SHL 20/21: Djurgårdens IF - HV71 26/1 - 2021
Blue saints vs Blue balls
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hujeda oss hur ska detta gå?
I ett normalt truppläge så är detta en match man ska vinna... men nu är ingenting säkert.
I ett normalt truppläge så är detta en match man ska vinna... men nu är ingenting säkert.
Avskaffa tre mot tre.
Dags att steppa upp. Behöver inte vara skönspel utan från vår sida vill jag se disciplin, skridskoåkning och att alla gör vad de skall. Ett byte i taget tills det gått 60min.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Jajaja, Äntligen dags!
-Mot nya omöjligheter/ Aldrig för sent att ge upp/ Du ska se att precis ingenting kommer att ordna sig
Att följa DIF:s matcher är som att genomgå 4st rotfyllningar i rad utan bedövning och sedan när jobbet är utfört säger man till tandläkaren:
-Äh, va fan, kör likadant på alla då!
Nardella utgår i period 2 med nageltrång, Rhett får en känning i fontanellen och utgår i 3:e
DIF-Belgeum Blue 0-4
-Mot nya omöjligheter/ Aldrig för sent att ge upp/ Du ska se att precis ingenting kommer att ordna sig
Att följa DIF:s matcher är som att genomgå 4st rotfyllningar i rad utan bedövning och sedan när jobbet är utfört säger man till tandläkaren:
-Äh, va fan, kör likadant på alla då!
Nardella utgår i period 2 med nageltrång, Rhett får en känning i fontanellen och utgår i 3:e
DIF-Belgeum Blue 0-4
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Klass slår inte motivation. So what att vi saknar minst en hel förstakedja.
Loss med handbromsen från början. Möter ett lag som har ,om möjligt, ännu lägre självkänsla än vi och kommer ha det tufft om vi kommer ut hårt som attan.
Tänk inte på risken att förlora. Det är ändå vad alla tror innan matchen. Tänk på chansen att vinna och visa ALLA vad Djurgården hockey står för. Handlar inte om namnen på laguppställningen. Handlar om hjärtat och inställningen!
Vill se krig in på kassen. Skott med skymning, gå hårt på kassen och tight och smart defensiv. Då vinner vi!
Kör boys!
Loss med handbromsen från början. Möter ett lag som har ,om möjligt, ännu lägre självkänsla än vi och kommer ha det tufft om vi kommer ut hårt som attan.
Tänk inte på risken att förlora. Det är ändå vad alla tror innan matchen. Tänk på chansen att vinna och visa ALLA vad Djurgården hockey står för. Handlar inte om namnen på laguppställningen. Handlar om hjärtat och inställningen!
Vill se krig in på kassen. Skott med skymning, gå hårt på kassen och tight och smart defensiv. Då vinner vi!
Kör boys!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mja, det här känns ju som ett alldeles förträffligt tillfälle att sjabbla till det rejält.
Kräver egentligen inte särskilt mycket, vill fan bara se ett lag som går hundra. Det var inte igår man såg våra gossar göra det, och därmed har vi plumpat hårt senaste. Djurgården är hårt jobb och fullt ös, inte en halvmysig inställning och såsåkning. Upp till kamp.
Vi får se hur det fungerar fortsatt med min kan inte se helhjärtat-approach till matchen. Torsdags bil och Lördags tekniska svårigheter i Åre, idag arbetspass.
Kämpa?
Kräver egentligen inte särskilt mycket, vill fan bara se ett lag som går hundra. Det var inte igår man såg våra gossar göra det, och därmed har vi plumpat hårt senaste. Djurgården är hårt jobb och fullt ös, inte en halvmysig inställning och såsåkning. Upp till kamp.
Vi får se hur det fungerar fortsatt med min kan inte se helhjärtat-approach till matchen. Torsdags bil och Lördags tekniska svårigheter i Åre, idag arbetspass.
Kämpa?
25/4-2025
- Daniel942
Musse H gästar DIF-studion med Jocke E innan matchen... Spännande..?
DIF!

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Hmm -kan man hoppas på att Jocke berättar om något nyförvärv stabil backpjäs förslagsvis samtidigt som Musse byter plats med Honken resten av säsongen
Ceterum censeo Solna esse delendam
Förmodligen har Jocke hört knorret om Musse och ska nu försvara honom (och det totalt värdelösa PP't).Donkels-2.0 skrev: ↑2021-01-26 15:18:07 Hmm -kan man hoppas på att Jocke berättar om något nyförvärv stabil backpjäs förslagsvis samtidigt som Musse byter plats med Honken resten av säsongen
Nej men jag vill inte tro att han är där för att försvara det usla ppt. Hoppas och tror att dessa är så professionella att dom lägger vänskapen åt sidan och det till DIFs bästa.
Och vad är DIFs bästa vet jag inte. Det har dem bättre koll på.
Och vad är DIFs bästa vet jag inte. Det har dem bättre koll på.
Match mot HV.. sveriges bästa PP statistik mot sveriges sämsta?
Kan nog bara sluta på ett sätt. Tror på en relativt jämn match men att avgörandet sker i special teams. DIF har som vana att ge bort onödiga utvisningar, gissar på fyra stycken ikväll varav det blir insläppt mål på två utav dom. Vi mäktar med ett mål framåt.
Således förlust med 1-2, varav båda mål i PP för HV.
Önskar att jag kunde vara mer optimistisk, men då måste grabbarna visa mer först än vad dom har gjort senaste matcherna.
Kan nog bara sluta på ett sätt. Tror på en relativt jämn match men att avgörandet sker i special teams. DIF har som vana att ge bort onödiga utvisningar, gissar på fyra stycken ikväll varav det blir insläppt mål på två utav dom. Vi mäktar med ett mål framåt.
Önskar att jag kunde vara mer optimistisk, men då måste grabbarna visa mer först än vad dom har gjort senaste matcherna.
- Harmageddon
Inte för att vara sån men är det bara jag som är mer spänd inför försnacket än själva matchen.
Annars har jag ingen känsla alls av utgången ikväll. Hoppas att spelarna kämpar för skölden och sen behöver det inte se vackert ut.
Inga fler skador tack!
Annars har jag ingen känsla alls av utgången ikväll. Hoppas att spelarna kämpar för skölden och sen behöver det inte se vackert ut.
Inga fler skador tack!
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Sen har HV överlägset sämst siffror vid lika styrka. Så bra om vi kan hålla oss på isen. Ändå fascinerande hur ett så dåligt lag vid lika styra kan vara så fantastiska i PP. Tänk er HV med vårt PP. De hade i princip varit klara för kval då.daaviid skrev: ↑2021-01-26 16:55:30 Match mot HV.. sveriges bästa PP statistik mot sveriges sämsta?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det här vinner Hv, kommer knappt ihåg när vi såg så här formsvaga ut samtidigt som vi har en handfull bärande spelare borta.
Ikväll slår motivation och klass ett gäng omotiverade mellanmjölksspelare, Dick undantagen.
Grewe som extra....suck. Har ju överglänst de flesta, till att börja med Hank, som väl får anses tillhöra samma konkurensgrupp.
2-6, och ja, jag är allvarlig. Vi kommer inte ha en chans.
Ikväll slår motivation och klass ett gäng omotiverade mellanmjölksspelare, Dick undantagen.
Grewe som extra....suck. Har ju överglänst de flesta, till att börja med Hank, som väl får anses tillhöra samma konkurensgrupp.
2-6, och ja, jag är allvarlig. Vi kommer inte ha en chans.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm