Jag är riktigt sugen på den här matchen. Vi kan ta vår första svit på fler än två matcher i rad, vi kan distansera oss från lagen under strecket, vi kan spöa Timråspöket i Globen för första gången sedan 2003 och vi kan dessutom knycka sjundeplatsen från Mora!
Och även om allt detta skulle gå fel, så har vi fortfarande distans neråt.
En vinst skulle dock känns jäkligt betryggande, då det efter denna match inte blir mindre än tre matcher i rad mot de tre lagen i toppen.
Det kan ju vara positivt i sej, men vi kan ju inte alltid förlita oss på garanterade vinster pga att vi ska möta topplag.
Ladda nu DIF!
Senast redigerad av Kid Notorious den 2006-01-14 13:00:16, redigerad totalt 1 gånger.
0 poäng av 9 möjliga mot Timrå hittills under säsongen. Tre uddamålsförluster som svider. Dags att ändra på den trenden på tisdag. Skönt att sumpspelaren Jantunen inte debuterar förrän efter Dif-matchen, har sett den mannen lite för mycket genom åren.
Spelar Dif som mot Modo senast så bör det bli tre pinnar även mot Timrå, 5 mål på elitseriens bäste keeper Krizan är riktigt starkt.
Blir nog jävligt tufft att greja 3 pinnar..Timrås spel passar oss jävligt illa och det påminner en hel del om Moras kamphockey som vi ju bevisligen har haft svårt för denna säsong...
Men helvete va skönt det skulle va me 3 pinnar..Då börjar t.o.m jag hoppas på ett slutspel...
Ja jäklar... Tror vi gjorde totalt tre eller fyra resor upp till just Timrå den säsongen, och sista kvarten var ju såklart given. Varenda tripp upp till Timrå efter den där matchen är numera givna nostalgiresor.
Vill minnas att vi låg efter spelarbussen kilometer efter kilometer och bara njöt i snöyran. Och när Wiken efter matchen tryckte undan allt som hette matchvärdar och vakter för att han bara skulle gå ända fram till klacken och tacka personligen. Det var så stort.
Alla stackars timråsupportrarna som satt kvar och deppade tappade ju hakan fullständigt när han gjorde det.
grymt viktit att vi tar 3 poäng imorrn, brynäs skräldde mot hv o vann me 1-0 så dem e bara 3 poäng efter men o andra sidan så torska mora så om vi vinner e vi uppe på en 7e plats:D skulle kännas jävligt bra då:D
Fy fan dagens resultat i hockeyn var väl ganska bra. Modo - Mora 3-1 och Brynäs - Hv71 1-0. som ni ser satte Brynäs lite press på Djurgården, men å andra sidan fick Djurgården det lättare att klättra till 7:de platsen, för vad jag förståt ligger Mora bara en poäng framför DIF. Rätta mig gärna om jag har fel.
Fan imorrn ska vi bjuda på grymt mycket bättre drag en senast, e det någon som vet om Timrå kommer med några supportar?
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
micke_1891, tikarnas resa är inställd, men det lär väl bli några sthlms tikare på matchen.
Mot Modo, som är ungefär lika intressant (ointressant) som Timrå för Stockholms publiken, kom det strax över 7000 pers. Man kan väl hoppas på en liknande siffra ikväll.
Vi måste inte vinna ikväll, vi SKA bara vinna ikväll!
Alltså den här matchen är otroligt viktig. Vinner DIF lär inte Timrå orka gå om på resterande matcher. Vid förlust är allt öppet igen. Minst ett x är ett absolut måste.
Timrå gillar att spöa DIF och det måste bli ändring på det ikväll. Timrå kan inte komma undan med en 4:e raka seger!