SHL 19/20 : Luleå - Djurgårdens IF 5/10-2019
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 19/20 : Luleå - Djurgårdens IF 5/10-2019
Vinst mot Luleå hockey är lika vanligt som att DIF Fotboll vinner derbyn.
Hoppas gör jag alltid ändå.
Avskaffa tre mot tre.
Vinner gör vi ju ibland men sällan i Delfinen. Har många ljuva minnen när vi krossat dem på Hovet dock. Räknar alltid med vinst men det känns tveksamt idag.Mattias_87 skrev:Vinst mot Luleå hockey är lika vanligt som att DIF Fotboll vinner derbyn.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Önskescenario: Karri studsar in på en gång och spikar igen fullständigt..
Reservönskescenario: Svedberg spikar igen fullständigt.
Kör över dom i vilket fall som helst... gör minst ett mål mer än dom under ordinarie matchtid så är jag nöjd. Räcker så.
Reservönskescenario: Svedberg spikar igen fullständigt.
Kör över dom i vilket fall som helst... gör minst ett mål mer än dom under ordinarie matchtid så är jag nöjd. Räcker så.

Aldrig i helvete.
En poäng vore en poäng mer än det troliga scenariot.
En poäng vore en poäng mer än det troliga scenariot.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Visst har vi vunnit, efter förlängning. Ingen trepoängare mot Luleå de tre senaste säsongerna.Praetori skrev:Vinner gör vi ju ibland men sällan i Delfinen. Har många ljuva minnen när vi krossat dem på Hovet dock. Räknar alltid med vinst men det känns tveksamt idag.Mattias_87 skrev:Vinst mot Luleå hockey är lika vanligt som att DIF Fotboll vinner derbyn.
Avskaffa tre mot tre.
Hedman borta? Status där? Hade behövts mot det här smutsiga grislaget. Possler kliver in som tredjelänk i våran främsta leadingline. Tyckte han gjorde det bra i andralinan sist. Guter i spel igen... Ingen direkt jättekul trupp alltså. Skriker efter en forward till.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hög risk för torsk. Inga förväntningar.
Å andra sidan är jag upptagen med kalas pch missar allt - då brukar det kunna gå okej. Det är det enda som skulle kunna tala för våra krigare ikväll.
Å andra sidan är jag upptagen med kalas pch missar allt - då brukar det kunna gå okej. Det är det enda som skulle kunna tala för våra krigare ikväll.
25/4-2025
- Lee Harvey Oswald
Förutom given torsk så kan vi lugnt räkna med att minst 2 av Luleås mål kommer efter DIF-slarv
5-2
5-2
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bara två? Hultström gör ju två själv. Har ju Norell och Jesper P också.... Plus Svedberg!Lee Harvey Oswald skrev:Förutom given torsk så kan vi lugnt räkna med att minst 2 av Luleås mål kommer efter DIF-slarv
5-2
Upp med hakan. Om 10 år spelar vi final igen.
Bara transportsträcka nu.
Må dåligt pga hockeyn ligger i våra gener sedan 2001.
Ny målsättning den här säsongen. Guld? Absolut inget talar för det. Placering?
Borde ha Linköping och Oskarshamn bakom oss.
Bara transportsträcka nu.
Må dåligt pga hockeyn ligger i våra gener sedan 2001.
Ny målsättning den här säsongen. Guld? Absolut inget talar för det. Placering?
Borde ha Linköping och Oskarshamn bakom oss.
Sjukt förövrigt att Bulan i Luleå hävdar att vi spelar likadant som dem... Vi kör full fart framåt, skit i allt bakåt. Luleå mördar allting i sin zon. Vansinnigt bra där, men ofantligt tråkiga.
Vi är varandras motsatser
Vi är varandras motsatser
Märkligt att Haga-kedjan helt plötsligt är sämst när Guter kommer in där. Simon J är verkligen en besvikelse! Lika dålig i egen zon som de flesta av våra backar. Kan inte bara Tom Nilsson ha en back-skola för övriga? Alsing klarar sig!
Berglund börjar komma igång känns det som. Och förövrigt så ser den kedjan riktigt intressant ut. Med Strandberg-Berglund-Holtz.
Hyfsat billig tvåa på Alsing...
It's the hope that kills you.