HA 24/25: Djurgårdens IF - Kalmar 17/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Sista matchen före jul. Dags att klättra ytterligare i tabellen.
Avskaffa tre mot tre.
DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFLuWi »

Fyfan vad jag känner att risken för bakslag är påtaglig ikväll.

Vinn bara vinn, sen är det skinka.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Eftersom övriga topplag vinner jämt och ständigt krävs likadant från oss.
Moroten är en SHL-plats på spel och duger inte det kan de byta lag eller jobb. Vinn!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-12-17 11:44:42 Eftersom övriga topplag vinner jämt och ständigt krävs likadant från oss.
Moroten är en SHL-plats på spel och duger inte det kan de byta lag eller jobb. Vinn!
Så är det. Även om vissa slänger sig med klyschor som "alla lag tappar poäng mot sämre motstånd" så är det extremt ovanligt. Aldrig varit med om en tydligare topp 4 än i år. Man måste slå lagen under för att fortsätta hänga med. Södertälje och Karlskoga har skrattmatcher. Löven har en liten chans att tappa poäng.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev: 2024-12-17 11:53:16
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-12-17 11:44:42 Eftersom övriga topplag vinner jämt och ständigt krävs likadant från oss.
Så är det. Även om vissa slänger sig med klyschor som "alla lag tappar poäng mot sämre motstånd" så är det extremt ovanligt. Aldrig varit med om en tydligare topp 4 än i år. Man måste slå lagen under för att fortsätta hänga med. Södertälje och Karlskoga har skrattmatcher. Löven har en liten chans att tappa poäng.
Ja. Ett poängsnitt över 2 p/match brukar leda riktigt långt. Men i år krävs något extra för att få största möjliga chans till SHL.

Spelar man så få matcher som vi gör samtidigt som spelarna är man heltidsproffs är det inte för mycket begärt att vinna programenligt.
Åtminstone vill jag inte höra ett smack om svårigheter med inställning.
Byt jobb säger jag bara.
Jag arbetar 100 %, måndag till fredag, jag kan inte skylla onsdagens insats på urladdningen i fredags.
Bortskämda jättebebisar säger jag bara. Kräver 100% varje match oavsett motstånd.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Varför så bitter BOMBOM :D vi kan leda serien efter ikväll och är typ ligans stabilaste lag.

Det var Löven som släppte in 11 mål mot Almtuna och Vimmerby nyligen, om du fått något om bakfoten. 8)
Spela fult
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-12-17 14:01:20
Ja. Ett poängsnitt över 2 p/match brukar leda riktigt långt. Men i år krävs något extra för att få största möjliga chans till SHL.

Spelar man så få matcher som vi gör samtidigt som spelarna är man heltidsproffs är det inte för mycket begärt att vinna programenligt.
Byt jobb säger jag bara.
Jag arbetar 100 %, måndag till fredag, jag kan inte skylla onsdagens insats på urladdningen i fredags.
Bortskämda jättebebisar säger jag bara. Kräver 100% varje match oavsett motstånd.

Seriöst, vad har hänt med dig?
Jag vet, vi har en truppkostnad som gör att vi borde vinna varje match med 5-0 men det är inte så det funkar, Manchester City kan vittna om detta.

Det är människor som ska spela och att lyckas få ut exakt 100% av varje spelare är rätt unikt. Hade vi fått ut 100% av varje satsad krona så hade vi sprungit förbi Modo för två år sedan. DIF anno 2024/2025 gör det dock jävligt bra med en väldigt hög lägstanivå.

Nej, vi har inte högst poängsnitt i serien (näst högst) men vi har den senaste tiden haft många viktiga matcher med en "sämre" motståndare emellan. Jag tycker att vi har hanterat den här perioden riktigt bra. Det hade inte varit konstigt att klämma in någon torsk här men trots sämre starter har vi ryckt upp oss och ändå vunnit.

Säg nu inte "så du är nöjd med att ligga under med 0-2 mot Tingsryd?". Nej det är jag inte men under förutsättningen att vi vann vårt första derby på länge bara två dagar innan så var jag inte överraskad att det kunde se ut så. Däremot är jag nöjd att det räcker med lite spets för att göra 5 mål på 15 minuter och ta hem den typen av matcher.

Vi kan dock inte förvänta oss att det inte kommer några plumpar under säsongen. Det funkar inte så. Förhoppningsvis, och jag tycker att allt tyder på det, så är vi det laget som är bäst när det gäller och då spelar det ingen roll om man råkade torska mot Kalmar hemma i december.
Användarvisningsbild
agne

Inlägg av agne »

Idag vinner vi. Kalmar har gått ut i media att de ska använda sin fart mot oss. Vi är tydligen bara bra i pp, vilket kanske stämmer :D. Gör vi ens mål i 5 vs 5? Strunt samma vi vinner ikväll.

Vi är nummer 1!
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

Snälla...var med från start. :| Vinner vi så kan vi lägga oss på en förstaplats, åtminstone temporärt beroende på utgången under morgondagen.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

crike skrev: 2024-12-17 14:30:00
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-12-17 14:01:20

Byt jobb säger jag bara.

Seriöst, vad har hänt med dig?
Jag vet, vi har en truppkostnad som gör att vi borde vinna varje match med 5-0 men det är inte så det funkar, Manchester City kan vittna om detta.

Det är människor som ska spela och att lyckas få ut exakt 100% av varje spelare är rätt unikt. Hade vi fått ut 100% av varje satsad krona så hade vi sprungit förbi Modo för två år sedan. DIF anno 2024/2025 gör det dock jävligt bra med en väldigt hög lägstanivå.

Nej, vi har inte högst poängsnitt i serien (näst högst) men vi har den senaste tiden haft många viktiga matcher med en "sämre" motståndare emellan. Jag tycker att vi har hanterat den här perioden riktigt bra. Det hade inte varit konstigt att klämma in någon torsk här men trots sämre starter har vi ryckt upp oss och ändå vunnit.

Säg nu inte "så du är nöjd med att ligga under med 0-2 mot Tingsryd?". Nej det är jag inte men under förutsättningen att vi vann vårt första derby på länge bara två dagar innan så var jag inte överraskad att det kunde se ut så. Däremot är jag nöjd att det räcker med lite spets för att göra 5 mål på 15 minuter och ta hem den typen av matcher.

Vi kan dock inte förvänta oss att det inte kommer några plumpar under säsongen. Det funkar inte så. Förhoppningsvis, och jag tycker att allt tyder på det, så är vi det laget som är bäst när det gäller och då spelar det ingen roll om man råkade torska mot Kalmar hemma i december.
Spontant håller jag med Bombom.

Men orkar inte tjafsa. Så jag är nöjd. Med att vi vinner sista matchen i slutspelet!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vi vinner det här lätt. Man vill gå till julvila med en vinst i ryggen och kommer göra jobbet som krävs.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Vinn. Bara vinn.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

Bra känsla inför idag, hoppas vi bygger vidare på period 3 mot Tingsryd
thelinho

Inlägg av thelinho »

Tre poäng och ett par kalla bira, tack.
Sväva i det blå
Manijock

Inlägg av Manijock »

Samma lag som sist undantaget målvakterna då där Munther ersätter Andren. Hävelid i kassen.

Sissons - Berg
Tychonick - Blixt
Ragnarsson - Krogdahl
Hammarlund

Klasen - Krüger - Axelsson
Thoresen - Costmar - Larsson
Blomgren - Weigel - Björck
Grewe - Rensfeldt - Brodin

Kalmar verkar sakna Vanderbeck
Skriv svar