HA 24/25: Djurgårdens IF - Björklöven 27/1
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hemmamatch mot Löven. Vi går mot slutsålt igen.
Avskaffa tre mot tre.
Vi maler ner dom igen
Känner mig helt klart orolig för den här matchen. Löven kommer ha ett galet revanschbegär efter debaclet hemma. De kommer garanterat ut med både fart o finess. Drar vi sen på oss utvisningar kan det stå 0-3 efter första. Gäller verkligen vi inte dragit på oss svullhuveen utan spelar tillknäppt första 10. Löven kommer då o mattas o vi verkar ha bättre fysik vilket vi ska utnyttja.
Hoppas min oro är obefogad..
All press på Löven nu att inte förlora båda.
Nja, vet inte det jag. De klarade av en bra period på hemmaplan. Vi körde över dem i de två sista.Doyle 1 skrev: ↑2025-01-25 18:25:36 Känner mig helt klart orolig för den här matchen. Löven kommer ha ett galet revanschbegär efter debaclet hemma. De kommer garanterat ut med både fart o finess. Drar vi sen på oss utvisningar kan det stå 0-3 efter första. Gäller verkligen vi inte dragit på oss svullhuveen utan spelar tillknäppt första 10. Löven kommer då o mattas o vi verkar ha bättre fysik vilket vi ska utnyttja.
Där borde de kunnat plocka fram sundare och fläkt.
Tror snarast vi kan hålla kontrollen på dem likt vi gjorde sist.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Har vi samma energi som förra matchen blir det enkelt. Våra gubbar var glödheta där ute.
Löven har tur att det inte blev 6-1
Löven har tur att det inte blev 6-1
Måste sätta en matchbild av kontrollerad hockey där vi inte blir för sugna på att chansa med 3an så vi åker på kontringar. Vi behöver inte chansa. Vi är stabilare och måste våga lita på det så kommer det gå jättebra igen.
-
Förväntar mig mer tuffhet mot Nilsson och Forsberg i den här matchen.
Av Thoresen bland annat, det var det här man såg fram emot i dessa möten, att se honom köra över Nilsson.
I övrigt, spela som Period 2 och 3 så vinner vi. Om inte Lövens magsjuka fortfarande sitter i och det var därför vi vann senast
Av Thoresen bland annat, det var det här man såg fram emot i dessa möten, att se honom köra över Nilsson.
I övrigt, spela som Period 2 och 3 så vinner vi. Om inte Lövens magsjuka fortfarande sitter i och det var därför vi vann senast

Björklövens försvarsgeneral Cronholm är inte med idag pga misstänkt hjärnskakning i senaste matchen. De har bara 5 andra ordinarie backar tillgängliga - tunt värre!
-
Björn är bitter:
https://hockeynews.se/nyheter/lovenback ... et-med-dif
"–Jag har sett matchen två gånger nu och gjort video på den, och vi gör ju en in i helvete bra match i spelet utan puck. De gör egentligen fyra mål på en målchans i tredje perioden, så det är ju bra utdelning för dem, säger han."
"–Jag har sett matchen två gånger nu och gjort video på den, och vi gör ju en in i helvete bra match i spelet utan puck. De gör egentligen fyra mål på en målchans i tredje perioden, så det är ju bra utdelning för dem, säger han."
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-01-27 08:46:55, redigerad totalt 1 gånger.
om det är en bra match att knappt låna pucken på 40min så skulle jag vara orolig.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-27 08:46:42 Björn är bitter:
Jaa jävlar i mig. Tycker vi skapar extremt mycket. Första perioden håller jag Löven som betydligt tryggare och starkare än oss. Men efter det så skulle jag vara oerhört besviken om jag höll på dem. De är ett offensivt lag och skapar minimalt. Bakåt så har vi de mot repen i stort sett konstant. Måste vara något för att gjuta mod gruppen eller något, annars undrar jag vad han rökt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-27 08:46:42 Björn är bitter:
-
Otroligt skickliga individuellt så de får ju med sig mycket på ganska lite skapande framåt.Manijock skrev: ↑2025-01-27 09:53:55Jaa jävlar i mig. Tycker vi skapar extremt mycket. Första perioden håller jag Löven som betydligt tryggare och starkare än oss. Men efter det så skulle jag vara oerhört besviken om jag höll på dem. De är ett offensivt lag och skapar minimalt. Bakåt så har vi de mot repen i stort sett konstant. Måste vara något för att gjuta mod gruppen eller något, annars undrar jag vad han rökt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-27 08:46:42 Björn är bitter:
Deras skottprocent fortfarande hög. Så jag vet inte om han är rätt person att uttala sig om hur mycket man får betalt per skapad chans, det är snarare hela deras säsong han snackar om där.
Jag skojar inte bort Löven, men om matchen i fredags var "in i helvete bra", då skulle jag vara smått orolig som supporter.
greppar efter halmstrån eller så har han tittat på fel match helt enkeltManijock skrev: ↑2025-01-27 09:53:55Jaa jävlar i mig. Tycker vi skapar extremt mycket. Första perioden håller jag Löven som betydligt tryggare och starkare än oss. Men efter det så skulle jag vara oerhört besviken om jag höll på dem. De är ett offensivt lag och skapar minimalt. Bakåt så har vi de mot repen i stort sett konstant. Måste vara något för att gjuta mod gruppen eller något, annars undrar jag vad han rökt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-27 08:46:42 Björn är bitter:
Naturligt att han fokuserar på prestationen i spel utan puck, i övrigt framstår han som rätt förvirrad.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-27 08:46:42 Björn är bitter: