Semifinal 3 24/25 Södertälje - Djurgårdens IF 4/4
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Rond 3 mot Södertälje sker på bortais.
Avskaffa tre mot tre.
”Bortais” när vi tar över Scaniarinken
It's easier to be an asshole to words than to people
Bara fortsätta köra. Tälje har noll att säga till om i 5v5 över två matcher och vi stänkte in två i PK. De försöker grisa eftersom de vet att det inte går annars men gör det för slarvigt.
Finns inget farligare än att möta ett lag man nyss förnedrat. Blodad tand hos SSK, så viktigt att vi sänker deras självförtroendet totalt direkt i inledningen och stänger matchserien med ännu en islossning.
Samma kedjor gärna, och fortsätt med Filip som center!
Samma kedjor gärna, och fortsätt med Filip som center!
Spela lika som sist, då vinner vi...
Stjäl tillbaka hemmatorsken DIREKT, sen är pressen helt plötsligt på deras sida. Idag skulle jag vilja säga att semiserien avgörs, vinner vi så är de riktigt skakade och vi tar hem dem. Vinner ssk är det 3-1 i matcher och game over.
Om det är något gång man kan använda vattendelare så är det fan idag, säsongsavgörande vattendelare!
Vinn, det finns inga alternativ!
Om det är något gång man kan använda vattendelare så är det fan idag, säsongsavgörande vattendelare!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Hoppas på lite utvisningar över lag idag, 5/5 är nog mer våran grej just nu
Vi får nog räkna med att se ett ssk med bättre 5vs5 idag, vore konstigt om de är så svaga även på hemmaplan. Rid ut första perioden så ska det nog finnas bra chans.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sant.captcash skrev: ↑2025-04-04 08:03:05 Stjäl tillbaka hemmatorsken DIREKT, sen är pressen helt plötsligt på deras sida. Idag skulle jag vilja säga att semiserien avgörs, vinner vi så är de riktigt skakade och vi tar hem dem. Vinner ssk är det 3-1 i matcher och game over.
Ikväll tar vi ett stooooort steg mot SHL, eller så skaffar vi oss en rejäl omväg till en eventuell final.
Skillnad på att komma till en final hyffsat utvilat (efter 5-6 matcher) eller efter en sjunde avgörande.
Senast vi spelade en så här avgörande match måste ha varit 7:e finalmatchen mot Modo (ifjol var Brynäs för bra så även om vi tyckte Moraserien då var viktig så, tja).
Frågan är hur många fler vi saknar ikväll? Nog för att vi har en bred trupp, men vi har nu tappat Thore, Hävelid, Costmar, Axelsson klev av....
Övriga lag verkar ju klara sig betydligt bättre, även om vi såklart har lyxen att kunna ställa över en del med vår breda trupp.
Men någon måtta får det väl ändå vara.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
De få gånger Ssk gått till anfall tycker jag att vi fått fina spelvändningar på dem (fast vi har missat mycket). Så det behöver inte vara fel för oss. Börjar bli ruskigt nervös!
Allt att vinna ikväll! 2-1 och kringlorna komma svettas hela helgen.
Sväva i det blå
Starta matchen med Grewe-rensfelt-brodin Berg-blixt och få dom att smälla på utav helvete.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nja, spela som de två tidigare matcherna. Börja inte med att sätta oss i utvisningsbåset och ge dem chansen till att ta ledningen.
Deras största chans är i pp.
Att jaga tacklingar är sällan lyckat.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Jag tror SSK lärt sig av förra matchen o kommer att undvika utvisningar. Jag tror på en snällare match utan för mkt gruff