Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

benganfs skrev: 2023-01-01 17:23:57 känner att jag har fastnat i sinnet nu. Hur kan man inte släppa Forsberg typ igår?
Jag tror inte vi ville släppa någon utan Tim ville nog lämna själv.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
benganfs
Inlägg: 564
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

Jag tror på brickley in nu inte Sören.
benganfs
Inlägg: 564
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

Jim Morrison skrev: 2023-01-01 17:32:33
benganfs skrev: 2023-01-01 17:23:57 känner att jag har fastnat i sinnet nu. Hur kan man inte släppa Forsberg typ igår?
Jag tror inte vi ville släppa någon utan Tim ville nog lämna själv.
Kan mycket väl vara så. Men fortfarande Forsberg jag personligen ser inte vad han gör bra.
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ken1968 »

Jim Morrison skrev: 2023-01-01 17:32:33
benganfs skrev: 2023-01-01 17:23:57 känner att jag har fastnat i sinnet nu. Hur kan man inte släppa Forsberg typ igår?
Jag tror inte vi ville släppa någon utan Tim ville nog lämna själv.
Väldigt tråkigt att Tim lämnar en av mina absoluta favoritspelare, som tyvärr hamnade under en sån som Berglund som verkar ha ett frikort då pappa känner många i föreningen. Ja vi har ju Klasen som lirar 2 av 10. Tim är den spelaren som har jobbat klart hårdast av alla. visst att han inte har fått det att lossa riktigt i anfallzonen denna säsong tror jag hade kommit. Känner ett stort mörker just nu, men Canandas Connor Bedard kanske är på gång, Dif har verkligen betet sig ologiskt nu under många säsonger, tror tyvärr vi lider av svågerpolitik, och för många kompisar i ledningen som inte ser sporten först utan sina vänner. Nej SHL kännas långt borta om man nu inte får in riktig spets på flera positioner
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2697
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Donkels-3.0 skrev: 2023-01-01 16:40:51
klintan85 skrev: 2023-01-01 16:38:55
Gutesäck skrev: 2023-01-01 16:36:36
Donkels-3.0 skrev: 2023-01-01 16:29:12 Men challes son är kvar eftersom han är "untouchabble" kräks på den här inaveln som finns i den här föreningen
Jajjamen... Vi får nog se en förlängning med tre år närsomhelst.... 🤡🤣
Berglund gör ett bra jobb i det tysta och i bp. Så han har gjort ett bra jobb efter sina förutsättningar.
Berglund är den första jag skulle plocka bort om samtliga spelare är friska och tillgängliga
Nej den första som ska bort är Forsberg.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Robbex
Inlägg: 397
Blev medlem: 2022-03-05

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Robbex »

Fan vad tragiskt att släppa Tim. Hade han fått spela med spelare av bättre kaliber så hade han stannat. Jag tror det är han som ville bort, pga att han vill ha en mer ledande roll och det skulle han haft.

Men nu kommer väll en trött Sören hem och lyfter en rejäl lönepost.
Nä KG, nu gjorde du bort dig rejält!
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2697
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Jag har inte varit imponerad alls av Söderlund denna säsong. Som jag har skrivit förut är han som en gungstol... det rör sig men det händer inte så mycket. Han verkar gå ner sig när han kom till en sämre liga istället för bli bättre. Med det sagt så är det ju många som har underpresterat denna säsong men det tycker väl att han var lättast att ersätta.

Jag är inte alls imponerad av Norman heller men han gör väl nyttigare jobb hemåt. Liss försvinner mycket i matcher också men han är en riktig matchvinnare som kliver fram i de stora matcherna de såg man i förra slutspelet när han var nästan bästa spelare i slutspelet. Sen tror jag inte att man har någon plan för ersättare för Söderlund utan man fyller nog ut hans plats med div1 spelare som schlyter eller junior som Ounasvouri p.g.a. att han spelade i fjärdekedjan.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av JiWe »

En ytterligare reflektion ang Söderlund.. när man läser runt bland kommentarerna på olika ställen så låter det i mångt och mycket som att vi sparkat vår bästa spelare som alltid skapar chanser, spelar i högst tempo, en potential som bara väntar att explodera och i princip är den enda i laget som alltid kämpar… Något överdrivet men nära nog.

Men om man ska se på det lite mer nyanserat. Att komma in i zon med fart, åka åttor, vända och vrida med pucken klistrad vi bladet - är det verkligen att skapa chanser?

Borde han inte anpassa sin fart/tempo efter övriga för att skapa kemi och samspel? Eller ska alla andra anpassa sig efter en enskild spelare?

Kan någon fronta typ Brodda och Krüger, se dem i ögonen och ifrågasätt varför de inte kämpar för skölden?

Vad framtiden har att visa återstår att se men hittills i karriären har han inga överdrivna siffror som tydligt indikerar en enorm islossning. Och vad har coacherna i Skellefteå, Frölunda, Rockford och Almtuna gjort för fel som inte heller fick fram det som vi tydligen misslyckats så kapitalt med? Har han kanske spelat botten-sex även där och isf av en anledning? Eller har han inte levererat högre upp?

