Sparka Säcken

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
AnZaC

Sparka Säcken

Inlägg av AnZaC »

Sparka Säcken
Nu får det fan vara nog!! Mitt älskade DIF spelar hockey som något jävla brögäng. :(
Och jag vill att någon tar på sig skulden till att vi inte har vunnit en match på länge. Säcken är den som måste vara ansvarig!
Vi spelar i andra perioden mot FBK 9 min i nr underläge, vem vinner då? Vi får sedan i tredje perioden chans att reducera i tidigt... Då kastar vi in jr kedjan??? Kan någon förklara detta? Är vi denna säsong ett lag som skall spela på kontringar och ej ha ett eget spel?? Ska vi bara ha en chans att vinna genom att spela på deras misstag och inte våran egen skicklighet?? Vårat spel denna säsong påminner om vitryssland, ta tillvara på motståndarnas misstag. Vi klarar inte att föra en match och avgöra mot skitlag som LIF... 1 mål på 120 minuter!!!!!!
Men vad fan ska man göra?? Säcken gör väl det som vi har manskap till... Transferfönstret är stängt och vi lyckades få en back som bredar truppen.... Jippi! Killar som Orszagh och Linther finns tillgängliga.. Okey jag vet vi sparar pengar... Ska vi spara i Allsvenskan också.... Ska vi spela hockey mot Almtuna och AIK??? För kvalserien i år kommer inte bli en enkel resa för botten lagen LIF och DIF...
It´s sucks.....
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jag håller med om att något borde göras, men jag tror inte det skulle hjälpa att kicka säcken. Det skulle bara skapa nya oroligheter.

Jag är mer kritisk till styrelsens sätt att agera. Försämrandet av ekonomin kan ju knappast ha kommit som en överraskning?
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Så fort DIF hamnar i en svacka så börjar det ropas på att sparka någon! Förstår om man blir frustrerad som supporter, men tänk efter lite nu!

Tror inte på att sparka Säcken, han gör ett otroligt jobb med det lag vi har just nu.

Det vi kan göra är att ställa krav på att de rutinerade spelarna tar sig i kragen igen. Falken ska inte snacka sig till 10 minuter, hur dålig domaren än är. Det håller inte att åka och fisa under ett antal omgångar om vi ska ta oss till slutspel. Skärpning DIF!

Det andra vi kan göra är att stå upp för DIF, vi kan visa att vi finns även när det blåser snålt. Gå på hockey och stötta DIF!

Det finns inga ursäkter längre! Gå på hockey nu!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Är det någon som ska sparkas så är det värvningsansvariga. Hur mycket man än snålar med spelarkostnaderna så måste man ha minst två hyggliga tvåvägsbackar i dagens elitserie. Och samtliga försvarare måste kunna åka skridskor.. Men det är bara att inse att det spel som DIF visar upp i år är inte bara ett resultat av en svag trupp utan det är också resultatet av flera år av kortsiktiga värvningar, byten av spelsystem (eller brist på dem under Wikegårds ledning) och en total oförmåga att behålla yngre kreativa förmågor i klubben. Kvar är ett gäng förvirrade veteraner, allsvenska utfyllnadsspelare och juniorer. Säcken och Challe måste få dem att spela ihop innan man kan börja kräva att de ska kunna producera mål mot ett av elitseriens bästa lag.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Kan förstå om Supportrar är förbannade,jag är mer förbannad på ledningen, för det där de säger om att de letar efter nya spelare är enbart SKIT SNACK!!!! de säger så för att lugna supportarna m.fl nu är transfer fönstret stängt och fick en back som ingen känner till!!!

WOW, de kan verkligen värva KLASS spelare!!! :)

De finns inga duktiga spelare kvar, DIF skulle värva när de hade chansen dvs innan säsongen började så de kunde spela ihop sig.

