Angående trådarna!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Boråsaren

Angående trådarna!!

Inlägg av Boråsaren »

Som säkert många skribenter har sett stör jag och andra mig på trådarna i detta forum. För att räta ut vissa frågetecken och visa var jag står, tänkte jag öppna en ny tråd, som bara handlar om hur trådarna skall vara, så slipper vi skriva om det i någon annan.

Jag anser att det ska finnas lika många trådar som ämnen, givetvis! Men det ska inte vara så att man diskuterar samma ämne i flera trådar. Det blir osammanhängande och onödigt måna rubriker.

Exepmpelvis alla trådar med transferämnen, det finns nästan en tråd till varje spelare. Varför inte prata om det i silly season? Jag fattar om det är någon som är på gång in i DIF, att man pratar om denne i en speciell tråd, men varför starta en ny för varja rykte som läses på internet?

Ett annat exempel, målvakter! Det fanns en omröstning om vem som skulle stå, nu kom en ny tråd igång och det blir bara samma sak malet hela tiden!

Tanken i ett forum är att man ska skriva om saker och reflektera på vad andra skrivit, då ska det vara lätt att hitta ämnen och inte behöva sitta och leta i en halv timma!

Jag föreslår därför:

*Håller er till de befintliga trådarna på sidan
*Kolla upp om ämnet finns sedan tidigare i en annan tråd
*Beskriv ämnet i första inlägget i tråden så övriga skribenter vet vad den handlar om

Detta är min åsikt gällande forum och trådar! Så, nu kan vi diskutera detta i denna tråden och ingen av de andra trådarna. Alla delar säkert inte min åsikt, men det är sånt man ska prata om i ett forum!

God Jul alla DJURGÅRDARE!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Användarvisningsbild
Drutten

Re: Angående trådarna!!

Inlägg av Drutten »

Boråsaren skrev:Som säkert många skribenter har sett stör jag och andra mig på trådarna i detta forum. För att räta ut vissa frågetecken och visa var jag står, tänkte jag öppna en ny tråd, som bara handlar om hur trådarna skall vara, så slipper vi skriva om det i någon annan.

Jag anser att det ska finnas lika många trådar som ämnen, givetvis! Men det ska inte vara så att man diskuterar samma ämne i flera trådar. Det blir osammanhängande och onödigt måna rubriker.

Exepmpelvis alla trådar med transferämnen, det finns nästan en tråd till varje spelare. Varför inte prata om det i silly season? Jag fattar om det är någon som är på gång in i DIF, att man pratar om denne i en speciell tråd, men varför starta en ny för varja rykte som läses på internet?

Ett annat exempel, målvakter! Det fanns en omröstning om vem som skulle stå, nu kom en ny tråd igång och det blir bara samma sak malet hela tiden!

Tanken i ett forum är att man ska skriva om saker och reflektera på vad andra skrivit, då ska det vara lätt att hitta ämnen och inte behöva sitta och leta i en halv timma!

Jag föreslår därför:

*Håller er till de befintliga trådarna på sidan
*Kolla upp om ämnet finns sedan tidigare i en annan tråd
*Beskriv ämnet i första inlägget i tråden så övriga skribenter vet vad den handlar om

Detta är min åsikt gällande forum och trådar! Så, nu kan vi diskutera detta i denna tråden och ingen av de andra trådarna. Alla delar säkert inte min åsikt, men det är sånt man ska prata om i ett forum!

God Jul alla DJURGÅRDARE!
Jag ser inte detta som ett problem. Då är det värre att det tyvärr kryllar av gnälliga medgångssupportrar här, men de måste ju också få finnas.
Senast redigerad av Drutten den 2005-12-25 12:23:29, redigerad totalt 1 gånger.
Ingen seger utan offer
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

håller inte med men det vet du/ni säkert redan;]...god jul på er alla DIF-ers
Användarvisningsbild
tretowns
Kontakt:

Inlägg av tretowns »

Om alla håller sig till samma trådar hela tiden så skulle detta forum bli ÄNNU tråkigare än vad det redan är...
Användarvisningsbild
lund3

Inlägg av lund3 »

tretowns skrev:Om alla håller sig till samma trådar hela tiden så skulle detta forum bli ÄNNU tråkigare än vad det redan är...
Förklara.

Är det inte onödigt att diskutera samma saker i olika trådar?
Adam Blomster

Ok...

Inlägg av Adam Blomster »

Kul att alla INTE håller med dig...hm...hur nödvändigt va den här tråden då.. :mrgreen: :?: ....

Skärp dig...*#!#!* Gulligan..hahha LOL
Användarvisningsbild
tretowns
Kontakt:

Inlägg av tretowns »

lund3 skrev:
tretowns skrev:Om alla håller sig till samma trådar hela tiden så skulle detta forum bli ÄNNU tråkigare än vad det redan är...
Förklara.

Det beror lite på vad man diskuterar också.. Snackar man t.ex. om en specifik nyhet (t.ex. att Björn Bjurling fått sparken) så kan man väl försöka hålla sig till en tråd... Fast samtidigt, om det då finns kanske 100 poster i den tråden så kanske man inte orkar läsa igenom allt utan väljer att helt enkelt skapa en ny =)

Personligen tycker jag det är jobbigt att läsa igenom kanske 5-6 sidor forumposter etc.
Användarvisningsbild
lund3

Inlägg av lund3 »

tretowns skrev:
lund3 skrev:
Förklara.

Fast samtidigt, om det då finns kanske 100 poster i den tråden så kanske man inte orkar läsa igenom allt utan väljer att helt enkelt skapa en ny =)

Personligen tycker jag det är jobbigt att läsa igenom kanske 5-6 sidor forumposter etc.
Om det nu är så att man inte orkar läsa igenom allt så kan man väl i alla fall söka igenom trådarna och kolla om den redan finns.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Underbart forum detta. Det pratas mer om vart trådarna ska ligga, hur de ska skrivas, om de ska skrivas, än va de pratas hockey. Enklaste sättet är väl att göra som jag inte gör nu, att skita i att skriva i trådarna som man tycker är onödiga. Varje gång en onödig tråd kommer upp envisas 10pers med att säga "det var väl onödigt" istället för att låta tråden vandra ner och sedan bli glömd.

Nej orkar inte mer nu, kan rekomendera hockeymagasinets forum till er som gillar hockey.
Användarvisningsbild
Cellus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

Jag tror att anledningen till att det är många nya trådar är för att det t.ex skapas trådar som "Björn Bjurling - Sparkad från sin klubb, ska vi sign?", hade man bara skapat en tråd som heter "Björn Bjurling" så hade det nog sluppits en massa massa massa trådar..
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Med facit i hand blev ju även denna tråd en onödig tråd..Eller vad säger Boråsaren..?

113 WHB
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

chribba skrev:Med facit i hand blev ju även denna tråd en onödig tråd..Eller vad säger Boråsaren..?
Både och, ja eftersom ingen kan direkt hålla sig till ämnet utan skriver onädiga inlägg, nej, eftersom de disskuteras i andra forum annars!

Men skit samma! :P
Skriv svar