Ja...det snackas om att djurgårn gjort en bragdsäsong som undvek kvalserien....det kan tyckas men jag hävdar att bragden kommer om Mesta Mästarna mäktar med att plocka nio points dessa 3 återstående matcher och tar sig till slutspel på bekostnad av mora eller brynäs kaffefilter....det är en ruskigt bra säsong DIF gjort som undviker kvalet vilket var ett av målen med denna säsong tack vare saneringen i plånboken....men bragd blir det vid ett slutspel......
Hoppas på bra uppslutning i i de 3 sista matcherna och hoppas att folk sluter upp till en ev avgörande match i Ejendals på måndag....
VI SKA TILL SLUTSPEL
Djurgårn tills jag dör.......[/b]
Bragd vid Slutspel
- JärnKamin_i_Dalarna
- Kontakt:
Bragd vid Slutspel
Jag är då en av få utflyttade Djurgårdare från vår huvudstad som satt bopålarna i dalarna...hoppas alltid på bra uppslutning trots att man är i knäckebrödsland...
- Ritterwand
Så var äntligen den sista spiken i kistan islagen. DIF är nu helt borta från slutspel, för första gången på två decennier. Detta är dock helt väntat och vi ska bara vara förbannat glada att både Leksand och SSK har underpresterat så grovt som de gjort i år. De kanske har en chans att hänga kvar genom kvalserien, vårt lag skulle inte ha det.
Nu börjar Silly Season. Väntar inte på några stordåd där heller.
Nu börjar Silly Season. Väntar inte på några stordåd där heller.