http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 89,00.html
Ser inte ut som om vi kommer få se vårt "kära" Leksand mer i elitserien ifall detta stämmer. 13miljoner hostar ingen klubb upp ur fickan så lätt och stäms klubben tas nog dessa 13miljoner från spelarbudgeten och det egna kapitalet.
Men man kan ju undra om Watt är så svårt skadad att han aldrig mer kan spela.
Leksand 13miljoner fattigare?
Det är rätt åt dem är man så klantiga att man inte försäkrar sina spelare så får man skylla sig själva. Hoppas dem aldrig kommer tillbaka jag ogillar dem så j-a mycket.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Re: Leksand 13miljoner fattigare?
Jacke skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 89,00.html
Ser inte ut som om vi kommer få se vårt "kära" Leksand mer i elitserien ifall detta stämmer. 13miljoner hostar ingen klubb upp ur fickan så lätt och stäms klubben tas nog dessa 13miljoner från spelarbudgeten och det egna kapitalet.
Men man kan ju undra om Watt är så svårt skadad att han aldrig mer kan spela.
De har ju 35 mille i sin kassa...
Finns ett par klubbar som kan hosta upp 13 mille...
Färjestad, Linköping, Hv71 och Frölunda tex.
Sports dont build character, it reveals it
De har inga 35 miljoner i kassan. Det som kan ligga på den nivån är deras egna kapital men det mesta av det är uppbundet i deras nya hall.slagskott skrev:De har ju 35 mille i sin kassa...
Vad jag förstått var deras lån arenan + 35 miljoner för att skydda sin investering(arenan) och för att kunna värva ett bra lag som håller sig i högsta serien samt som en trygghetsbuffert ifall de skulle ramla ur(något som precis skedde)Peter skrev:De har inga 35 miljoner i kassan. Det som kan ligga på den nivån är deras egna kapital men det mesta av det är uppbundet i deras nya hall.slagskott skrev:De har ju 35 mille i sin kassa...
Om de hade lånat 35 miljoner utan att ha egendom till motsvarande värde kan de inte använda pengarna över huvudtaget utan att hamna på negativt eget kapital och därmed kastas ut ur allsvenskan. Efter införandet av elitlicensen så går det inte att låna till löpande drift.slagskott skrev:Vad jag förstått var deras lån arenan + 35 miljoner för att skydda sin investering(arenan) och för att kunna värva ett bra lag som håller sig i högsta serien samt som en trygghetsbuffert ifall de skulle ramla ur(något som precis skedde)
Inget lag skulle våga bygga en arena utan att ha en trygghetsbuffert, en kassakista med pengar att ta utav i svåra tider.Peter skrev:Om de hade lånat 35 miljoner utan att ha egendom till motsvarande värde kan de inte använda pengarna över huvudtaget utan att hamna på negativt eget kapital och därmed kastas ut ur allsvenskan. Efter införandet av elitlicensen så går det inte att låna till löpande drift.slagskott skrev:Vad jag förstått var deras lån arenan + 35 miljoner för att skydda sin investering(arenan) och för att kunna värva ett bra lag som håller sig i högsta serien samt som en trygghetsbuffert ifall de skulle ramla ur(något som precis skedde)
Det är en alldeles för stor investering för det.
Banklån får man inte ta men ta emot bidrag/allmosor/insamlingar går alldeles utmärkt.