Träningsmatch 21/22: Färjestad - Djurgårdens IF 3/9
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Nedsläpp 18:00. Matchen spelas i Forshaga och visas även på C More.
Upp till bevis
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Första försäsongsmatchen som på riktigt visar något.
Avskaffa tre mot tre.
Fortfarande försäsong, med allt vad det innebär iofs men det är mot det förmodligen bästa motståndet i ligan och, så kort inpå seriepremiär att man nog kan se det för en värdemätare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Någorlunda fullt lag nu i alla fall. Hoppas vi kan hävda oss.
- Harmageddon
Hörde att det var en vinna el. försvinna match ikväll!
Nej men hoppas vi kan ta med oss nånting från denna försäsongsmatch och bygga vidare inför den långa, långa säsong som väntar oss. Dags att se någon oväntad spelare som kliver fram så man tappar haken.
Sen önskar jag att Högström visar vad jag vet att han kan i JJ:s frånvaro. Det är dags att vakna nu herr Högström, visa att 21/22 är då du visar ditt rätta jag igen.
Nej men hoppas vi kan ta med oss nånting från denna försäsongsmatch och bygga vidare inför den långa, långa säsong som väntar oss. Dags att se någon oväntad spelare som kliver fram så man tappar haken.
Sen önskar jag att Högström visar vad jag vet att han kan i JJ:s frånvaro. Det är dags att vakna nu herr Högström, visa att 21/22 är då du visar ditt rätta jag igen.
Senast redigerad av Harmageddon den 2021-09-03 16:06:08, redigerad totalt 1 gånger.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Grabben från Söder skrev: ↑2021-09-03 15:50:14 Någorlunda fullt lag nu i alla fall. Hoppas vi kan hävda oss.

Det är inte en jättetråkig laguppställning måste jag säga. 2a 3e känns ju sjukt stabila. Det är väl Lorito som man inte har en aning om hur han kommer att vara.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
PJ tar välförtjänt en av platserna i backparen. Han gjorde en riktigt bra match senast.
FBK ser ut att ha fullt ställ åtminstone på forwardssidan. Idag får vår defensiv bekänna färg.
FBK ser ut att ha fullt ställ åtminstone på forwardssidan. Idag får vår defensiv bekänna färg.
Säg den glädje som varar
-
Carey och Tom?
- DIF_Soldier
Säg den glädje som varar
Ja han ser riktigt spännande ut även på seniornivå.DIF_Soldier skrev: ↑2021-09-03 16:19:03 PJ tar välförtjänt en av platserna i backparen. Han gjorde en riktigt bra match senast.
Speluppfattning som tyvärr gör att han kommer bli kortvarig i SHL om han får sitt genombrott.
-
Just ja, det hade jag förträngt!
Bra drag under skridskorna. Lite att grabbarna satt kvar på bussen i början men ändå en halvt godkänd första.
Färjestad har oförskämt med kvalitet i laget men oj vad de har brister i lagspelet. DIF not so much. Jag gillar verkligen spelbarheten på spelare utan puck och det känns som en tydlig förändring jämförtmed föregående säsong (misstänker att det är Barrys förtjänst).
Färjestad har oförskämt med kvalitet i laget men oj vad de har brister i lagspelet. DIF not so much. Jag gillar verkligen spelbarheten på spelare utan puck och det känns som en tydlig förändring jämförtmed föregående säsong (misstänker att det är Barrys förtjänst).
-
Hur har Lorito sett ut?
På tok för tidigt att säga något insiktsfullt men han ser inte ut som någon floppvärvning iaf.