HA 24/25 Djurgårdens IF - Mora 23/10
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Går det att lägga till en omröstning hur matchen slutar? Kanske räcker med 1X2?
Sväva i det blå
Blir spännande att se full och kompletterad backuppsättning i spel!
12-0 och nytt rekord! (Om vi spelar 60min med plockad keeper)
Ja, Björklöven, "som inte alls är så bra som tabellen visar" vann mot de här med 11-0.
Så vi kan nog förvänta oss en tight match med få mål. 2-2?
Så vi kan nog förvänta oss en tight match med få mål. 2-2?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu vill jag verkligen se en match där vi i fem mot fem spelar med fart och fläkt och är tydligt bättre än motståndarna över hela isen. Snälla.
Avskaffa tre mot tre.
Hoppas på målrekord, men när krutröken lagt sig så lär matchen sluta med ett avgörande på straffar åt något håll och förhoppningsvis hemmaseger.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
-
Mora är riktigt bra. Känns som att vi alltid har svårt för dem. Hoppas vi kan hitta tillbaka till vårat grymma försvarsspel efter de två dåliga perioderna mot Almtuna. Annars kommer det smälla rejält.
Klasen bänkad, Dicken skadad, kan nog bli bra fart idag då!
Näe men jag saknar båda, dock behöver de vara hela och JÄVLIGT motiverade, annars är det bättre de käkar burgare vid sidan.
Matchen måste vinnas, kan inte ha Blötröven krossa Mora med 11-0 och sen torskar vi hemma mot dem.

Näe men jag saknar båda, dock behöver de vara hela och JÄVLIGT motiverade, annars är det bättre de käkar burgare vid sidan.
Matchen måste vinnas, kan inte ha Blötröven krossa Mora med 11-0 och sen torskar vi hemma mot dem.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Så är det.captcash skrev: ↑2024-10-23 08:17:03 Klasen bänkad, Dicken skadad, kan nog bli bra fart idag då!![]()
Betydligt mer konkurrens nu än förra säsongen. Klasen fick just reda på det.
Nu är det upp till honom att peta någon av spelarna för att få plats.
Åtgärder för att skapa en sak: speed. Nu får vi se hur vi står mot Mora och Björklöven med ett något yngre och på pappret snabbare lag.
Sväva i det blå
Väntade kedjor blir iallafall enligt hockeynews:
Blomgren - Krüger - Kelleher
Eriksson - Weigel - Eklund
Thoresen - Costmar - Larsson
Grewe - Rensfeldt - Brodin
Spännande kedjor ändå. Den där andra kan bli riktigt bra! Utgår väl från att Frondell blir 13. Oerhört märkligt som sagt när Klasen ändå inte är skadad. Sen blir det spännande om man återgår till Sissons - Berg eller om Krogdahl blir klar där. Hoppas personligen att August tar plats bredvid Tychonick. Det backparet var det klart svagaste mot Almtuna och behöver stabiliseras.
Spännande kedjor ändå. Den där andra kan bli riktigt bra! Utgår väl från att Frondell blir 13. Oerhört märkligt som sagt när Klasen ändå inte är skadad. Sen blir det spännande om man återgår till Sissons - Berg eller om Krogdahl blir klar där. Hoppas personligen att August tar plats bredvid Tychonick. Det backparet var det klart svagaste mot Almtuna och behöver stabiliseras.
-
Fyller på med backparen:Manijock skrev: ↑2024-10-23 09:48:03 Väntade kedjor blir iallafall enligt hockeynews:
Max Krogdahl – Colby Sissons
August Berg – Jakob Ragnarsson
Jonny Tychonick – Hugo Blixt
Edvin Hammarlund (Elias Degnell)
Trodde man skulle återgå till Berg-Sissons. Men det här kan ju också vara bra. Jag tycker man gör rätt att starta Hammarlund som sjua.
Sedär. Det var mitt alternativ 2. Hoppas man rullar på 7 så Edvin inte kallnar. Ragge väger ju klart tyngre namnmässigt, men måste rycka upp sig. Gör han det inte ihop med våran bästa back så gör han det aldrig.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-10-23 09:57:08Fyller på med backparen:Manijock skrev: ↑2024-10-23 09:48:03 Väntade kedjor blir iallafall enligt hockeynews:
Max Krogdahl – Colby Sissons
August Berg – Jakob Ragnarsson
Jonny Tychonick – Hugo Blixt
Edvin Hammarlund (Elias Degnell)
Trodde man skulle återgå till Berg-Sissons. Men det här kan ju också vara bra. Jag tycker man gör rätt att starta Hammarlund som sjua.