Hej, igen.
Om man ska tolka inläggen så verkar jag tyvärr inte vara den enda som drabbats. Det känns bra att jag fått så mycket stöd för den kränkning som jag, och också andra tydligen, utsatts för.
Några har ifrågasatt min historia. Kanske av skäl att de liksom jag finner det orimligt. Men varför skulle jag efter alla dessa år hitta på något sånt här. Jag har ju flera vittnen som satt bredvid mig. Nej, det är sant alltihop - tyvärr.
Det är klart att jag inte vill hänga ut en enskild vakt, men uppenbarligen har de fått instruktioner från annat håll att utföra sitt arbete på det här sättet. Jag har stått på "Hovet" i ståplatspubliken och hejat för allt vad tygen håller. Lite stillsammare har det blivit med åren som "Vipare". Men man får aldrig ta bort glädjen och engagemanget och det har tyvärr hänt mig nu.
Min stol kommer därför att stå tom nästa år. Den känsla av förödmjukelse inför mina kompisar att kastas ut från Globen utan att ha gjort något blev droppen som fick bägaren att rinna över.
Attityden måste ändras. Älska supportrarna så som de älskar Djurgården Hockey får bli mina slutrader.
Nu blir det fotboll för hela slanten.
Alltid Djurgårdare
Vänliga Hälsningar
Matte Sjöberg
Tack för den här tiden (avslut)
-
Fotbollen känns hetare än nånsin inför den här säsongen.
Där satsas det och det talas redan om SM Guld och Champions league spel.
Hockeylaget och spelartruppen har varit rent ut sagt BEDRÖVLIGT den här säsongen och de spelare DIF ställer på isen e inte värda entrépengen.
DIF hockey behöver nog åka ur elitserien ett par år och genomgå ett STÅLBAD.
Tänk att betala ut en sån hög lön till en kille som Nichlas Falk. Han e svindyr för DIF hockey och borde ha varvat ner i Huddinge för länge sen. Han har inte bidragit ett skit denna säsong och är slut på elitserie nivå.
Hockeylaget och spelartruppen har varit rent ut sagt BEDRÖVLIGT den här säsongen och de spelare DIF ställer på isen e inte värda entrépengen.
Tänk att betala ut en sån hög lön till en kille som Nichlas Falk. Han e svindyr för DIF hockey och borde ha varvat ner i Huddinge för länge sen. Han har inte bidragit ett skit denna säsong och är slut på elitserie nivå.
-
Mycket tråkigt att du tar det beslutet. Förstår dig till fullo och respekterar ditt beslut.
Men jag tycker ändå att du ska kontakta DIF säkerhet och publikvärds organisationen och berätta detta för dem. Utan kritik kan dem knappast bli bättre. Lägg gärna fram vem som felat av publikvärdarna till ansvarig. Så denne får ta en pratstund med den publikvärden.
Ännu än gång. Tråkigt att du väljer att stanna hemma. Djurgården behöver dig. Hoppas du återkommer. Och som sagt respekterar ditt beslut.
Mvh Micke
Men jag tycker ändå att du ska kontakta DIF säkerhet och publikvärds organisationen och berätta detta för dem. Utan kritik kan dem knappast bli bättre. Lägg gärna fram vem som felat av publikvärdarna till ansvarig. Så denne får ta en pratstund med den publikvärden.
Ännu än gång. Tråkigt att du väljer att stanna hemma. Djurgården behöver dig. Hoppas du återkommer. Och som sagt respekterar ditt beslut.
Mvh Micke
ALLTID - OAVSETT
Linkan for president!
Linkan for president!
Förstår inte varför du kallar dig DIF 4 EVER när du slänger ur dig saker som "de spelare DIF ställer på isen e inte värda entrépengen". Så talar inte en riktig gårdare. Inte i mina ögon iallafall.DIF 4 EVER skrev:Fotbollen känns hetare än nånsin inför den här säsongen.
Ett stålbad är väl just precis det som laget gått igenom denna säsong. Billiga spelare, många junisar och missat slutspel (troligtvis). Det är ju bättre det än att chansa och köpa en massa lirare/backar som DIF egentligen inte har råd med. Det kommer ju en säsong till i höst också. Bättre att spara pengarna tills dess anser jag.
Denna säsong är bara att lägga till historien som ett segt bottenår. Nu måste vi gå vidare och inte älta allt som varit dåligt.
Ingen seger utan offer
Måste säga att jag inte förstår ditt beslut.
Jag förstår inte att du kan sluta gå på hockeyn, som du uppenbarligen bryr dig väldigt mycket om, pga vad en publikvärd och några ordningsvakter gjorde.
Om du, och dina vittnen, berättat historien för DIF Hockey och dem inte bett om ursäkt och agerat, då hade jag förstått ditt beslut.
Men låt DIF få chansen att rätta till felet och ge Dig upprättelse!
En del av de som jobbar för DIF på matcherna gör fel, ibland horribla fel. Men det är både synd och kanske även fel att döma hela DIF för det. Speciellt om dem inte får chansen att be om ursäkt och agera.
Jag respekterar självklart ditt beslut, men jag förstår det inte.
Jag förstår inte att du kan sluta gå på hockeyn, som du uppenbarligen bryr dig väldigt mycket om, pga vad en publikvärd och några ordningsvakter gjorde.
Om du, och dina vittnen, berättat historien för DIF Hockey och dem inte bett om ursäkt och agerat, då hade jag förstått ditt beslut.
Men låt DIF få chansen att rätta till felet och ge Dig upprättelse!
En del av de som jobbar för DIF på matcherna gör fel, ibland horribla fel. Men det är både synd och kanske även fel att döma hela DIF för det. Speciellt om dem inte får chansen att be om ursäkt och agera.
Jag respekterar självklart ditt beslut, men jag förstår det inte.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.