HA 24/25 Vimmerby - Djurgårdens IF 2/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Bortamatch mot nykomlingen Vimmerby som har tagit tre av tolv poäng.
Avskaffa tre mot tre.
thelinho
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av thelinho »

Ska bli kul att möta en nykomling. Extra kul för att det är är en lada med hockeykultur likt Nybro Vikings.

1-4 Dick i öppen kasse... :lol:
Sväva i det blå
Flunk

Inlägg av Flunk »

Vimmerby kan säkert få tryck i sin islada. De bör dock vara sämre än Östersund så jag har hopp om seger.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Vi är ett nytt lag nu, vi vet hur man smiskar bottenlag! Enda som kan stoppa oss är om gubbarna tycker lador i HA är trista under vintern, annars blir detta en repris från i måndags!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

captcash skrev: 2024-10-01 21:16:42 Vi är ett nytt lag nu, vi vet hur man smiskar bottenlag! Enda som kan stoppa oss är om gubbarna tycker lador i HA är trista under vintern, annars blir detta en repris från i måndags!

En gång, ingen gång.
Östersund senast tycker jag är första matchen på över ett år där vi varken underskattade bottenlaget eller tyckte det var allmänt trist med HA-hockey (även om det är det).
Vi gjorde jobbet i 60min och jag kände något jag inte känt på otroligt länge

Så, tillåt mig tvivla.
Men städar vi även av Katthult HC imorgon, då får jag möjligen omvärdera mitt tvivel
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

OM vi gör jobbet i 60 minuter, har tålamod och minimerar slarvet kommer vi att vinna. Om vi däremot underskattar motståndet och tror att vi är världsbäst och inte behöver göra mer än ställa in skridskorna kommer det att gå åt helvete, så enkelt är det.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Spela enkelt och krångla inte till det men glöm inte bort att tävla ikväll.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-10-01 21:36:05
captcash skrev: 2024-10-01 21:16:42 Vi är ett nytt lag nu, vi vet hur man smiskar bottenlag! Enda som kan stoppa oss är om gubbarna tycker lador i HA är trista under vintern, annars blir detta en repris från i måndags!

En gång, ingen gång.
Östersund senast tycker jag är första matchen på över ett år där vi varken underskattade bottenlaget eller tyckte det var allmänt trist med HA-hockey (även om det är det).
Vi gjorde jobbet i 60min och jag kände något jag inte känt på otroligt länge

Så, tillåt mig tvivla.
Men städar vi även av Katthult HC imorgon, då får jag möjligen omvärdera mitt tvivel
Tänker att första prövningen om man jämför med andra säsonger är bottenlag hemma, det checkade vi av. Dominans i 60 min.
Nästa prövning är seriens kanske tråkigaste ishall en vardagskväll i Oktober.

Tycker det syns att vi har en helt annan karaktär, främst med Thoresen men också Berg (otroligt tråkigt med skadan). Samt att Dick Axelsson har bestämt sig för att förändra bilden av honom totalt.

Vill inte vara alltför positiv efter en enstaka insats men tippar på vinst 1-3.
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

Viktig match idag, vi måste fortsätta jobba hårt och inte slappna av för att vi gjort EN bra match, och snälla inga mera skador nu vi kommer spela med hela j20 om det fortsätter så här. Jag tror på vinst 2-5 !!
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Hittade en fem år gammal artikel som sa att norska högstaligan hade i snitt 1827 åskådare per match. Kan ha hänt saker sen och vårens finalserie hade ett publiksnitt på 6197. I paritet med svenska finalserien faktiskt.

Men jag tippar alltså på att Thoresen är van vid såna här tillställningar. Kan vara till vår fördel, gnugga varje byte!
It's easier to be an asshole to words than to people
Benke bus

Inlägg av Benke bus »

Inställning är a o då vi är det bättre laget .Kan vi bara hålla igång skridsko åkningen behöver vi inte vara oroliga för våra målvakter.
Hillberry blue

Inlägg av Hillberry blue »

Vattendelare ?
Forza DIF
Andrekuratorn

Inlägg av Andrekuratorn »

Hillberry blue skrev: 2024-10-02 10:39:20 Vattendelare ?
Forza DIF
Definitivt en vattendelare. Kan vi inte defilera hem denna blir seriesegern svår. Då rycker dem där uppe.
Döden

Inlägg av Döden »

Stort när DIF kommer till byn. Tror inte Vimmerby kommer vika ner sig, så hoppas spelarna är på tårna

https://www.vimmerbytidning.se/sport/is ... oDhig9sK_w
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Döden skrev: 2024-10-02 13:25:30 Stort när DIF kommer till byn. Tror inte Vimmerby kommer vika ner sig, så hoppas spelarna är på tårna

https://www.vimmerbytidning.se/sport/is ... oDhig9sK_w
Skönt faktiskt att vi kan skänka lite glädje och hype till småbyarna runt om i landet, kul för dem, kul för deras kids, kul för hockey Sverige, dock trist som fan för DIF att vara i HA men men, det ska snart vara över!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar