Timrå IK - Djurgårdens IF, 29/12 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
lund3

Timrå IK - Djurgårdens IF, 29/12 2005

Inlägg av lund3 »

Viktig match stundar i Timrå på torsdag. Vinst och vi har ett bra grepp om slutspelsplatsen. Förlust och vi är under strecket igen. Kan Säcken och Challe få spelarna att ladda om finns det goda möjligheter till 3 poäng.

JK har ställt in resan till Timrå men vi hoppas att så många som möjligt tar sig dit på egen hand istället. Är väl en av de kortare resorna vi har. Det finns också en hel del rättrogna i Timrå/Sundsvall trakterna som vi också hoppas sluter upp.

*Streckmatch
*Bra bortaläktare, man kommer nära isen.
*Man står på samma kortsida som Timrås Bajen wannabe klack, vilket gör att hånandet blir extra skönt.
*Kort resa.

Finns det någon anledning till att inte åka till Timrå?
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Inlägg av nutarvidom »

Hade gärna sett timrå-dif på plats, men det är ju tyvärr omöjligt.

Timrå har nu kommit undan med två uddamålssegrar, rimligen borde det vara DIFs tur att vinna. Förutsättningarna för DIF-seger har inte varit så här bra i de tidigare mötena. DIF verkar dessutom förbättra spelet på bortaplan vartefter, emedan Timrå kan vara en aningen ängsligt. Vi minns alla de härliga vinsterna i kvarten i fjol, varför inte en repris, tipset lyder 2-3.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Skrev det i nån tidigare tråd att jag hade gärna åkt upp, men pga jobb så stannar jag hemma. Var uppe på två av kvartsfinalerna, däribland den sista, något jag sent kommer att glömma.

Om man blickar ännu lite mer framåt så finns det två matcher som skulle kunna vara intressanta bortaresemål:

7/1 borta mot Mora
28/1 bort mot SSK

Både matcherna är väldigt viktiga då vi har de båda lagen flåsandes i nacken, å då framför allt Mora.
Båda matcherna ligger på en lördag så jobb borde inte förhindra där.

Matchen mot SSK ligger precis efter löning och det är pendelavstånd, så där finns det egentligen inga ursäkter!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Kul att vi har lag framför oss i tabellen som flåsar oss i nacken! ;)
DIF! ALLTID - OAVSETT!
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Jo för fan jag håller helt med dig rush om att de matcherna borde man satsa på. Om jag drar till mora vete fan men till södertälje ska jag. tror det kommer komma mycket folk på den matchen så det blir jävligt bra fan :D
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
gulgul

Inlägg av gulgul »

Joo lätt alla till S-tälje :).
fixa någon/några jk bussar:) till S-tälje 28/1:).
sista derby matchen tror jag det är då, då måste man ju gå på den å se när vi leker med ssk :)

:D :D :D :D :P :D :D :D
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Hoppas naturligtvis på 3 sköna pinnar ikväll, men det blir nog jävligt svårt!
I och med den fantastiska urladdning vi fick bevittna häromdagen är jag rädd för att spelarna får en reaktion..Det är jävligt svårt att prestera två riktigt bra matcher i rad, och det kommer krävas riktigt bra spel ikväll för att greja 3 pinnar...men vafan, DIF har ju överaskat utav bara helvete den här säsongen så varför skulle vi inte kunna göra det nu..

Den 5:e smäller det kaffebönder...

113 WHB
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Gör som fler och fler Djurgårdare de matcher som inte visas i TV eller som du inte har möjlighet att följa Live. Följ matchen Timrå - Djurgården i webradion och chatta med Djurgårdare i matchchatten.

http://www.sr.se/cgi-bin/Radiosporten/n ... &nyheter=1

http://difmatchchatt.tk/
DIF! ALLTID - OAVSETT!
gojken

Inlägg av gojken »

Jävla skit. 4-1 till Timrå. Nu är det nog tyvärr kört :(
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

gojken skrev:Jävla skit. 4-1 till Timrå. Nu är det nog tyvärr kört :(
Det var kört i oktober.

Oroväckande dock att man inte kan vinna någon match mot hårt arbetande "sämre" (och med sämre menar jag sämre än HV71, Linköping och Frölunda, inte att vi skulle vara bättre) lag som t.ex Timrå eller Mora. Det är såna lag man måste kunna slå i kvalserien. Inte bakfulla göteborgare eller serieledare som kommer direkt från julskinkan..
gojken

Inlägg av gojken »

Det blev ju nästan poäng. Men det räknas ju inte så det är ju skit samma.
Starkt dock att komma igen.

Jag trodde också det var kört i oktober men jag tycker det ser bra ut nu.
Det blir ingen kvalserie här inte. Kvalserie platserna kommer stå mellan SSK, Leksand och Brynäs.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Ritterwand skrev: Det var kört i oktober.

Oroväckande dock att man inte kan vinna någon match mot hårt arbetande "sämre" (och med sämre menar jag sämre än HV71, Linköping och Frölunda, inte att vi skulle vara bättre) lag som t.ex Timrå eller Mora. Det är såna lag man måste kunna slå i kvalserien. Inte bakfulla göteborgare eller serieledare som kommer direkt från julskinkan..
Håller med dig att det är oroväckande att vi har svårt att vinna mot lagen som ligger omkring oss i tabellen, men du behöver inte vara en sån medgångare så att du därför också tycker att segrarna vi tagit mot topplag berott på tur och att omotiverade motståndare.

Det var ju uppenbarligen inte kört i oktober eftersom vi, trots dagens förlust, ligger på slutspelsplats, något som iaf jag i mina vildaste fantasier kunde föreställa mig i seriens början.

Angående dagens match är det nog första gången jag kan komma ihåg som DIF gjort två mål med målvakten uttagen i samma match utan att släppa in något. Sen, blev Jimmie skadad idag? :?
Skriv svar