Nu ska det sägas att jag personligen tycker det är tråkigt att han lämnar så även om ovan har en lite väl negativ vinkel kanske så är min poäng att man ibland faktiskt får nyansera bilden lite och se det ur mer än sitt egna perspektiv.

Tråkigt som sagt men jag kan nog se att Tim kommer återvända i framtiden som en fin rollspelare.
#10
Inlägg: 13643
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

JiWe skrev: 2023-01-01 18:41:28 En ytterligare reflektion ang Söderlund.. när man läser runt bland kommentarerna på olika ställen så låter det i mångt och mycket som att vi sparkat vår bästa spelare som alltid skapar chanser, spelar i högst tempo, en potential som bara väntar att explodera och i princip är den enda i laget som alltid kämpar… Något överdrivet men nära nog.

Men om man ska se på det lite mer nyanserat. Att komma in i zon med fart, åka åttor, vända och vrida med pucken klistrad vi bladet - är det verkligen att skapa chanser?

Borde han inte anpassa sin fart/tempo efter övriga för att skapa kemi och samspel? Eller ska alla andra anpassa sig efter en enskild spelare?

Kan någon fronta typ Brodda och Krüger, se dem i ögonen och ifrågasätt varför de inte kämpar för skölden?

Vad framtiden har att visa återstår att se men hittills i karriären har han inga överdrivna siffror som tydligt indikerar en enorm islossning. Och vad har coacherna i Skellefteå, Frölunda, Rockford och Almtuna gjort för fel som inte heller fick fram det som vi tydligen misslyckats så kapitalt med? Har han kanske spelat botten-sex även där och isf av en anledning? Eller har han inte levererat högre upp?

Nu ska det sägas att jag personligen tycker det är tråkigt att han lämnar så även om ovan har en lite väl negativ vinkel kanske så är min poäng att man ibland faktiskt får nyansera bilden lite och se det ur mer än sitt egna perspektiv.

Tråkigt som sagt men jag kan nog se att Tim kommer återvända i framtiden som en fin rollspelare.
Han är för mkt utsidaspelare, händer inte så mkt mer när han kommer in i anfallszonen
benganfs
Inlägg: 564
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

Robbex skrev: 2023-01-01 18:38:45 Fan vad tragiskt att släppa Tim. Hade han fått spela med spelare av bättre kaliber så hade han stannat. Jag tror det är han som ville bort, pga att han vill ha en mer ledande roll och det skulle han haft.

Men nu kommer väll en trött Sören hem och lyfter en rejäl lönepost.
Nä KG, nu gjorde du bort dig rejält!
Blir så trött på dessa kommentarer. Jag tycker KG har gjort det jätte bra med lagbygget hittills det vi frågade efter förra året fick vi detta året med att dom med hjärta ska tillbaka hit. Vad vet du? Du ser utifrån det sportsliga absolut men vad som händer inom laget ? Kan va att han sänder taskig attityd ? Eller att han inte trivdes? Att han inte kom i rätta? Finns jätte många olika faktorer som gör att man kan lämna. Jag är helt säker på att kg gör allt i sin makt för att klubben ska nå framgång igen.
Senast redigerad av benganfs den 2023-01-01 19:04:33, redigerad totalt 1 gånger.
MARRUS9010
Inlägg: 23
Blev medlem: 2021-12-27
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av MARRUS9010 »

Vejdemo in nu istället då kanske?
Greato
Inlägg: 252
Blev medlem: 2012-05-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Greato »

K-G blandar och ger tycker jag, höga toppar och djupa dalar.

1. Bytet Linus Andersson - Fredrik Forsberg förra säsongen var ett horribelt byte. Kanske var det som blev tungan på vågen till slut, vem vet?
2. Valde att behålla Forsberg, Berglund och på det värva in Falk inför säsongen.
3. Valde att fortsätta med Fagervall.
4. Tappa Söderlund i detta läge av säsongen som oavsett vad visa inte lyckas se är en av våra bästa spelare.

I stort tycker jag K-G gör ett bra jobb, men dessa snedsteg måste bara städas bort.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4533
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av captcash »

Forsberg och extremt begränsade Berglund skulle def ryka långt innan man ens tänker på Tim, sjukt löjligt beslut men Challe har väl punglås på KG elr nått som gör Berglund till Eliot Ness, i.e. untouchable.

Sug j-a 2023, redan börjat på ultra minus! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Ska bli intressant att se truppen på JK-dagen. Grundseriens viktigaste match utöver derbyn.
Avskaffa tre mot tre.
benganfs
Inlägg: 564
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

Nu har jag stirrat på twitter i 2 timmar väntan på en klocka nu ger jag upp för idag... Alltså vi har förlorat 1 tilltänkt top 4 back och en spets borde inte KG kolla över dessa positioner då? Och när jvm avslutas borde berglund och forsberg lånas ut / säljas
Låst