Redan nu skriker folk att sparka Boork, och hans Brynäs kan ju föra en match och vinna matcher(ibland)

Tänk då på DIF som år efter år har varit med i slutspel, då borde Säcken fått gått för längesen, men pengar problem som vanligt som ligger bakom, menar att DIF borde ha högre krav på en tränare än Brynäs.

Hur i helsike kan en så stor klubb, bara rätt som det är gå rakt åt helvete med när det gäller det ekonomiska,

Kanske ska sparka ekonomerna som sitter i DIF´s styrelse, och inte tränarna!

kanske kolla upp deras bankkonto, där kanske finns DIF´s pengar :)
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Säcken och Challe gör ett BRA jobb, med ett svagt material. Backsidan är undermålig och är det någon som ska sparkas är det de värvningsansvariga samt de som drar in pengar till klubben.
Användarvisningsbild
Cellus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

jensa öhling skrev:Säcken och Challe gör ett BRA jobb, med ett svagt material. Backsidan är undermålig och är det någon som ska sparkas är det de värvningsansvariga samt de som drar in pengar till klubben.
"Sparka dom som drar in pengar till klubben"? Ska dom sparka publiken och sponsorer? Det är där pengarna finns.
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Tycker inte man ska sparka Säcken redan. Tycker inte heller han gjort något jättejobb men man får komma ihåg att spelarmaterialet är väldigt svagt. Backsidan är fruktansvärt dålig och jag tycker inte direkt det var något fantastiskt nyförvärv att inhandla en helt okänd finne från tjeckiska ligan.

Sedan har vi inga bra målskyttar. Vi kunde inte matcha Luleå om Orszagh som hade varit ett välkommet tillskott i truppen inte minst vad gäller målskyttet. Utan att göra mål vinner man inga matcher. DIF har gjort 1 mål på 3 matcher nu. Konstigt att ingen reagerar på det.

Sen tycker jag också att det är enormt synd och konstigt att DIF:s ekonomi är så fruktansvärt körd i botten. Fattar inte hur den kan vara det med tanke på att vi har bättre snitt än många lag på landsbygden. Är det för att globen e så jäkla dyr att hyra? I så fall bör man börja se efter alternativ. Vi behöver inte en så stor arena som globen. Vi fyller den ändå aldrig. Bättre med en mindre och billigare arena isf. Typ 7-8000 räcker som kapacitet.
Erik I

Ge er...

Inlägg av Erik I »

Det här med att "sparka Säcken" är ju totalt meningslöst...klart man hellre sett Dif längre upp i tabellen, men i dagsläget har vi ju faktiskt häng på slutspel...och när jag tänker tillbaka på vad jag fruktade inför säsongsstarten har fan laget presterat bra mycket bättre. Vad som oroar mig mest - förutom då 1 mål på 9 perioder - är att vi har svårt mot vissa lag, och då inte minst Mora. Samtidigt bröts ju en mindre positiv svit senast mot SSK, så visst kan vi ju överraska.

Men visst, inte minst med tanke på bredd och ev. skador är det viktigt vi får in lite nya spelare fortast möjligt. Men sluta för fan tjata om att Säcken skall sparkas, han torde sitta bättre till än Lennartsson / Strömberg i FBK t.ex...
AnZaC

Allvaret är här NU!

Inlägg av AnZaC »

Gud vad trött jag blir... Jag skriver ett inlägg ihop om att få igång en debatt om hur vi ska få igång DIF.
Och tillsvar får jag: - Säcken och Challe gör ett bra jobb. - Är det någon som borde avgå är det FBK tränarna.. mm.
Va fan!!! Ett bra jobb då låg vi topp 5. FBK är kvar i toppen. Det är vi som har problemen. Grabbarna levererar inte. Säcken och Challe får inte killarna att prestera på isen. Ska det vara så jävla svårt att kriga i 60 min. tre till fyra gånger i veckan. Tänk att få se DIF komma till match och åka skridskor i byte efter byte i 60 min. Ska det vara så jävla svårt?
Jag måste leverara mitt bästa minst 6 timmar om dagen 5 dar i veckan annars dör någon på operationsbordet!

