Sämsta PP nånsin?!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Erik I

Sämsta PP nånsin?!

Inlägg av Erik I »

Jag förundras eller snarare chockas över hur mycket vi släpper in i power play i år! Det har fan nästan blivit regel snarare än undantag. Nån statistikvetare som har koll på rekord i insläppta mål i PP i Elitserien? Vi kan inte vara långt borta nu, och DET är min själ för dåligt. Ligger vi ens plus i powerplay?
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

ja om vi inte ligge rminus så ligger vi nog plus-minus-noll skulle jag tippa....bedrövligt att släppa in så många baklängesmål i powerplay;[..
Polisen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Polisen »

Hitills i år har vi gjort 14 mål i powerplay och släppt in 5. Motsvarande siffror för t ex LHC är 24 - 1 ......
Användarvisningsbild
Mabbutt

Inlägg av Mabbutt »

Faktum är att Brynäs är sämre på att släppa in mål i PP. 6 mål har dom släppt in i PP. Å andra sidan har Gävlegänget gjorde 8 fler.

Och både Leklsand och Modo är sämre på att göra mål i PP, 14 resp 13.
I service society by rockin'!
jensa öhling

power play

Inlägg av jensa öhling »

frågan är om vi ens lirar plus i power play. det är pinsamt dåligt. mycket av det berot förstås på att vi saknar spelskickliga backar. men det MÅSTE ändå bli bättre om vi ska ha någon som helst chans på slutspel. utvisningarna duggar ju rätt tätt nuförtiden.
Marko

Inlägg av Marko »

Då var det dax idag igen!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Brukar inte klaga så överdrivet mycket. Men att släppa in mål i PP i 3 av dom 4 senaste matcherna är inte bra. Och då var ett av dessa mål i 5 mot 3!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Jag undrar just om powerplayet säsongen 92-93 ändå var sämre än i år. Riktigt uselt var det vill jag minnas.
Ingen seger utan offer
DanneS

Inlägg av DanneS »

Hade jag varit tränare så hade det i princip bara blivit PP övningar på träningarna. Med den "nya" domarnivån så blir det ju massvis med utvisningar. Vet inte hur många matcher DIF hade kunnat vinna med ett bra PP, slutspelsplats hade det lätt varit i alla fall. Tyckte det såg betydligt bättre ut i början av säsongen än vad det gjort den senaste tiden. Senaste matcherna jag sett har PP varit under all j-la kritik. Ingen fart på passningsspelet och alldeles för få skott. Plus de pinsamma baklängesmålen. Kraftig förbättring av PP spelet så blir det slutspel i år igen.
Skriv svar