Vi spelar bra mot topplagen - Men inte mot "skitlagen&q

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Vi spelar bra mot topplagen - Men inte mot "skitlagen&q

Inlägg av Johaan »

Hur kommer det sig att DIF tar säkra tre-poängare emot topplagen? Vi slog Frölunda hemma med 5-1 och spelar 0-0 mot Leksand... Det är matcherna mot "skitlagen" som vi skall ta poängen! Jag menar inte att vi skall tro att Frölunda vinner matcherna bara för att de leder, men vi spelade ut dem totalt, vilket vi inte lyckades med mot Leksand.

Jag undrar vad det är som inte stämmer. Om vi vill delta i slutspelet MÅSTE vi vinna matcherna mot lagen som kämpar i botten!
[/b]
GOGO FIMPEN!
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Re: Vi spelar bra mot topplagen - Men inte mot "skitlag

Inlägg av Strömberg=power »

Dom kanske är för självsäkra,typ "det här tar vi lätt". Sån attityd har man tex. inte om man möter Frölunda....Det är kanske därför det är som det är.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Vi spelar bra mot topplagen - Men inte mot "skitlag

Inlägg av Diffe89 »

Strömberg=power skrev:Dom kanske är för självsäkra,typ "det här tar vi lätt". Sån attityd har man tex. inte om man möter Frölunda....Det är kanske därför det är som det är.
Frölunda tog matchen mot oss för lätt tror jag mer än tvärtom.

Men det är självklart lättare att motivera sig inför ett topplag än Leksand
Bigge

Inlägg av Bigge »

jaha!
så gick vi på en nit mot leksand,

Som vissa sa här inne att vi har 6 relativt enkla matcher framför oss

leksand * 2, SSK*2, Mora*2

spelar vi så här mot SSK och Mora så ska vi vara glada över 6 p totalt efter de fyra matcherna!!!
sebbe90

Inlägg av sebbe90 »

Ganska mycket underskattning tror jag... mot de här "skitlagen"
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

skitlagen är väl ett fel uttryck från min sida, men om vi kallar dem för BOTTENLAGEN då? Vi spelar gämt med TOPPLAGEN... Jag tycker vi skall prestera mycket bättre mot bottenlagen än vad i har gjort än så länge...
GOGO FIMPEN!
slan

Inlägg av slan »

Problemet är att Djurgården inte klarar av att föra matcherna, och när man då möter sämre motstånd som inte heller kan detta så funkar inte spelet alls. Dom matcherna vi har vunnit mot topplagen är det dom som hållt i det mesta av spelet och vi har kontrat in en stor del av målen. Vi skulle verkligen behöva ett par spelskickliga backar som klarar av att fylla på lite bättre, och ett par bra forwards skulle sitta bra också. Men som vi alla vet är det otroligt svårt o hitta bra spelare med en röd prislapp.
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Håller med. DIF har torskat poäng mot lag man inte har råd att förlora hemma mot och då framför allt Mora, Leksand och Södertälje. De tre lagen måste vi vinna hemma mot om vi ska ta oss till slutspel. Det är måstematcher.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

WORD!

Vi måste vinna mot bottenlagen, men även mot topplagen som vi gör.

Årets vinster mot topplagen beror på låg motivation och dålig glöd i deras spel....!
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Grejen är väl den att vi inte riktigt har materialet för att bjuda på något skönlir och föra matcher. Det Säcken och Challe varit duktiga på att lyfta fram är förmågan att grisa sönder motståndarna, spela hårt och vänta ut tills tillfälle ges. Men när man möter ett lag (LIF) som spelar likadant blir det ju en ganska målfattig historia. Dock saknades det inte målchanser i lördags iallafall.

En sak jag lagt märke till de senaste matcherna är hur ointresserad Linkan kan verka, framför allt i det defensiva arbetet. Visst jag förväntar mig inte att han ska gå in och tackla på allt som rör sig a la Krisse/Ölve men lite mer vilja skulle man väl kunna kräva av lagets gamla räv!
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar