Fokus i 60 minuter och spela enkelt tack. Se till att ingen spelare hos motståndarna, inklusive Omark får utrymme.
Senaste mötet blev vi överkörda med 0-7 och just Omark slog till.
Förväntar mig en rejäl revanschlusta hos DIF! Kämpa!
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Det snackades om spiken i kistan mot Brynäs. Den kommer här. Var så säkra.
Allt annat än 0p är en EXTREM bonus och av mycket låg sannolikhet, oavsett om det är 8094 heta kaminer på läktarna eller inte. Ingen förlust den här säsongen har på förhand känts så given - med 20 inspelade torsk redan förstår ni sinneslaget.
Synd att vi har så snälla gossar i laget säsong efter säsong, annars hade jag gärna sett att man gör det här till en riktigt grinig Lördags-tillställning, det är väldigt enkelt att få in hetta i matcherna om man bara vill. Men vi gillar inte det, våra lagbyggen har inte den typen av spelare. Sorgligt.
KG har försökt ordna till det där lite grann men det är långt ifrån tillräckligt.
Vår enda chans att vinna imorgon är att få Luleå ur balans och få med sig utvisningar gissar jag eller förstöra deras gameplan på annat sett, för spelmässigt har vi inte en chans. Spela stenhårt och småfult på Omark och allt vad dom heter från start, det hade hovet gillat och vips så har man fått igång publiken. Då trivs åtminstone Cederqvist och några till. Då kanske vi kan vinna. Men jag gissar att Luleå kommer få åka runt och göra lite som dom vill..
Vi skulle haft Oscar Engsund i laget, inte hans anonyma och snälla tvillingbror.
Vinn nu, släpar dit lillgrabben och han har nog fasen i stort sett bara sett DIF förlora genom åren... Vore kul att visa att vi kan vinna ibland också!
Do it for my son, DIF!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Råtorsk här tyvärr. Finns inte chans i helvetet att man vinner med samma spel som mot Brynäs.
Den prestationen måste upp med 110% om vi ska ta poäng här.
1-5
Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-12 10:57:15
Råtorsk här tyvärr. Finns inte chans i helvetet att man vinner med samma spel som mot Brynäs.
Den prestationen måste upp med 110% om vi ska ta poäng här.
1-5
Nej insatsen mot Brynäs var riktigt usel men mer på individuell nivå. Laginsatsen tycker jag har sett något bättre ut 2022 men spelar vi som mot Brynäs sist så kommer Luleå käka upp oss.
Stjärnorna måste stå rätt, hockeygudarna vara med oss och Sörensen mfl måste vara hungriga som vargar. Och apropå Warg så måste karln höja sig 3-4 snäpp mot sist.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Mattias_87 skrev: ↑2022-02-12 16:34:20
Samma lineup som senast. Börjar bli dags att sätta upp lineup för domarna också:
Referee(s) Linus Öhlund, Johan Nordlöf
Det känns som att vi slösar bort Tim med Bergfors och vi släsar bort den enda respiten vi har för att eventuellt få igång Bergfors innan kvalet på att inte lira honom med Dick.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Söderlund och Bergfors klickar inte alls så fattar inte varför man kör vidare där.
Och sen Armalis i mål igen? Salak med en grym insats senast och hade gärna låtit han stå mot topplagen. Dessutom kanske man ska spela in honom nu och inte vänta till omgång 51-52.
Trött coaching.