Vilket Gnäll!
Vilket Gnäll!
Det var ju ett j-vla gnäll!!
Är helt övertygad att samtliga spelar har gjort sitt bästa utefter de förutsättnigar de har.
Som någon skriver är detta nog på pappret det sämsta lag Djurgården ställt på isen någonsin. Personligen är jag mycket glad att vi lyckas undvika kvalserien, bra gjort säger jag!
Slutspel skulle vara en jättebonus.
Det är bara inse att ekonomin är för dålig. De tunga nyförvärven under säsongen har uteblivit för att det inte finns några pengar helt enkelt. De pengar som kanske fanns har gått åt för att täcka upp det dåliga publiksnittet, i förhållande till budget.
Så istället för och sitta hör och gnälla, se till och gå på alla matcherna så kanske vi får in pengar och kan locka till oss de klasspelare som vi så väl behöver.
Är helt övertygad att samtliga spelar har gjort sitt bästa utefter de förutsättnigar de har.
Som någon skriver är detta nog på pappret det sämsta lag Djurgården ställt på isen någonsin. Personligen är jag mycket glad att vi lyckas undvika kvalserien, bra gjort säger jag!
Det är bara inse att ekonomin är för dålig. De tunga nyförvärven under säsongen har uteblivit för att det inte finns några pengar helt enkelt. De pengar som kanske fanns har gått åt för att täcka upp det dåliga publiksnittet, i förhållande till budget.
Så istället för och sitta hör och gnälla, se till och gå på alla matcherna så kanske vi får in pengar och kan locka till oss de klasspelare som vi så väl behöver.
hej!
Håller med dig till en viss, del men att säga att de inte kan bättre är bara att hitta ursäkter!
tror och hoppas på slutspel, men det konstiga är ju att efter jul va DIF det bästa laget i serien på de 7 matcherna efter jul( har jag för mig att det va)
så att gå från det till 6 raka förluster kan ju inte enbart skylla på att vi inte har några superstjärnor och att de inte kan bättre!
de hatr helt enkelt kommit i en svacka och ja vet att bremberg, Ölvestad m.fl kan bättre!!
enkelt uttryckt: DIF kan inte föra spelet mot de sämre lagen därför loosar vi!
spelar bra mot hv m.fl men där är det de som för spelet och vi kan enbart förlita oss på deras misstag och backa hemåt!
MOT SLUTSPEL!!!!
Håller med dig till en viss, del men att säga att de inte kan bättre är bara att hitta ursäkter!
tror och hoppas på slutspel, men det konstiga är ju att efter jul va DIF det bästa laget i serien på de 7 matcherna efter jul( har jag för mig att det va)
så att gå från det till 6 raka förluster kan ju inte enbart skylla på att vi inte har några superstjärnor och att de inte kan bättre!
de hatr helt enkelt kommit i en svacka och ja vet att bremberg, Ölvestad m.fl kan bättre!!
enkelt uttryckt: DIF kan inte föra spelet mot de sämre lagen därför loosar vi!
spelar bra mot hv m.fl men där är det de som för spelet och vi kan enbart förlita oss på deras misstag och backa hemåt!
MOT SLUTSPEL!!!!
Ursäkter
Det är inte menat som några ursäkter eller skylla på att vi inte har några superstjärnor.
Som jag sa så gör spelarna så gott de kan. Det går alltid upp och ner i idrott ibland räcker det det till ibland inte. Våran form går upp och ner och motståndarnas går upp och ner.
Tror också att spelarna kan bättre än de visat de senaste matcherna. Det jag menar är att spelarna alltid gör sitt bästa för dagen, det handlar helt enkelt om den form man är i.
Har inte heller givit upp slutspel och för att citera dig.
MOT SLUTSPEL!!!!
Som jag sa så gör spelarna så gott de kan. Det går alltid upp och ner i idrott ibland räcker det det till ibland inte. Våran form går upp och ner och motståndarnas går upp och ner.
Tror också att spelarna kan bättre än de visat de senaste matcherna. Det jag menar är att spelarna alltid gör sitt bästa för dagen, det handlar helt enkelt om den form man är i.
Har inte heller givit upp slutspel och för att citera dig.
MOT SLUTSPEL!!!!
hej!
håller med dig och läste på text -tv, där de skrev att DIF skulle ha en eloge för att de fortsatte kämpade i matchen mellan Modo - DIF.
känns lite surt att lossa av 41 skott och inte ett enda går in, men kan vara rätt mycket som sätter sig psykiskt när det börjar gå dåligt en längre tid,
Många sa innan säsongen började att vi kommer åka ut, men nu har vi iallafall säkrat en ES plats, och med lite tur med de sista 4 matcherna en slutspels plats, och det får räknas som REN BONUS
ha det bra förresten!
