HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 7/10
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Då kör vi ny match mot SSK.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Pissa på Videll
Varför har vi två matcher på mindre än ett dygn?
Verkar vara nån praktikant som gjort schemat...
Varför möter vi Kristianstad samtliga gånger innan jul...?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nu vill jag se ett fint fem mot fem spel.
Avskaffa tre mot tre.
Jag har en biljett i klacken över. Ska sitta på annan plats denna match.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det må vara ett fyllo som gjort spelschemat men vad kul att möta Södertälje igen. Mycket trevligt. Vågar Linus komma eller är han ''sjuk''?
Spela fult
Riktigt orolig när man ser publisiffran. Derby,fredag oc ca 6000 på läktarna. Riktigt bottennapp.
Vi kommer ju snitta på 4500 i år, HA är ju ändå HA, spelar ingen roll att fotbollen snart är slut, vi kommer inte fylla Hovet ändå tyvärr. Blir ju bara fullsatt mot ajk för vi får in massa bonus "supporters" som gillar att hata ajk och bara är där pga det.
Hoppas vi håller i vårt fina PP/BP, då blir det vinst här! Jag missar tyvärr allting då jag ska på Öl o Whiskey mässan ikväll. :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
För det första så är det ju inte ett derby. Södertälje för mig är som vilket annat lag i Hockeyallsvenskan som helst, och så känner en hel del vad jag sett/hört*. Så låt säga att vi lyckas ha in 6200 till slut, en fredagkväll i Oktober.captcash skrev: ↑2022-10-07 09:29:42Vi kommer ju snitta på 4500 i år, HA är ju ändå HA, spelar ingen roll att fotbollen snart är slut, vi kommer inte fylla Hovet ändå tyvärr. Blir ju bara fullsatt mot ajk för vi får in massa bonus "supporters" som gillar att hata ajk och bara är där pga det.
Hoppas vi håller i vårt fina PP/BP, då blir det vinst här! Jag missar tyvärr allting då jag ska på Öl o Whiskey mässan ikväll. :/
Tycker det är godkänt.
Och i och med att vi går bra i fotbollen, både i serien och ute i Europa, så ser jag det som en fullt godkänd anledning till varför inte fler är på plats.
*det enda som är kul den här säsongen är väl att Videll står på andra sidan, men han är ju inte med ikväll.
Ska vi vara korrekta så är det faktiskt ett derby.
"Ett derby är en match mellan två eller flera idrottslag från samma stad eller närliggande städer."
"Ett derby är en match mellan två eller flera idrottslag från samma stad eller närliggande städer."
Det är tydligt att vi fokuserat på defensiven de senaste matcherna. Utmaningen blir att få ihop defensiven med offensiven. I första matcherna körde vi full fart framåt, i de sista matcherna håll tätt bakåt. På sikt behöver vi kunna väva ihop en fungerande offensiv med en stabil defensiv. Själv är jag inne på att vi ska köra på Finska landslagets devis: "defensiven först". Växjös framgång byggde på samma recept. Lite bättre offensiv än senast hoppas jag dock på
Är själv inte orolig för offensiven, men däremot kan en icke-fungerande defensiv bli vårt fall i vår.

-
Hemmamatch, SSK utan Videll och vinst senast. Känns som en given förlust på pappret.
Hoppas Galajda får stå ikväll.
Hoppas Galajda får stå ikväll.