Skellefteå och Malmö till ES
Skellefteå och Malmö till ES
Det blev Skellefteå och MIF som tog steget upp i elitserien på bekostnad av Leksand och Södertälje. Tycker Skellefteå är väl värd att gå upp efter alla år som dom har snubblat på mållinjen, sen så har vi MIF, nja kan väl inte säga att jag bryr mig nå speciellt om dom.
-
Malmö och Skellefteå
Inte bra att de gick upp. Södertälje är ju lite av ett derby och kort resa både för laget och oss supportrar och Leksand drar alltid mkt folk. De två lagen var ekonomiskt fördelaktiga för DIF. Nu får vi upp Malmö och Skellefteå som är långa resor och inte drar ngt folk. Dessutom har båda klubbarna resurser att satsa. Ett lag som Malmö kan bli riktigt starkt. Finns inga räddningsplankor nästa säsong. Vi måste se till att bli bättre om det inte ska bli Kvalserien.
- Ritterwand
Tycker att du har helt rätt i det du skriver, även om jag själv gillar de två lagen mer än de som åkte ur (framför allt Leksand..). Malmö har redan ett lag som är klart bättre än vårt lag säsong 05/06 och Skellefteå får hem Hedström till nästa säsong. Jag hoppas att Moras flyt tar slut snart, för det laget har nog maxat sin ekonomi redan och är förmodligen den enda lilla livlina vi har..
- Lee Harvey Oswald
Håller med angående MIF, men SAIK är helt beronde av bra nyförvärv.
Det är ju bara formationen Söderberg, Wernblom, Öberg som skapat tryck i det 5 macther jag har sett med Skellefteå.
Resten håller inte Elitserimått.
Sedan ska väl DIF fylla på med lite nytt ocskå, förhoppningsvis snäppet bättre än denna säsongs nyförvärv.
Om vi kikar på vilka som försvunnit är det ju "bara" Adam A. & Rudslätt som känns lite trist att dom drar, resten är en ren fröjd att slippa se i DIF tröjan igen.
Det är ju bara formationen Söderberg, Wernblom, Öberg som skapat tryck i det 5 macther jag har sett med Skellefteå.
Resten håller inte Elitserimått.
Sedan ska väl DIF fylla på med lite nytt ocskå, förhoppningsvis snäppet bättre än denna säsongs nyförvärv.
Om vi kikar på vilka som försvunnit är det ju "bara" Adam A. & Rudslätt som känns lite trist att dom drar, resten är en ren fröjd att slippa se i DIF tröjan igen.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 507,00.htm
Percy har sagt mycket förr men det här låter ju inget vidare.
Percy har sagt mycket förr men det här låter ju inget vidare.
Sjunger avgå Johnny...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Kid Notorious
- Säsongskort: Ja
Webmaster har ju flyttat tråden.Grizzman skrev:Den ligger ju under "Övrig Hockey"BOMBOM BOUCHARD skrev:Borde inte denna tråd ligga under Övrig hockey istället för Djurgården hockey

SSK kan fara och flyga. "Derby" eller ej, så har jag aldrig riktigt kunnat uppskatta en match mot dom. Leksand däremot kommer jag att sakna.
Men publikmässigt brukar väl Malmö kunna dra en del? Jag minns t ex. en match i Globen för ett par år sedan då det var över tiotusen pers när vi mötte Malmö. Det finns ju många skåningar i Sthlm.

Och sen är det bara att hoppas att skotergnagarna inte blir något nytt "Mora", som vi ju haft ganska svårt mot hittills.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vem vill se Saik eller Malmö Redhawks ???
Leksand kommer att bli saknade och faktum är att det är enda lag som lyckats fylla Globen de senaste säsongerna (MoDo borträknat då det var Foppa som var den som drog).
Södertälje däremot kommer inte att bli saknade, tråkigare lag att bevittna får man leta efter.
Kan inte påstå att jag varken ser fram emot möten med Skellefteå eller Malmö.
Malmö spelar/de samma typ av grishockey som SSK levt på de senaste säsongerna och folk har de aldrig dragit i Globen eller på Hovet.
Skellefteå må dra folk på hemmaplan men de kommer inte att kunna ersätta Leksand som publiklag.
Hade hellre fått upp solna-aik än aik ifrån Västerbotten.
Södertälje däremot kommer inte att bli saknade, tråkigare lag att bevittna får man leta efter.
Kan inte påstå att jag varken ser fram emot möten med Skellefteå eller Malmö.
Malmö spelar/de samma typ av grishockey som SSK levt på de senaste säsongerna och folk har de aldrig dragit i Globen eller på Hovet.
Skellefteå må dra folk på hemmaplan men de kommer inte att kunna ersätta Leksand som publiklag.
Hade hellre fått upp solna-aik än aik ifrån Västerbotten.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Ja tycker att Skellefteå är mer än väl vära att gå upp igen, sen visar det sig att MIF inte hör hemma i allsvenskan, och det står jag för.
Leksand är väl ett lag som inte var kapabelt till elitseriespel, det lär dröja ett antal år innan de går upp igen, tror jag. Det är ett lag helt utan självförtroende och känsla för hockey...!
SSK var väl kanske för ojämna för att vara kvar i ES....
Skellefteå och MIF, välkomna tillbaka i "finrummet"
Leksand är väl ett lag som inte var kapabelt till elitseriespel, det lär dröja ett antal år innan de går upp igen, tror jag. Det är ett lag helt utan självförtroende och känsla för hockey...!
SSK var väl kanske för ojämna för att vara kvar i ES....
Skellefteå och MIF, välkomna tillbaka i "finrummet"