SHL 19/20 : Rögle - Djurgårdens IF 10/10-2019
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 19/20 : Rögle - Djurgårdens IF 10/10-2019
^ fixa din avatar, sir diffen
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Rämö eller Svedberg, vem tror ni står?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Gissar på Rämö denna match och Svedberg på lördag.DavidSvenne skrev:Rämö eller Svedberg, vem tror ni står?
Riktigt intressant match måste jag säga.
Avskaffa tre mot tre.
Ha, jag trodde på allvar det var hans nya avatar, kändes rimligt på nått sätt...sensei skrev:^ fixa din avatar, sir diffen
Matchen vinner vi, Rögle är bra men vi är helt random i våra insatser, så imorgon smäller det!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Framförallt har jag, trots det egna tabelltipset både förra och denna, svårt att ta Rögle på fullaste allvar när de möter oss.captcash skrev:Ha, jag trodde på allvar det var hans nya avatar, kändes rimligt på nått sätt...sensei skrev:^ fixa din avatar, sir diffen
Matchen vinner vi, Rögle är bra men vi är helt random i våra insatser, så imorgon smäller det!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SirDIFalot
Tänkte det, men gillar tinypic-gubben allt mer!sensei skrev:^ fixa din avatar, sir diffen
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Blir intressant att se hur vi klarar deras offensiv! Vi har verkligen otrolig potential i år med strålande spel stundvis, men då måste vi få till defensiven och minimera misstagen i egen zon. Det här är en typisk match när sånt sätts på prov.
-
Hoppas också på Rämö!Mattias_87 skrev:Gissar på Rämö denna match och Svedberg på lördag.DavidSvenne skrev:Rämö eller Svedberg, vem tror ni står?
Riktigt intressant match måste jag säga.
- Lee Harvey Oswald
Jepp, verkligenSkidlöparn skrev:Blir intressant att se hur vi klarar deras offensiv! Vi har verkligen otrolig potential i år med strålande spel stundvis, men då måste vi få till defensiven och minimera misstagen i egen zon. Det här är en typisk match när sånt sätts på prov.
#33, #38...och i viss mån även #4 måste ibland hitta enklare alternativ, riskerar att bli övermodiga/överkonstruktiva i pressade lägen.
Gillar inte heller att vi då & då kopierar Oskarshamns chans-uppspelsvariant, in framför eget mål, mellan tekningscirklarna.
Det är fan rysk roulette-känsla på den
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag gillar det. Det är helt klart ett verktyg i spelsystemet men spelarna måste bli bättre på att väga de lägena.Lee Harvey Oswald skrev: Gillar inte heller att vi då & då kopierar Oskarshamns chans-uppspelsvariant, in framför eget mål, mellan tekningscirklarna.
Det jag saknar i allmänhet är ett komplement till spelsystemet. Dvs vi HAR ett bra system när det fungerar men hockey är dynamiskt och det avtalade KAN inte fungera i alla lägen. Dvs ibland måste man (med tanke på motståndet Rögle) göra en Kenny och slå sarg ut men de flesta av våra spelare försöker följa modellen för slaviskt och sätter sig eller lagkamraterna i skiten ibland.
Drömscenariot vore ju om vi faktiskt kunde lira det frejdiga passningsspelet i alla situationer där det går men att i de lägen där det INTE går, att redan i ett tidigt skede (när det fortfarande går att göra säkert) flippdumpa ut pucken och börja om. Inte destruktivt eller att ge bort pucken i tid och otid utan just i de där lägena när forwards inte är på plats (pga byte eller whatever) eller backkollegan inte kommer att vara i en bra sits att ta emot en passning och man ser pressen komma. Istället för att hålla i pucken och hålla i pucken eller spela back-back-back-back tills någon stackare måste försöka låsa och invänta hjälp eller gör en dragning i egen zon. Det är då vi spelar fast oss i egen zon. Samma sak så skulle man vilja att center och en vinge i de lägena har lite större rörelsefrihet just för att kunna visa sig för ett säkrare alternativ.
Det är bättre att komma ut ur zon med dålig fart än att inte komma ut alls (i min bok).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Alltså, givetvis ska vi använda även dessa ytor, när möjlighet ges, men då krävs kyla och bra spelförståelsePraetori skrev:Jag gillar det. Det är helt klart ett verktyg i spelsystemet men spelarna måste bli bättre på att väga de lägena.Lee Harvey Oswald skrev: Gillar inte heller att vi då & då kopierar Oskarshamns chans-uppspelsvariant, in framför eget mål, mellan tekningscirklarna.
Det jag saknar i allmänhet är ett komplement till spelsystemet. Dvs vi HAR ett bra system när det fungerar men hockey är dynamiskt och det avtalade KAN inte fungera i alla lägen. Dvs ibland måste man (med tanke på motståndet Rögle) göra en Kenny och slå sarg ut men de flesta av våra spelare försöker följa modellen för slaviskt och sätter sig eller lagkamraterna i skiten ibland.
Drömscenariot vore ju om vi faktiskt kunde lira det frejdiga passningsspelet i alla situationer där det går men att i de lägen där det INTE går, att redan i ett tidigt skede (när det fortfarande går att göra säkert) flippdumpa ut pucken och börja om. Inte destruktivt eller att ge bort pucken i tid och otid utan just i de där lägena när forwards inte är på plats (pga byte eller whatever) eller backkollegan inte kommer att vara i en bra sits att ta emot en passning och man ser pressen komma. Istället för att hålla i pucken och hålla i pucken eller spela back-back-back-back tills någon stackare måste försöka låsa och invänta hjälp eller gör en dragning i egen zon. Det är då vi spelar fast oss i egen zon. Samma sak så skulle man vilja att center och en vinge i de lägena har lite större rörelsefrihet just för att kunna visa sig för ett säkrare alternativ.
Det är bättre att komma ut ur zon med dålig fart än att inte komma ut alls (i min bok).
Nu är det ibland som att vi chansar med dessa uppspel .....och det är ju klar mer riskabelt än att chansa längst sargen
Äh, jag är nog för gammal helt enkelt, Lasse Falks Riskminimeringshockey har präglat mig hårt

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Finns en väldigt stor uppsida i att äga pucken istället för att dumpa ut, men precis som ni båda säger måste avvägningarna bli bättre. Tycker ofta att när problemet uppstår så är centern för dålig på att hjälpa till i uppspelen genom att gå ner och möta och istället lämnar backarna själva. Får de bara saker att börja kugga i bättre med tajmingen tror jag det kommer se bättre ut ganska snart. Men ja, backarna måste få ha möjlighet/bli bättre på att slå mindre konstruktiva uppspel om det inte finns möjlighet till annat.Lee Harvey Oswald skrev:Alltså, givetvis ska vi använda även dessa ytor, när möjlighet ges, men då krävs kyla och bra spelförståelsePraetori skrev:Jag gillar det. Det är helt klart ett verktyg i spelsystemet men spelarna måste bli bättre på att väga de lägena.Lee Harvey Oswald skrev: Gillar inte heller att vi då & då kopierar Oskarshamns chans-uppspelsvariant, in framför eget mål, mellan tekningscirklarna.
Nu är det ibland som att vi chansar med dessa uppspel .....och det är ju klar mer riskabelt än att chansa längst sargen
Äh, jag är nog för gammal helt enkelt, Lasse Falks Riskminimeringshockey har präglat mig hårt
Åååh, så nonchalant...