Jag förundras eller snarare chockas över hur mycket vi släpper in i power play i år! Det har fan nästan blivit regel snarare än undantag. Nån statistikvetare som har koll på rekord i insläppta mål i PP i Elitserien? Vi kan inte vara långt borta nu, och DET är min själ för dåligt. Ligger vi ens plus i powerplay?
frågan är om vi ens lirar plus i power play. det är pinsamt dåligt. mycket av det berot förstås på att vi saknar spelskickliga backar. men det MÅSTE ändå bli bättre om vi ska ha någon som helst chans på slutspel. utvisningarna duggar ju rätt tätt nuförtiden.
Hade jag varit tränare så hade det i princip bara blivit PP övningar på träningarna. Med den "nya" domarnivån så blir det ju massvis med utvisningar. Vet inte hur många matcher DIF hade kunnat vinna med ett bra PP, slutspelsplats hade det lätt varit i alla fall. Tyckte det såg betydligt bättre ut i början av säsongen än vad det gjort den senaste tiden. Senaste matcherna jag sett har PP varit under all j-la kritik. Ingen fart på passningsspelet och alldeles för få skott. Plus de pinsamma baklängesmålen. Kraftig förbättring av PP spelet så blir det slutspel i år igen.