NU tittar man framåt och får heja på 3 kr i veckan, tyvärr blir det att Jörgen Jönsson ingår i det laget
MOT OS GULD!!!! krossa Kanada en gång för alla nu!!!
håller med dig och läste på text -tv, där de skrev att DIF skulle ha en eloge för att de fortsatte kämpade i matchen mellan Modo - DIF.
känns lite surt att lossa av 41 skott och inte ett enda går in, men kan vara rätt mycket som sätter sig psykiskt när det börjar gå dåligt en längre tid,
Många sa innan säsongen började att vi kommer åka ut, men nu har vi iallafall säkrat en ES plats, och med lite tur med de sista 4 matcherna en slutspels plats, och det får räknas som REN BONUS

ha det bra förresten!
NU tittar man framåt och får heja på 3 kr i veckan, tyvärr blir det att Jörgen Jönsson ingår i det laget

MOT OS GULD!!!! krossa Kanada en gång för alla nu!!!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Just nu är det väldigt många besvikna Djurgårdare. Men till alla er som gnäller som mest (en del klankar ned på hälften av spelarna) skulle jag vilja fråga:
Varför börja gnälla efter en match i 45:e omgången?
Har ni först nu kommit på att årets lag tillhör ett av de svagaste på många år?
Personligen är jag oerhört nöjd om vi fixar nytt kontrakt. (SSK är 15 p efter och det är 5 matcher kvar att spela).
Visst känns det tungt att slitas mellan hopp och förtvivlan. Det var inte så länge sedan vi såg ut att klara slutspel och nu ser det oerhört svårt ut.
Men vi måste vara realistiska, vi har det lag vi har och det är knappast spelarnas fel att de inte räcker till, felet är att vi inte för stunden har råd med bättre spelare.
Nu ska vi stötta laget (som gör sitt allra bästa) resten av säsongen och göra det bästa VI kan av situationen, nämligen att gå på de två återstående matcherna och visa att vi inte är några medgångssupportrar.
Varför börja gnälla efter en match i 45:e omgången?
Har ni först nu kommit på att årets lag tillhör ett av de svagaste på många år?
Personligen är jag oerhört nöjd om vi fixar nytt kontrakt. (SSK är 15 p efter och det är 5 matcher kvar att spela).
Visst känns det tungt att slitas mellan hopp och förtvivlan. Det var inte så länge sedan vi såg ut att klara slutspel och nu ser det oerhört svårt ut.
Men vi måste vara realistiska, vi har det lag vi har och det är knappast spelarnas fel att de inte räcker till, felet är att vi inte för stunden har råd med bättre spelare.
Nu ska vi stötta laget (som gör sitt allra bästa) resten av säsongen och göra det bästa VI kan av situationen, nämligen att gå på de två återstående matcherna och visa att vi inte är några medgångssupportrar.
det är väl klart som fan att man gnäller ?
1. vi är DJURGÅRDEN och inte nått jävla pissgäng så av tradition så är vi inte vana att förlora 5 matcher på rad...
2. vi är DJURGÅRDEN och då står man upp bättre än vad vi gjorde mot leksand hemma...
3. vi är DJURGÅRDEN och har dundrat iväg 41 skott mot en modo-målis som heter " krizhan ! " utan att få in den ... då tar vi ett matchstraff så de får byta målvaktsjävel...
4. etc etc
5. etc etc
ska det vara så jävla svårt att fatta ? gnäll kommer när man möter något nytt... dvs motgång för en DJURGÅRDARE !!!
1. vi är DJURGÅRDEN och inte nått jävla pissgäng så av tradition så är vi inte vana att förlora 5 matcher på rad...
2. vi är DJURGÅRDEN och då står man upp bättre än vad vi gjorde mot leksand hemma...
3. vi är DJURGÅRDEN och har dundrat iväg 41 skott mot en modo-målis som heter " krizhan ! " utan att få in den ... då tar vi ett matchstraff så de får byta målvaktsjävel...
4. etc etc
5. etc etc
ska det vara så jävla svårt att fatta ? gnäll kommer när man möter något nytt... dvs motgång för en DJURGÅRDARE !!!
Frågan är bara vad man förväntas uppnå genom att gnälla? Nån som kan svara på det?Gripen skrev:det är väl klart som fan att man gnäller ?
4. etc etc
5. etc etc
Ingen seger utan offer
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Enligt ditt sätt att se på saken borde nästa punkt vara.Gripen skrev:det är väl klart som fan att man gnäller ?
4. etc etc
5. etc etc
6. vi är DJURGÅRDEN och vi gnäller så fort det går emot.
Nej du Gripen, jag tycker dina påståenden klart tar avstånd från allt vad Djurgården är för mig. Att vi skulle vara ett "pissgäng" som skulle skada motståndarmålvakter får stå för dig. Jag anser att dina åsikter är otroligt omogna och jag hoppas för din egen skull att din ålder motsvarar dina åsikter.
Visst kan man gnälla, men detta var bara för mycket.
ÄLSKA DJURGÅRDEN I MED OCH MOTGÅNG!!
Re: Vilket Gnäll!
Det där är riktigt förlorarsnack. En vinnare vinner och sen går han hem tror jag den salige Jan Stenbeck brukade säga. Ska du utvecklas kan du inte vara nöjd över eller acceptera annat än slutspel. Det är varken välgörenhet eller uppvisning det handlar om. Det är ingen som säger att spelarna utifrån de förutsättningar dom har inte presterat tillräckligt bra. Vad man retar sig på är att man använder sig av prakt loosers som Jesper Björk/Erik Ryman/A-P Lamberg istället för att spela fler juniorer som man kan bygga vidare på. Jag betalar i sanningens namn hellre 500 spänn matchen för att slippa se dessa krakar än 220 med dom inkluderade i uppställningen.FredrikA skrev:Det var ju ett j-vla gnäll!!
Det har funnits resurser. Inga jätteslantar men pengar som kom in då Fernholm, Kronwall och Nilsson plötsligt drog till NHL. Dessa fanns inte med i budget utan kunde med stor sannolikhet kunnat gå rakt in i verksamheten. Nu fegade man säkert med värvningarna eftersom man var rädd för att missa slutspel. Summa sumarum är att man aldrig kan vara nöjd med att ha klarat kontraktet. Denna föreningen har allt för stolta traditioner för att det ska kunna accepteras.
Drutten min vän!Drutten skrev:Frågan är bara vad man förväntas uppnå genom att gnälla? Nån som kan svara på det?Gripen skrev:det är väl klart som fan att man gnäller ?
4. etc etc
5. etc etc
Då var vi här igen...Optimisten vs Pessimisten..
Att klaga och kritisera är ett sätt för mig att få ur mig all den ilska och frustration jag känner för tillfället..
Visst, jag vet att vi har ett svagt lag i år. Jag visste att det skulle bli en jävligt tuff säsong och att vår tabellplacering egentligen inte är någon större överaskning. Men saknas det hjärta och kämpaglöd i vårt spel, som det faktiskt har gjorts under en hel del matcher denna säsong, då blir jag förbaskad. Ett lag kan förlora matcher men ändå göra det med flaggan i topp. Om så varit fallet med DIF hockey så hade jag icke klagat en sekund..Men så är det ju inte..Vi har vikt ner oss alldeles för lätt och för ofta. Alltför få spelare har tagit sitt ansvar när det gått segt och när det blåst motvind..Det är DÄRFÖR jag och andra här på forumet kritiserar..
Minns semifinalen förra säsongen mot Frölunda..
Trots att vi förlorade matchserien med klara 4-1 så krigade och kämpade vårt lag utav bara helvete..Vi hade ett,på pappret, vesäntligt svagare lag än "sillarna" och blev stundtals utspelade under matcherna..Men grabbarna gav ALDRIG upp. De krigade och jobbade för varandra i varje jävla byte..Det är sådant jag saknar i dagens Djurgår`n...Enligt mig har du en skyldighet som hockeyspelare att ALLTID kämpa och kriga när du spelar i DIF oavsett hur jobbigt läget är..De kämpartagen har verkligen lyst med sin frånvaro i år..
Till sist..
Många verkar tro att vi som "klagar" och kritiserar inte går på matcher..
Detta tror jag är en kraftig vanföreställning..Har själv stöttat DIF och gått på såväl hockey som fotboll sedan -88 och snittat 15-20 hockeymatcher per säsong..
Flera andra kritiska skribenter här på forumet sitter även de på säsongskort så denna myt om att vi klagare inte går på hockey tror jag inte ett dyft på...
