Jan Novák klar för DIF [Aprilskämt]
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jan Novák klar för DIF [Aprilskämt]
Den 27-årige tjeckiska landslagsbacken har skrivit på ett 2 års kontrakt med Djurgården vars kontrakt med Slavia Praha går ut i vår uppger Tjeckien's största tidning, Praha Dlouszny. Novák är en 2 vägsback som ständigt ligger över 30 poäng.
Övergången offentliggörs av båda klubbarna efter att de regerande mästarna i Extraliga, HC Slavia Praha har avslutat sin säsong.
Övergången offentliggörs av båda klubbarna efter att de regerande mästarna i Extraliga, HC Slavia Praha har avslutat sin säsong.
-
- Emil Svelander
-
-
- Sir Martin
http://www.imageschack.us/Therocket1 skrev:Kan du någon sida där man kan hosta bilder?robin_dif skrev:kan du kopiera din scannade bild då å klistra in den här?
-
Tack så mycket!Sir Martin skrev:http://www.imageschack.us/Therocket1 skrev:Kan du någon sida där man kan hosta bilder?robin_dif skrev:kan du kopiera din scannade bild då å klistra in den här?
Jag laddar upp den imorgon, sitter i fel ände av stan just nu. Är inte hemma..

-
Ett uttalande från Novák personligen då från tidningen:
"- Jag vet inte vad jag ska säga...hur kunde jag gå på att Europa's genom tiderna bästa lag ville ha mig, dessutom på 1a april. Nä jag måste rannsaka mig själv."
Den som förstår den meningen förstår innebörden av första posten.
För att tillägga en grej ang. fattiga DIF o locka hit en toppback.
En tjeckisk klubb har ungefär likadan ekonomi som t.ex. en bra allsvensk klubb, dvs de kan inte betala de rätt lönerna, förutom 4 klubbar, bl.a. Slavia Praha. Slavia's lönebudget är ungefär lika stor som våran dock lite mindre, de har även fler spelare vilket gör att spelarna får lite mindre lön jämfört med Djurgården. Så att Djurgården skulle locka hit Novák rent ekonomist är ingen orimlighet. Handlar mer om intresse från Djurgården istället.
För den som vill veta så tjänar Novák ca 125.000 kronor i månaden. Dock får han pröjsa lägenhet o all sån lull lull själv, där kan Djurgården ha en större fördel.
Jag skulle kunna utan problem sätta ihop en lista med 10 backar som har en normal lön, håller hög ES klass och som skulle kunna vara aktuella för Djurgården om Djurgården vill ha de. Om det finns intresse för den listan så sätter jag gärna upp den.
"- Jag vet inte vad jag ska säga...hur kunde jag gå på att Europa's genom tiderna bästa lag ville ha mig, dessutom på 1a april. Nä jag måste rannsaka mig själv."
Den som förstår den meningen förstår innebörden av första posten.

För att tillägga en grej ang. fattiga DIF o locka hit en toppback.
En tjeckisk klubb har ungefär likadan ekonomi som t.ex. en bra allsvensk klubb, dvs de kan inte betala de rätt lönerna, förutom 4 klubbar, bl.a. Slavia Praha. Slavia's lönebudget är ungefär lika stor som våran dock lite mindre, de har även fler spelare vilket gör att spelarna får lite mindre lön jämfört med Djurgården. Så att Djurgården skulle locka hit Novák rent ekonomist är ingen orimlighet. Handlar mer om intresse från Djurgården istället.
För den som vill veta så tjänar Novák ca 125.000 kronor i månaden. Dock får han pröjsa lägenhet o all sån lull lull själv, där kan Djurgården ha en större fördel.
Jag skulle kunna utan problem sätta ihop en lista med 10 backar som har en normal lön, håller hög ES klass och som skulle kunna vara aktuella för Djurgården om Djurgården vill ha de. Om det finns intresse för den listan så sätter jag gärna upp den.