HA 24/25 Björklöven - Djurgårdens IF 22/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Bortamatch mot Löven. Dessa sexpoängsmatcher måste vi kunna vinna.
Avskaffa tre mot tre.
Flunk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Flunk »

Med en jämbördig målvaktsinsats så tar vi detta! Vårt spel är bättre än lövens.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Wasserscheide!!!

Snälla vinn, men måste erkänna att jag inte har en bra feeling idag... :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
benganfs

Inlägg av benganfs »

captcash skrev: 2024-11-22 08:44:50 Wasserscheide!!!

Du hade en bra feeling mot Mora har ja för mig. Ser det som positivt!
Rolv

Inlägg av Rolv »

Varje ny match, är en match närmare en förlust. Rent statistiskt bör vi snart få en förlust efter fulltid, snittet vi har nu är ytterst osannolikt att vi håller hela säsongen. Tror den kommer idag dessvärre.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

benganfs skrev: 2024-11-22 08:56:56
captcash skrev: 2024-11-22 08:44:50 Wasserscheide!!!

Du hade en bra feeling mot Mora har ja för mig. Ser det som positivt!
Sant! Nu känns det bättre, min feeling är bra nu! :D ... no wait!?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Rolv skrev: 2024-11-22 10:06:38 Varje ny match, är en match närmare en förlust. Rent statistiskt bör vi snart få en förlust efter fulltid, snittet vi har nu är ytterst osannolikt att vi håller hela säsongen. Tror den kommer idag dessvärre.
Statistiskt så börja Andren i mål idag. Så "första delmålet" är att ej ligga under med 0-3 ( typ senast och oskar ). Klarar vi det?

Så tar vi detta med 5-2!
Användarvisningsbild
Doyle 1

Inlägg av Doyle 1 »

Mycket oro på ”Rövens” forum. Försvaret är deras akilleshäl. Men orkar inte med en till förlust mot ett förväntat topplag.,Rid nu på deras oro DIF💛❤️💙
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Doyle 1 skrev: 2024-11-22 12:34:10 Mycket oro på ”Rövens” forum. Försvaret är deras akilleshäl. Men orkar inte med en till förlust mot ett förväntat topplag.,Rid nu på deras oro DIF💛❤️💙
Röven har betydligt mer att förlora på en förlust idag. Vi är redan mellan öronen på fans och spelare efter att vi städat av dem hyfsat lätt i två slutspel. Och så vändningen sist på det. Ut hårt idag och kläm dit dom så har vi rejält mentalt strypgrepp.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Naturligtvis är vi feta underdogs såväl idag som nästa fredag. Men är det något lag som kan hantera deras offensiv så är det vi. Men det kräver ju åven att målvakten deltar och gör sitt. Där är ju förstås vårat främsta orosmoln. Samt att jag faktiskt tycker att vårat försvarsspel har en något nedåtgående trend senaste matcherna.

Mm vi får se. Förluster dessa matcher och vi kan slå fast fjärdeplatsen redan nu.
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

Manijock skrev: 2024-11-22 13:31:51 Naturligtvis är vi feta underdogs såväl idag som nästa fredag. Men är det något lag som kan hantera deras offensiv så är det vi. Men det kräver ju åven att målvakten deltar och gör sitt. Där är ju förstås vårat främsta orosmoln. Samt att jag faktiskt tycker att vårat försvarsspel har en något nedåtgående trend senaste matcherna.

Mm vi får se. Förluster dessa matcher och vi kan slå fast fjärdeplatsen redan nu.
Jag gillar att folk tror att vi är underdogs mot ssk bik och löven, av matcherna vi har spelat mot dom redan så har jag inte alls varit imponerad av någon av dom skulle var bik då som va lite tyngre just den matchen, resten not so much. Mot löven hade vi en dålig start, ssk en dålig 2a period. vad jag har sett så har dom haft lättare mot "sämre motstånd" en vi har haft men inte spelat speciellt övertygande mot bättre lag. så ser jag det
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Manijock skrev: 2024-11-22 13:31:51 Naturligtvis är vi feta underdogs såväl idag som nästa fredag. Men är det något lag som kan hantera deras offensiv så är det vi. Men det kräver ju åven att målvakten deltar och gör sitt. Där är ju förstås vårat främsta orosmoln. Samt att jag faktiskt tycker att vårat försvarsspel har en något nedåtgående trend senaste matcherna.

Fan, du skulle verkligen behöva en lektion i "glaset är halvfullt", är det inte jobbigt att gå med dessa orosmoln ovanför huvudet hela tiden? För jag tvivlar ju på att du bara är det när DIF inblandat.

Har du kännt riktig glädje någon gång sedan dess att Turbo gjorde sitt solomål mot FBK? https://www.youtube.com/watch?v=3Fi4Qm9TFF4
EspenK

Inlägg av EspenK »

Spännande match för att se om vi håller på att få ordning på grejerna.
Idag krävs en riktigt bra insats i tre perioder. Fokus på rätt saker så kör vi.
Användarvisningsbild
agne
Säsongskort: Ja

Inlägg av agne »

Nu ska jag inte jinxa så jag skriver såhär,

Om inte Andrén står ikväll vinner vi.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Manijock

Inlägg av Manijock »

crike skrev: 2024-11-22 14:10:57

Fan, du skulle verkligen behöva en lektion i "glaset är halvfullt", är det inte jobbigt att gå med dessa orosmoln ovanför huvudet hela tiden? För jag tvivlar ju på att du bara är det när DIF inblandat.

Har du kännt riktig glädje någon gång sedan dess att Turbo gjorde sitt solomål mot FBK? https://www.youtube.com/watch?v=3Fi4Qm9TFF4
Vilken jäkla kasse. Den minns man. Fina Turbo Tim!

Jag känner mig mer positiv nu än på länge faktiskt :lol: Bara Andrén som kan dra ner en i mörkret.
Skriv svar