Robin Jonsson uppdaterad

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Erik I

Robin Jonsson uppdaterad

Inlägg av Erik I »

Sydsvenska Dagbladet påstår idag - dock inte nätupplagan så jag kan inte lägga en länk - att Malmö Redhawks (urk) dragit sig ur budgivningen kring FBK:s (uurk igen) :

"Redhawks är inte längre med i dragkampen om Färjestadsbacken Robin Jonsson. "- Färjestad har trissat upp budgivningen, vi har hoppat av", säger Peter Andersson, sprotchef i Malmö Redhawks. Robin JOnsson troliga alternativ är att stanna kvar i Färjestad eller välja Djurgården." (Kent Jönsson, Sydsvenskan).

Vad säger vi om detta? Att MALMÖ drar sig ur en budgivning men att Dif uppenbarligen är kvar har man sällan varit med om. Kan inte tro att Dif öppnar Feta Plånboken för Robin Jonsson, det torde alltså vila på hur gärna FBK vill ha honom kvar.
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Robin Jonsson ville inte till Malmö!

Det har bara varit DIF eller Färjestad som varit aktuella!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Det skulle ju faktiskt kunna vara så att MIF:s Peter Andersson vill rädda sig själv lite genom att säga att det blev för dyrt, när det i själva verket är så att Jonsson valt bort MIF. Jonsson och hans agent använde MIF till att få upp sin lön - oavsett om han nu blir kvar i FBK eller går till oss.

Aik fotboll körde samma taktik när de fick nobben av Ola Toivonen. De gick ut och sa att klubben valt bort Toivonen när det egentligen var tvärtom.
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

Är Robin någonting att ha? Jag känner att jag inte har full koll på honom...
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Robin var en av Färjestads bästa backar i slutspelet. Det talar väl tyvärr för att han stannar där.

Han var i Färjestads frysbox när Leif Strömberg tränade dem.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

Don_T skrev:Robin var en av Färjestads bästa backar i slutspelet. Det talar väl tyvärr för att han stannar där.

Han var i Färjestads frysbox när Leif Strömberg tränade dem.
Alright. Då känns det ganska otroligt att han skulle välja att gå till oss, dessvärre.
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Inlägg av Kid Notorious »

Den som lever får se. :wink:
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Det skulle vara väldigt intressant att se Robin Jonsson i DIF dressen nästa säsong, inte en back som kanske utmärker sig på något märkärdigt sätt men en back som jag har förstått det som spelar enkelt och som fortfarande är under utveckling.

Hoppas att han väljer DIF tror att han skulle vara nyttig för DIF en tid framåt.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Vad är det jag läser?

Om Robin J är aktuell för DIF är det mycket bra. Han var oerhört bra i varenda match i slutspelet. Bara tacka och ta emot om han väljer DIF!!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Han har kritat på för logdansarna ännu en säsong.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

FAN! Robin Jonsson hade varit perfekt för oss.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

jensa öhling skrev:FAN! Robin Jonsson hade varit perfekt för oss.
Tycker jag inte. Men han valde bort DIF pga pengarna han fick av fbk. En sådan spelare vill vi inte ha.

Finns bättre spelare för de pengarna.

Synd bara att en Stockholmsgrabb ska ruttna bort i den hålan.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Klart att han väljer ett lag som ger både bättre lön och har SM-gulds chanser före ett som kanske kommer på sista slutspels plats.
Det skulle jag ha gjort ialla fall .... :wink:
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Helt naturligt att pengarna/lönen betyder mycket när man väljer klubb. Har svårt att säga något om det,.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Djurgården ska ha erbjudit ett drömkontrakt till Jonsson, hur det kontraktförlsaget såg ut skulle vara intressant att se. Om man ska erbjuda drömkontrakt tror jag att man ska satsa på andra än Robin Jonsson.
Skriv svar