Morten Ask
-
Morten Ask
Vet nån om Morten är en duktig spelare? När man läser om honom så verkar han vara bra, nån som vet lite mer detaljerat om honom?
-
Äntligen en person med lte realistisk uppfattning om vad dagens DIF-trupp kan förväntas prestera....jensa öhling skrev:Vet inget om honom, men låter som en ännu en habil utfyllnadsspelare. Center dessutom, vad ska vi med en till sån till? Hade velat se en målskytt. Säkert en väldigt billig lösning. Om denne kille ska ersätta Thoresen kan vi glömma allt vad slutspel heter. Luktar Kvalserien.
-
Haha, ni är för pinsamma!
Ni har absolut ingen som helst aning om han är bra eller inte. Plötsligt är det kvalserien som gäller?
Har ni så taskigt självförtroende att ni tror att ingenting är möjligt?
Tur att spelarna i truppen och ledarna iallafall tror att ALLT är möjligt.
Jag sällar mig till dom...
Ni eviga pessimister kommer aldrig att tro på DIF iallafall.
Om så Sidney Crosby, Brodeur och Foppa skulle komma så skulle det likförbannat inte låta annorlunda. Tro mig...
Ni tar ut er taskiga energi på hockeyn. Varför kan bara era terapeuter svara på....
Ni har absolut ingen som helst aning om han är bra eller inte. Plötsligt är det kvalserien som gäller?
Har ni så taskigt självförtroende att ni tror att ingenting är möjligt?
Tur att spelarna i truppen och ledarna iallafall tror att ALLT är möjligt.
Jag sällar mig till dom...
Ni eviga pessimister kommer aldrig att tro på DIF iallafall.
Om så Sidney Crosby, Brodeur och Foppa skulle komma så skulle det likförbannat inte låta annorlunda. Tro mig...
Ni tar ut er taskiga energi på hockeyn. Varför kan bara era terapeuter svara på....
Kall-El skrev:Äntligen en person med lte realistisk uppfattning om vad dagens DIF-trupp kan förväntas prestera....jensa öhling skrev:Vet inget om honom, men låter som en ännu en habil utfyllnadsspelare. Center dessutom, vad ska vi med en till sån till? Hade velat se en målskytt. Säkert en väldigt billig lösning. Om denne kille ska ersätta Thoresen kan vi glömma allt vad slutspel heter. Luktar Kvalserien.
Skönt slipper vi se er på Globen denna säsong.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Det är verkligen tur att inga totalsågar ett nyförvärv innan ni ens sett killen spela.
Sluta dra jämförelser med Ryman o co. De värvades för att fylla ut den trupp som skulle klara kontraktet. Ask är yngre än Ryman och har dessutom spelat i USA. Sen kanske man hade tänkt Thore som center med Bäcker som forward eller liknande, kanske därför man nu värvar en center.
Sluta dra jämförelser med Ryman o co. De värvades för att fylla ut den trupp som skulle klara kontraktet. Ask är yngre än Ryman och har dessutom spelat i USA. Sen kanske man hade tänkt Thore som center med Bäcker som forward eller liknande, kanske därför man nu värvar en center.
Roligt att man värvar en norsk spelare till. Hittills har det bara blivit bra när vi har värvat norskar, kanske Norge håller på att bli en riktig hockeynation nu
.
Jag tror på den här killen. Ni som inte gör det förstår jag, han kanske inte spelade så mycket förra säsongen pågrund av skadan, men med rätt sommar-träning så kommer han att bli en av våra kanske bästa forwards.

Jag tror på den här killen. Ni som inte gör det förstår jag, han kanske inte spelade så mycket förra säsongen pågrund av skadan, men med rätt sommar-träning så kommer han att bli en av våra kanske bästa forwards.
Är du inte kapabel att se skillnad på en kritisk granskning och på att spy galla kanske du borde bättra på din utbildningsnivå en smula.Stocky skrev:Kall-El hur orkar du gå in här varje dag och spy-galla?
Måste finnas nåt du blir glad av här i livet? Eller är du en sån muntergök, vad det än gäller?
Du borde få en egen neggo blogg här inne. Kan väl höra med admin?
När det gäller Ask kan man ju direkt se på hans statistisk att det inte direkt är vare sig en mål- eller poängmaskin. Förra säsongen i SAIPA gjorde han visst 8 poäng totalt vilket inte imponerar på mig. Jämför det gärna med den spelare som vi precis tappat till NHL.
Nu har vi dessutom 5 centrar i laget. Den lagdel som redan var starkast får alltså än mer uppbackning vilket kan tyckas märkligt med tanke på våra begränsade resurser. I truppen inför denna säsong hade man redan Otto, Falk och Bremberg som centrar. ( Vilket jag tror hade räckt till för en plats precis ovanför slutspelsstecket. ) Bäcker valde man så att plocka in från FBK och så var de fyra. Nu kommer Ask in som nummer fem. ( Lägg då dessutom till att någon av juniorerna med fördel kan nyttjas som avlastingscenter. )
Frågan är om det inte hade varit smartare att satsa pengarna på de lagdelar där det verkligen behövs, tänker här främst på backar och målskyttar. Vi har nu tappat de två mest naturliga målskyttarna vi hade förra säsongen i Rudslätt och Thoresen och ersatt dessa med en artist samt en center vars styrka inte verkar ligga i målskyttet.
Hur vore det om alla ni muntergökar istället pekade på vilka nya killar det är som skall lyfta laget till slutspel?
* Till kommande säsong har vi tappat spelare som ihop gjorde 48 mål.
* Vi har ingen högerskytt till PP om man inte väljer att lira med Liwing, vilket jag inte håller som troligt.
* Det finns en back av hög klass Tompa Johansson tillsammans med flera unga lovande killar, men det så oerhört viktiga "mellanskiktet" av stabila backar saknas nästan helt om man undantar Ronnie.
Vad är det egentligen som blivit så markant mycket bättre så att man vågar börja hoppas på slutspel igen?
>>>------> Kall-El
Vi vet ALLA att detta inte är en Crosby, men man får acceptera vad Djurgården har för budget.
Sen att vi har 5 centar spelar väl ingen roll? Linkan var ingen center innan förra säsongen. Foppa har både vart ytter och center Osv....
Och min utbildningnivå är det inget fel på, fick jobb direkt efter skolan för 6 år sen.
Kul med en frisk fläkt som du!
Vi vet ALLA att detta inte är en Crosby, men man får acceptera vad Djurgården har för budget.
Sen att vi har 5 centar spelar väl ingen roll? Linkan var ingen center innan förra säsongen. Foppa har både vart ytter och center Osv....
Och min utbildningnivå är det inget fel på, fick jobb direkt efter skolan för 6 år sen.
Kul med en frisk fläkt som du!
286 poäng på 356 matcher låter ju helt okej!
Men han är fortfarande en riktig Ryman, enl våra sanna Djurgårdare här!
Varför se nåt glatt när man kan se det svart?
Men han är fortfarande en riktig Ryman, enl våra sanna Djurgårdare här!
Varför se nåt glatt när man kan se det svart?
Senast redigerad av Stocky den 2006-05-27 14:25:31, redigerad totalt 1 gånger.