En duktig back, både defensivt och offensivt och har gjort nån landskamp för Tjeckien. Jag skulle då kunna se han i DIF dressen, han är iaf bättre än Mattsson & Ryman
Platsar han inte i Modo så är lär han inte göra någon större nytta hos oss. Vi behöer inte fler "halvbra" spelare utan vad vi bör skaffa är en riktigt duktig och rutinerad spelare.
Sicak är en väldigt duktig spelare som har en hög högstanivå. Det var hans offensiva kvalitéer som klickade hos Modo som jag tror att han kan få igång. Vi får inte glömma att så sent som förra säsongen, som 24:a åring så var han en av SM-Liiga's bästa backar, trots en massa lockout lirare.
Bra, tack. Nu har han försvunnit från Sverige och vi slipper ännu en sopa som regerar i Finland men som inte klarar av en enda match i Sverige. Finska ligan är otroligt dålig, det är bara att titta på hur många stjärnor från finska ligan som misslyckas här. Att vi ens diskuterar Sicak i detta forum är ett lågvattenmärke.
Snälla, vi har högre krav än att värva en spelare som Modo har kickat. Låt bli dessa diskussioner så fort en spelare har lämnat sin klubb.
Jaså, är SM-Liiga så pass dålig? Hur kommer det sig att VF fick storstryk av Kärpät? Nä, SM-Liiga håller mycket hög klass, men skillnaden i spelstilarna mellan Elitserien och SM-Liiga är enorm, visst, man kan vara stjärna i SM-Liiga men jag har aldrig påstått att man automatiskt blir en stjärna i ES för det.
Skitsamma, Sicak har skrivit på för TPS Turku och är inte längre aktuell för nåt lag. Kan nån moderator radera eller stänga tråden?