113 WHB
He he...ja då möts vi igen..skämt åsido. Jag är övertygad om att de flesta kritiker faktiskt går på matcherna. Annars har de ingen rätt att kritisera tycker jag. Problemet är ändå att det är för få som tar sig till globen överhuvudtaget.chribba skrev:Drutten min vän!Drutten skrev:Frågan är bara vad man förväntas uppnå genom att gnälla? Nån som kan svara på det?Gripen skrev:det är väl klart som fan att man gnäller ?
4. etc etc
5. etc etc
Då var vi här igen...Optimisten vs Pessimisten..
Att klaga och kritisera är ett sätt för mig att få ur mig all den ilska och frustration jag känner för tillfället..
Visst, jag vet att vi har ett svagt lag i år. Jag visste att det skulle bli en jävligt tuff säsong och att vår tabellplacering egentligen inte är någon större överaskning. Men saknas det hjärta och kämpaglöd i vårt spel, som det faktiskt har gjorts under en hel del matcher denna säsong, då blir jag förbaskad. Ett lag kan förlora matcher men ändå göra det med flaggan i topp. Om så varit fallet med DIF hockey så hade jag icke klagat en sekund..Men så är det ju inte..Vi har vikt ner oss alldeles för lätt och för ofta. Alltför få spelare har tagit sitt ansvar när det gått segt och när det blåst motvind..Det är DÄRFÖR jag och andra här på forumet kritiserar..
Minns semifinalen förra säsongen mot Frölunda..
Trots att vi förlorade matchserien med klara 4-1 så krigade och kämpade vårt lag utav bara helvete..Vi hade ett,på pappret, vesäntligt svagare lag än "sillarna" och blev stundtals utspelade under matcherna..Men grabbarna gav ALDRIG upp. De krigade och jobbade för varandra i varje jävla byte..Det är sådant jag saknar i dagens Djurgår`n...Enligt mig har du en skyldighet som hockeyspelare att ALLTID kämpa och kriga när du spelar i DIF oavsett hur jobbigt läget är..De kämpartagen har verkligen lyst med sin frånvaro i år..
Till sist..
Många verkar tro att vi som "klagar" och kritiserar inte går på matcher..
Detta tror jag är en kraftig vanföreställning..Har själv stöttat DIF och gått på såväl hockey som fotboll sedan -88 och snittat 15-20 hockeymatcher per säsong..
Flera andra kritiska skribenter här på forumet sitter även de på säsongskort så denna myt om att vi klagare inte går på hockey tror jag inte ett dyft på...
113 WHB
Ibland är det ju faktiskt så också att inställningen finns där, men ändå så går allt fel när det gäller lagets prestationer. Laget har ju faktiskt inte vikit ned sig hela säsongen. Som jag ser det så har det gått upp och ned med hela tiden. Klart att man blir sur när DIF gör en plattmatch, men man ska nog inte säga så mycket så länge man inte står där själv på isen tycker jag. Allt e ju inte svart och vitt, inte ens i ishockey.
Ingen seger utan offer
Re: Vilket Gnäll!
En vinnare fortsätter tills han vinner. Sen går han hem.Fricke skrev:Det där är riktigt förlorarsnack. En vinnare vinner och sen går han hem tror jag den salige Jan Stenbeck brukade säga.FredrikA skrev:Det var ju ett j-vla gnäll!!
En förlorare ger upp vid första motgång och sätter sig och gnäller på någon annan.
Hockey är coooolt!
Det är ju knappast spelarnas fel. Dom är det bästa vi har för tillfället. Att det inte finns bättre är ju inte deras fel. Tränarna har väl gjort lite missar hit och dit dom med, men dom har ju inte direkt världens bästa trupp att välja ifrån.
Nej, spelarna kan bara bli bättre med tiden. Hitta sina positioner bättre, och fixa bättre samspel. Jag tror inte vi skulle få kvala nästa år heller med denna uppsättning.
Lassila tycker jag varit bra, men det verkar som jag är nästan ensam om det. Måååånga av dom insläppta målen har varit i dessa lassila mot rubbet situationer. Synd om karln, egentligen. Hoppas han stannar kvar ett par år till. Han blir nog en nyckelfigur om nåt år.
Nej, spelarna kan bara bli bättre med tiden. Hitta sina positioner bättre, och fixa bättre samspel. Jag tror inte vi skulle få kvala nästa år heller med denna uppsättning.
Lassila tycker jag varit bra, men det verkar som jag är nästan ensam om det. Måååånga av dom insläppta målen har varit i dessa lassila mot rubbet situationer. Synd om karln, egentligen. Hoppas han stannar kvar ett par år till. Han blir nog en nyckelfigur om nåt år.