Vad har vi för kravbild på DIF de kommande säsongerna?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Inom hur många år är det acceptabelt att DIF vinner guld?

Omröstningen slutade 2016-04-26 13:28:38

Nästa säsong
0
Inga röster
Inom 3 år
12
24%
Inom 5 år
27
54%
Inom 10 år
9
18%
Inom 20 år
0
Inga röster
Inom 50 år
1
2%
Spelar ingen roll
1
2%
 
Antal röster: 50

Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Vad har vi för kravbild på DIF de kommande säsongerna?

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Kan däremot tycka att vi borde kunna gå förbi i en del andra avseenden, de ska exempelvis inte kunna vara bättre tränade än oss, vilket jag är övertygade om att de är. Kvalitén på deras träningar, både på is och utanför, framhålls av många som klart bäst i landet. Bara titta på hur de spelar och med vilken fart, kraft och finess deras spelare klarar av det, såväl gammal som ung, så övertygar de då mig om att det faktiskt är så.
Det stör mig. Jag vill att vi återupplivar den mästarkultur vi har i klubben och på allvar visar att ingen ska komma till oss och sätta oss på plats.
Kulturen på läktaren har återupplivats, dags att föreningen gör detsamma och ger oss tillbaka den stolthet vi faktiskt förtjänar.
Helt enig, SAIK var garanterat bättre tränade än vad vi var den gångna säsongen. Sen är det dock flera saker som spelar in; har man inte en tillräckligt bred trupp så måste vissa spelare dra alldeles för stora lass vilket sliter för hårt osv.

Men vi borde kunna vara bättre på flera plan.
Bild
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vad har vi för kravbild på DIF de kommande säsongerna?

Inlägg av Debacle »

DIF är garanterat det laget som kör hårdast fys i hela SHL. Nya spelare blir chockade varje gång de kommer hit för vår träning liknar ingen annans.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Vad har vi för kravbild på DIF de kommande säsongerna?

Inlägg av Örnen »

Debacle skrev:DIF är garanterat det laget som kör hårdast fys i hela SHL. Nya spelare blir chockade varje gång de kommer hit för vår träning liknar ingen annans.
Synd bara att spelare säger samma sak i alla andra lag också.

Och varje år har dom "tränat hårdare än någonsin"
Blårand
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-07-24

Re: Vad har vi för kravbild på DIF de kommande säsongerna?

Inlägg av Blårand »

Åk inte ur
Viktigast är inte att vinna utan att delta. Efter några år i allsvenskan blir det väldigt svårt att komma tillbaka för ett Stockholmslag. AIK och SSK har varit vid avgrundens kant. Så det viktigaste är att varje år ha ett stabilt lag som inte riskerar kval och som då och då går vidare en eller annan omgång i slutspelet. Det räcker för att skapa en publik och ett intresse.

Det är något som hänger ihop med att inte åka ur. Det brukar sägas att sedan lumpen försvann tappade försvaret sin "folkliga förankring". Med Sudden och Foppa inträffade något nytt. De blev legender, men spelade väldigt lite i Sverige. De blev tv-figurer, medan Tumba, Stoltz, Sura-Pelle, Sterner och alla de andra var kända i hela Hockeysverige. Alla hade sett Tumba spela. Tre Kronor blev verkligen folkets landslag och dess väl och ve engagerade många. Vem bryr sig idag? Ett VM i maj med folk man aldrig sett på annat än tv?

Dessvärre är vår högsta serie inte mycket mer än en plantskola för NHL. Och platsar man inte där så finns det fortfarande pengar i Putins Ryssland.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Vad har vi för kravbild på DIF de kommande säsongerna?

Inlägg av Kall-El »

Känns fel att tala om guld inom 5 år eller något sådant. Däremot skulle jag gärna se att vi stabiliserar oss spelmässigt och ekonomiskt på ett sådant sätt att vi håller oss på en jämn topp 6 nivå till att börja med. På lite sikt skulle jag vilja se stabil topp 4 nivå.

Med tanke på alla spelartapp känns det dock väldigt svårt att skapa någon form av stabilitet just nu tyvärr.
Skriv svar