Ekonomin är i botten och det beskyller de oss supportrar för? Kom på match och stöd ditt DIF... DIF fotboll har inte alltid haft publik på dina matcher... När kom vi? Jo när det blev kul att gå på fotboll!!
Kalla mig gärna medgångssupporter.. om det är det man är när man vill se sitt favort lag prestera topp idrott och slåss om medaljer. Korp hockey finns ju överallt. Ska jag betala för att se mitt favorit lag spela som om skydden satt kvar på rören?

Är det inte ekonomernas problem att räkna plus och minus. Skyll inte
- kontot på oss supportrar. Vi stödjer DIF i våt och torrt och vi vi se DIF gubbar i styrelserummet göra samma sak och se till att - blir + och att vi som älskar hockey och DIF bjuds på show när vi kommer till hovet eller Globen.
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

AnZaC, till och börja med, såg du matchen igår?

Jag måste säga att av de matcherna jag har sett så har det nog bara varit en där DIF mentalt verkade befinna sig nån annanstans än på isen och det var hemma mot Mora. Annars tycker jag just slitet och glöden utlovades innan säsongen började och jag tycker man stått upp rätt bra för det löftet.

Challe och Säcken gör så bra man kan med den truppen som finns. Vi har den trupp vi förtjänar, pga av ekonomin. Stockholms stads ockerhyror är en anledning, att publiken sviker är en annan.

Om du vill försöka påverkar ekonomin positivt kan du ju börja med att gå på matcherna och lösa biljett. Annars föreslår jag att du fortsätter att gnälla :)
Lycka är att vara djurgårdare
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

jag får nog hålla med till viss del...slitet och glöden finns inte där...det var en bra parallell du drog till ditt kirurgjobb...jag menar det här ÄR deras jobb..att spela hockey på heltid..en barndomsdröm för många...det är det här dom får betalt för då ska man f-n visa lite hjärta och lägga ner lite blod svett och tårar.....vi har inte materialet att lira glamourhockey så nu lär blåställen på...visa att namnet vi hjärtat betyder mer än namnet på ryggen och kämpa för laget!...

sen har nog challe och säcken sin lilla del i det hela men det är inte dom som är ute på isen och krigar...
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Ta bort den här tråden, tack! (':twisted:')
GOGO FIMPEN!
Användarvisningsbild
Boråsaren

Re: Allvaret är här NU!

Inlägg av Boråsaren »

AnZaC skrev:
Va fan!!! Ett bra jobb då låg vi topp 5. FBK är kvar i toppen. Det är vi som har problemen. Grabbarna levererar inte. Säcken och Challe får inte killarna att prestera på isen. Ska det vara så jävla svårt att kriga i 60 min. tre till fyra gånger i veckan. Tänk att få se DIF komma till match och åka skridskor i byte efter byte i 60 min. Ska det vara så jävla svårt?
Jag måste leverara mitt bästa minst 6 timmar om dagen 5 dar i veckan annars dör någon på operationsbordet!
Så att Säcken och Challe ska vara några sorts fräslare och får för första gången ett såpass nytt, orutinerat och ungt lag att ligga i topp fem éfter dessa omgångar? Säg NÅGON som kan göra det istället...ge mig ett namn på ett tränarpar tack!!

DIF slåss om slutspelsplats, Frölunda slåss för guld och första plats....!

För det andra: TA BORT DEN HÄR TRÅDEN ADMIN TACK!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Absolut INTE läge att sparka tränare. Delsför att de inte gjort bort sig ovh dels därför att jag inte vill ha en extra onödig löneutgift. Skall några bort är de de som är värvningsansvariga, snacka om att INTE sköta sina jobb. Alla lag verkar klara av att presentera nyförvärv utom vi!
Skriv svar