Mesta Mästarna?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
pangeDIF

Mesta Mästarna?

Inlägg av pangeDIF »

Tjena alla djurgårdare!
Nu är det så här att jag och min polare som är färjestadare har diskuterat vilket lag det egentligen är som är "mesta mästarna"?
min polare anser att färjestad är det eftersom dom har 7 sm guld nu i elitserien och att dom 10 SM gulden som djurgården tog innan elitserien startade(1975) inte "räknas".
Med andra ord menar han att DIF bara ska ha 6 SM Guld och Färjestad 7.
Själv anser jag att han är helt ute och cyklar och det borde inte vara någon tvivel om vilket lag som är "mesta mästarna"...

Vill bara höra era åsikter angående detta, diskutera gärna.
Skulle också vara kul om någon färjestadare också ville yttra sig i det här :)
Igår, Idag, Imorgon, För Alltid Djurgårdens IF
isolerad

Inlägg av isolerad »

Din vän har fel, SM-guld som SM-guld, spelar väl ingen roll hur seriesystemet ser ut så länge man är bäst i Sverige.
Användarvisningsbild
Cellus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

Jag anser att Djurgården är Mesta Mästarna. 16 SM-titlar talar sitt språk, sen om det det heter Elitserien eller något annat känns orelevant.
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Är ett lag bäst i Sverige och bevisar det spelar det ingen roll om serien byter namn eller uplägget ändras, bäst som bäst.

Samma sak som om Allsvenskan skulle bli uppköpt av ett spelbolag och döpts om till Oddsetligan, inte fasen skulle antal guld nollställas. Sen att Färjestad har 7guld efter att det började heta elitserien och Djurgården "bara" 6st är väl korrekt, men helt fel sätt att räkna på. Men alla lag räknar väl så att deras lag blir bäst.

En liten påpekning bara, ifall Färjestad ska räkna från starten av ES och radera 10 av våra guld kan de inte kalla sina guld för SM-Guld då Djurgårdens 10guld innan hette så.

(Hatar FBK, ansträngde mig från att använda svordomar i detta inlägg)
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Eftersom alla i mediasverige kallar DIF "mesta mästarna", vi supportrar, förening själv osv så är det så! Det är bra liksom att inse, FBK är inte i närheten!
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffarn1 »

Det spelar ingen roll det är väl sm guld även om ligan byter namn, Dom mötte ju änå dom bästa lagen och vann mot dom!
Brollan

Inlägg av Brollan »

Hälsa din FBK-polare att de första 10 gulden vi har är tagna innan alla lag blev "köpelag" så mer äkta än så kan de inte bli :wink:
Brollan

Inlägg av Brollan »

Jag ska nu med FBK-polarens räknesätt bevisa att Anja Pärsson är en bättre slalomåkare än Ingemar Stenmark...

Stenis vann 40 världscupsegrar i slalom på den gamla goda tiden då de åkte runt portarna med vanliga skidor.

Anja har 18 slalomsegrar i det nya sättet att åka med carvingskidor och vik-käppar som går betydligt fortare alltså måste hon vara bättre eller....

Nej men med statistik kan man räkna hur fan man vill, idrotter utvecklas liksom allt annat.

Men historien kan inte skrivas om DIF har 16 guld och det kan ingen ta ifrån oss!
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Säsongskort: Ja

Inlägg av Kid Notorious »

diffarn1 skrev:Det spelar ingen roll det är väl sm guld även om ligan byter namn, Dom mötte ju änå dom bästa lagen och vann mot dom!
Går det att sammanfatta det bättre? :wink:
Kagen

Inlägg av Kagen »

Snickelidick skitsnack!

Norrland utgör >50% av Sveriges yta och Luleå är bäst i norrland, alltså är Luleå bäst i Sverige.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Kagen skrev:Snickelidick skitsnack!

Norrland utgör >50% av Sveriges yta och Luleå är bäst i norrland, alltså är Luleå bäst i Sverige.
Fel... Djurgården är bäst på 100% av Sveriges yta, alltså är DIF bäst i Sverige.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

isolerad skrev:Din vän har fel, SM-guld som SM-guld, spelar väl ingen roll hur seriesystemet ser ut så länge man är bäst i Sverige.
Precis! Helt rätt! Hur kan man anse nåt annat???? Det stavas avundsjuka!
Ingen seger utan offer
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

jag har en färjestadare på mitt jobb som inte klankar ner på att vi in fact har 16 SM-guld...vi ÄR mesta mästarna...men han tycker inte vi är bästa mästarna för att innan elitserien startades så var det inte lika hård konkurrens....vad säger ni o m det?...Går det att jämföra ett SM-tecken av idag med ett SM-tecken på 50-talet?..
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

m0ng00se skrev:jag har en färjestadare på mitt jobb som inte klankar ner på att vi in fact har 16 SM-guld...vi ÄR mesta mästarna...men han tycker inte vi är bästa mästarna för att innan elitserien startades så var det inte lika hård konkurrens....vad säger ni o m det?...Går det att jämföra ett SM-tecken av idag med ett SM-tecken på 50-talet?..
Absolut! Förutsättningarna är ju lika för alla! Vistt f-n kunde man väl åka skridskor och hålla i en klubba på 50-talet, även i Karlstad, eller har jag fel?
Ingen seger utan offer
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

jo men spelades det lika många matcher?...fanns det lika många lag?...var det lika hård konkurens?...jag vet inte men det känns nästan som ett SM-tecken i "modern" tid väger lite tyngre på nått sätt...eller?...hmm..
Skriv svar