men jag tycker det stinker skit och det står jag 100% för. Och inte fan har det något att göra med att älska elr inte älska klubben, varför drar muppar alltid in det i diskussioner där ingen ens nämner det?
Senast redigerad av captcash den 2023-01-02 09:09:36, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Eriksson »

Man behöver ju inte vara kärnfysiker för att räkna ut varför Söderlund drar.

Sportchef K-G Stoppel säger att Tim Söderlund fått mindre förtroende och istid, landat längre ner i formationerna och hamnat i en nuvarande situation där det är svårt att erbjuda honom istid i både powerplay och boxplay. Det har i sin tur mynnat ut i att parterna i samförstånd har kommit överens om att gå skilda vägar.

Får man spela med bottenskrapet så ledsnar man förr eller senare, Söderlund har man låtit spela med fel personer enligt mig, snacka om missanvänd kapacitet
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker också det här med Söderlund är väldigt märkligt, det borde funnits plats för honom i top 6 i det här laget - speciellt med alla de här skadorna... så då kan man dra slutsatsen att det ligger någonting annat bakom. Har han haft problem att dra jämnt med Garpenlöv? Uttryckt kritik att han inte får speltid, betett sig oproffsigt? Förmodligen får vi aldrig veta.

Man kan ju hoppas att KG har något annat på gång här, annars känns det förbannat surt. :?
Bild
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Knickedick skrev: 2023-01-02 07:50:18
SirDIFalot skrev: 2023-01-02 04:35:29
captcash skrev: 2023-01-02 01:07:43
SirDIFalot skrev: 2023-01-01 23:03:25
captcash skrev: 2023-01-01 21:24:50 Forsberg och extremt begränsade Berglund skulle def ryka långt innan man ens tänker på Tim, sjukt löjligt beslut men Challe har väl punglås på KG elr nått som gör Berglund till Eliot Ness, i.e. untouchable.

Sug j-a 2023, redan börjat på ultra minus! :(
Alltså tror folk att DIF har fått någon unik möjlighet att göra sig av med valfri spelare och aktivt valt Söderlund eller?
Det luktar ju unket om detta, har Tim käftat om mer speltid som gjort Garpen pissed? I så fall, fucking expected när vi trycker ner vår enda spelare som kan åka upp med pucken solo i en sketen kedja mixad av slöa lirare och svågerpolitik. Eller förväntar sig Garpen att Tim ska göra 3p per match från den miljön han lirar i? Vad det än är förrutom att Tim själv lessnat så är det ett ledningsfel och helt makalöst att man inte kunnat lösa detta potensiella problem. Får väl hoppas att Tim har pissat i KGs kaffe eller nått och därför blev han utslängd, dvs något som iaf kan vara liiite logiskt att droppa en sån lirare men känns fasen inte så då Tim verkligen pushat för hur mkt DIF han är. Hoppas verkligen att det är Tim som fuckat upp ordentligt (eller helt enkelt gett upp för han har noll förtroende av ledningen trots sina kvaliteter, som skulle synas i en hyffsad kedja), annars är det här den sjukaste kontrakts termineringen på år och dar.
Mot Gnaget senast spelar Tim 13:30 och David Blomgren kör 25 min. Garpen anser nog inte han vara så bra helt enkelt.
Och där har vi problemet!
t.o.m. du måste ju se uppsidan hos Söderlund jämfört Blomgren.
Att Tim inte fick spela PP jämfört med andra som fick chans på chans på chans trots att det och de inte såg bra ut.
Om Tim för lämna för att ”Lekki måste få mer förtroende så att det lossnar för grabben” så spyr jag. Så trött på förtroendet vissa för trots att de underpresterar…….
Klubbens runkande för NHL-pengar kommer bli förfallet.
Matchandet av Blomgren med Söderlund på bänken är faktiskt inte bara märkligt, utan direkt stinkande dårskap
... Blomgren är absolut ok på alla sätt och är spännande. Men för fan? Vid toppning? Nej du, göken gal över den coachningen minst sagt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

– Jag fick tips om Tim och såg fem av hans matcher. Han var inte nöjd med sin roll i Djurgården och vi kom överens om en övergång på mindre än tre dagar. Jag tror att hans speltid med fart och teknik kommer bli en frisk fläkt i vårt lag och vårt powerplay. Kontraktet sträcker sig över resten av säsongen men vi har kommit överens om att om alla trivs så kommer vi förlänga kontraktet, säger sportchefen Martin Sevc.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mvildma
Inlägg: 172
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »

Tim Söderlund ersätter Pontus Åberg.
Är det så att Åberg är på G tillbaka? Är ju spets/målskytt på så vis, men känns inte som den riviga forward vi förväntat oss.
Tror som nämnt tidigare att KG har något bra på G.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Mvildma skrev: 2023-01-02 10:26:53 Tim Söderlund ersätter Pontus Åberg.
Är det så att Åberg är på G tillbaka? Är ju spets/målskytt på så vis, men känns inte som den riviga forward vi förväntat oss.
Tror som nämnt tidigare att KG har något bra på G.
Åberg gick till Schweiz för ett tag sen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst