Vladimir Sicak löst från kontrakt med Modo

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vladimir Sicak löst från kontrakt med Modo

Inlägg av Therocket1 »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 87,00.html

Kan han vara något för DIF tror ni?

En duktig back, både defensivt och offensivt och har gjort nån landskamp för Tjeckien. Jag skulle då kunna se han i DIF dressen, han är iaf bättre än Mattsson & Ryman :D
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

skulle gärna se honom i dif .
han har ju visat att han kan göra bra med poäng.
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Platsar han inte i Modo så är lär han inte göra någon större nytta hos oss. Vi behöer inte fler "halvbra" spelare utan vad vi bör skaffa är en riktigt duktig och rutinerad spelare.
GOGO FIMPEN!
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Sicak är en väldigt duktig spelare som har en hög högstanivå. Det var hans offensiva kvalitéer som klickade hos Modo som jag tror att han kan få igång. Vi får inte glömma att så sent som förra säsongen, som 24:a åring så var han en av SM-Liiga's bästa backar, trots en massa lockout lirare.
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

Therocket1 skrev:...som har en hög högstanivå...
Hans lägstanivå då? Är den låg?

Han är för övrigt klar för spel i TPS Åbo i SM-Liiga.

http://www.hockeycentralen.se/index.php ... m=&ucat=4&
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Även lägstanivån är hög kan jag säga dig...
Ultra

Inlägg av Ultra »

Han var ruggigt bra def spelare iafall, Vad jag har sett av han. När modo har spelat.
LIVERPOOL TILL I DIE
Wilhelm Arwe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wilhelm Arwe »

Bra, tack. Nu har han försvunnit från Sverige och vi slipper ännu en sopa som regerar i Finland men som inte klarar av en enda match i Sverige. Finska ligan är otroligt dålig, det är bara att titta på hur många stjärnor från finska ligan som misslyckas här. Att vi ens diskuterar Sicak i detta forum är ett lågvattenmärke.

Snälla, vi har högre krav än att värva en spelare som Modo har kickat. Låt bli dessa diskussioner så fort en spelare har lämnat sin klubb.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Jaså, är SM-Liiga så pass dålig? Hur kommer det sig att VF fick storstryk av Kärpät? Nä, SM-Liiga håller mycket hög klass, men skillnaden i spelstilarna mellan Elitserien och SM-Liiga är enorm, visst, man kan vara stjärna i SM-Liiga men jag har aldrig påstått att man automatiskt blir en stjärna i ES för det.

Skitsamma, Sicak har skrivit på för TPS Turku och är inte längre aktuell för nåt lag. Kan nån moderator radera eller stänga tråden?
Skriv svar