Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men de flesta spelarna verkar tycka att de nya nivåerna är ok.
Men vi som publik vill se kamp & hårda tacklingar, men det har försvunnit helt (tycker jag).
Det spelas i stort sett bara p.p och b.p.
Det skulle vara intresant att veta hur mycket mer p.p det har blivit sedan de "nya" nivåerna infördes.
Borde vi inte ha profisionella domare i Elitserien, eller kanske 2 huvuddomare som i NHL?
Visst är spelet snabbare där över, men våra rinkar är större. Hur kan bare en domare ha uppsikt över alla regelöverträdelser som pågår bakom ryggen + alla efterslängar.
Nu är jag så trött på detta dalltande med svenska domare, så mitt förslag.
Bara heltidsanställda domare i allsvenskan och elitserien. Så kanske nivåerna på våra svart vita blir jämmnare.
Tack för mig!
Dj Marko
De Nya Domarnivåerna
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Vi vill ha hockeyn tillbaka!
Det GÅR att va hårdare vad gäller spelförstörande saker såsom hakningar och fasthållningar, men då får man inte ta "charging" och "elbowing" för (ofta) helt vanliga tacklingar.
Sen tycker jag den här regeln med "puck över sarg" är lite... udda...
Domarna borde väl kunna bedöma något själva?
Om en spelare blir tacklad samtidigt som han ska skjuta och pucken går över sargen blir det utvisning, trots att han med 99% säkerhet inte kunde kontrollera skottet/passningen.
Men nolltolerans som i NHL skulle vara mycket bättre än det här jävla daltandet. Domarna slutar ju ALDRIG med sina jävla kompensationsutvisningar och 10-minutersutvisningar så fort någon ifrågasätter dom.
Det GÅR att va hårdare vad gäller spelförstörande saker såsom hakningar och fasthållningar, men då får man inte ta "charging" och "elbowing" för (ofta) helt vanliga tacklingar.
Sen tycker jag den här regeln med "puck över sarg" är lite... udda...
Domarna borde väl kunna bedöma något själva?
Om en spelare blir tacklad samtidigt som han ska skjuta och pucken går över sargen blir det utvisning, trots att han med 99% säkerhet inte kunde kontrollera skottet/passningen.
Men nolltolerans som i NHL skulle vara mycket bättre än det här jävla daltandet. Domarna slutar ju ALDRIG med sina jävla kompensationsutvisningar och 10-minutersutvisningar så fort någon ifrågasätter dom.
-
Håller med dig Marko vad det gäller att vi borde ha avlönade domare. Dessutom borde vi ta efter NHL vad det gäller ett två huvuddomarsystem. En domare hinner inte se allt.
Alternativt att man ger linjemännen mer inflytande i spelet. Alltså göra precis som i fotbollen och döpa om linjemän till assisterande domare. Det är nog ända sättet att få en jämn nivå hos alla domare.
Alternativt att man ger linjemännen mer inflytande i spelet. Alltså göra precis som i fotbollen och döpa om linjemän till assisterande domare. Det är nog ända sättet att få en jämn nivå hos alla domare.