SHL 25/26 Djurgårdens IF - Växjö 10/3
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tuffaste möjliga vecka när vi möter seriens bästa tre lag. Kämpa för att säkra slutspelsplatsen.
Avskaffa tre mot tre
Det här kan bli in i helvete tufft.
Växjö har sju poäng upp till Fisk och sju poäng ner till Rögle, så de lär gå rätt hårt för vinst för att åtminstone helt cementera sin tredjeplats samtidigt som de hoppas på att Fisk tappar poäng som bonus.
Växjö har sju poäng upp till Fisk och sju poäng ner till Rögle, så de lär gå rätt hårt för vinst för att åtminstone helt cementera sin tredjeplats samtidigt som de hoppas på att Fisk tappar poäng som bonus.
Vi måste göra en i princip hundramatch om Växjö är någorlunda påkopplade. Ser de ut dom Luleå och lallar runt kanske vi kan snatta poäng men nånting säger mig att det kommer bli en utmaning ikväll.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Gynsamt läge
Vi vinner mot Växjö Fejkers ikväll, samtidigt som Leksand slår Frölunda.
Då har FIsk 0 att spela för i näst sista matchen mot oss.
Det innebär i sin tur att SAIK som Grundserievinnare ställer B-laget på isen mot oss i omgång 52
Ganska enkelt
Det innebär i sin tur att SAIK som Grundserievinnare ställer B-laget på isen mot oss i omgång 52
Ganska enkelt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Fetespö här, 0-1, 0-2, 1-2 => 1-5. Bara Viggo är sugen att spela, resten har gått på mental semester redan.
Önskar bara att Lyxfällan åker ur så vi får hem Vejdemo, sen är denna säsong HELT godkänd i mina ögon!
Önskar bara att Lyxfällan åker ur så vi får hem Vejdemo, sen är denna säsong HELT godkänd i mina ögon!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Fragglepot
Och om vi, Frölunda, samt Saik förlorar så lär det bli köra hela vägen in!Lee Harvey Oswald skrev: ↑2026-03-10 07:58:19 Gynsamt läge
Ganska enkelt![]()
Tufft jäkla schema, som kunde ha varit riktigt slappt om nu bara avstånden där uppe hade varit lite större.
Det finns allt en optimist att gräva fram ur djupet ibland!Lee Harvey Oswald skrev: ↑2026-03-10 07:58:19 Gynsamt läge
Ganska enkelt![]()
Hoppas vi vinner eller tar poäng, vore kul att spela play-in men jag är väldigt nöjd med att vi lyckades hålla oss kvar.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Jim Morrison
Match utan ångest! Fan vad kul.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Tellqvist32
- Medlem: Ja, ständig medlem
Resten av säsongen ser jag bara som en bonus. Otroligt glad att vi grejade det, men nu är jag tillfreds med oavsett vad som händer.
Såklart att play-in vore kul men helt ärligt så lockar det inte att spela slutspelsmatcher med 5-6 spelare borta, om så blir fallet.
Såklart att play-in vore kul men helt ärligt så lockar det inte att spela slutspelsmatcher med 5-6 spelare borta, om så blir fallet.