Eventuella nyförvärv

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Vilken spelare ser du helst i DIF?

Johan Lindström
10
31%
Marko Juntanen
3
9%
Vladimir Sicak
2
6%
Jonathan Hedström
17
53%

Antal röster: 32

Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Eventuella nyförvärv

Inlägg av Johaan »

Det verkar som att ni gillar att göra nya trådar om alla spelare som är på väg att lämna sina nuvarande arbetsgivare. Istället för att ha ett antal trådar om varje individ så kanske vi kan diskutera nyförvärv i en tråd?

Jag har även lagt till en liten omröstning om vilken av dessa spelare vi helst vill ha i DIF. Personligen ser jag gärna en lirare som Juntanen i Dif. Visst, han är 35 år gammal men se bara på "Linkan", även han har några år på nacken men grabben visar verkligen vilken otroligt duktig hockeyspelare han är - när ljumskarna inte krånglar.

Hedström hoppas jag verkligen inte att vi ens lägger ner något arbete på. Han verkade inte trivas i Stockholm när han var här senast och han satt i utvisningsbåset mer än vanligt.

Lindström har jag sett för lite av men spelar han regelbundet i LHC så är han säkert en duglig kandidat för att ta plats i Djurgården.

Sicak tvivlar jag på. Om han i platsar i Modo så tror jag inte att han kommer göra någon större nytta i vårt lag.

Så min röst går till Marko Juntanen!
GOGO FIMPEN!
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Jag tog Sicak, en stabil 2 vägsback, precis vad vi behöver!
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Ingen av dom...

113 WHB
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

chribba skrev:Ingen av dom...
Instämmer.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Jag skulle nog också vilja säga att Juntanen kan vara bra för DIF. Är han inte för dyr och en klausul i kontraktet, att man kan bryta det vid eventuella incidenter så tror jag på att det kan fungera.

DIF är sveriges näst formstarkaste lag, men vi behöver ändå kanske en klasspelare till? Jag säger inte att Juntanen är det nu.

Inför nästa säsong ser jag gärna att Magnus Johansson kommer till DIF, han visade allrma minst inte det igår, då han gjorde två snygga backskottsmål för LHC.

LHC går det knackigt för, och därför kan det kanske vara aktullt med en flytt. Ja säger inte att LHC är dåligt, men DIF e bättre just nu (dock inte sett till talbellen)

Ska bli intressant att se Patriks återkomst i DIF:s snygga tröja, hoppas på att det kan släppa för honom, då har vi en klasspelare!

DIF går just nu mot slutspel, och befäste sin slutspelsplats igår. Nu är det 6 poiäng ner till Brynäs, nedanför sträcket, och 13 poäng ner till SSK.

Det känns som om DIF går till slutspel, och då blir vi farliga pga vilja och hjärta!

(Ber om ursäkt att jag virra iväg lite)
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Förövrigt kan vi glömma Jantunen!

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 55,00.html
Skriv svar