Skugge vs Ottosson
Skugge vs Ottosson
http://www.expressen.se/index.jsp?a=471791
Någon mer än jag som tycker att vi ska ställa henne, naken, i kassen och låta Adam Andersson mata slagskott?
Någon mer än jag som tycker att vi ska ställa henne, naken, i kassen och låta Adam Andersson mata slagskott?
DIF evigt trogen
Vad har denna Skugge gjort för att förtjäna att sin blogg finns med i Expressen?
Här kommer två svar på bloggen som Skugge fått som kanske får denna människa att använda båda hjärncellerna nästa gång hon yttrar sig.
"Hej!
Visst har du rätt i din poäng, men lite hårt kanske. Ligger inte sensationen i det outtalade som många läsare kan relatera till? Shit, killen som har en bra inkomst och vid sidan av rinken knappast lär få något jobb med hög lön bränner eventuell NHL karriär och kommer få en pisslön eftersom han bara kan spela hockey. Hur ska de klara villalånen? Att de vågar!
Den underförstådda utgångspunkten är väl att en hockey-fru blir på smällen i 20 årsåldern och inte har ngn utbildning/karriär att falla tillbaka på när maken är hemma.
/Peter"
"Herregud, du tycker inte att det är en större uppoffring att ta "ledigt"
från en idrottskarriär en från jobbet som...tja bibliotekarie, sjuksköteska osv? Till att börja med, gör man ett uppehåll inom en elitidrott finns STOR risk att man aldrig kommer tillbaks! Är du så otroligt korkad att du inte kan göra denna enkla analys eller är du så erbarmligt hjärntvättad av den feministiska i mångt och mycket fanatiska rörelsen??"
Sedan att hon misstolkar detta mail o tror personen menar att sjuksköterskor är värda mindre än hockeyspelare gör människan bara mer förbannat idiotisk än va hon är.
Här kommer två svar på bloggen som Skugge fått som kanske får denna människa att använda båda hjärncellerna nästa gång hon yttrar sig.
"Hej!
Visst har du rätt i din poäng, men lite hårt kanske. Ligger inte sensationen i det outtalade som många läsare kan relatera till? Shit, killen som har en bra inkomst och vid sidan av rinken knappast lär få något jobb med hög lön bränner eventuell NHL karriär och kommer få en pisslön eftersom han bara kan spela hockey. Hur ska de klara villalånen? Att de vågar!
Den underförstådda utgångspunkten är väl att en hockey-fru blir på smällen i 20 årsåldern och inte har ngn utbildning/karriär att falla tillbaka på när maken är hemma.
/Peter"
"Herregud, du tycker inte att det är en större uppoffring att ta "ledigt"
från en idrottskarriär en från jobbet som...tja bibliotekarie, sjuksköteska osv? Till att börja med, gör man ett uppehåll inom en elitidrott finns STOR risk att man aldrig kommer tillbaks! Är du så otroligt korkad att du inte kan göra denna enkla analys eller är du så erbarmligt hjärntvättad av den feministiska i mångt och mycket fanatiska rörelsen??"
Sedan att hon misstolkar detta mail o tror personen menar att sjuksköterskor är värda mindre än hockeyspelare gör människan bara mer förbannat idiotisk än va hon är.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Är det något jag inte förstår eller?
Borde inte hon vara glad att Otto stannade hemma istället för att fortsätta spela och riskera fruns hälsa?
Jävla skit-Skugge, hon ska alltid försöka förstöra allt som är bra.
Håller med Zkar, ställe henne i målet, utan skydd i alla fall, inte naken, då skrämmer vi spelarna
.
Så tycker jag alla kan få skjuta några slagskott, men Adam får stå extra nära...
Borde inte hon vara glad att Otto stannade hemma istället för att fortsätta spela och riskera fruns hälsa?
Jävla skit-Skugge, hon ska alltid försöka förstöra allt som är bra.
Håller med Zkar, ställe henne i målet, utan skydd i alla fall, inte naken, då skrämmer vi spelarna

Så tycker jag alla kan få skjuta några slagskott, men Adam får stå extra nära...
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fy fan vilken jävla Nolla, hon har ingen koll. Jag blir faktist mest förbanna på att hon sparkar mej och alla andra som har/haft en fru/sambo som gått in i väggen...
mitt mail till henne
mitt mail till henne
Tack för att du sparkar oss män i skrevet som har fruar som gått in i väggen och gör dej lustig på det. Bara för du flytter runt och sitter med någon drink på någon bar på stureplan. Men du har nog säkert lyckats få några gratis drinkar på ditt inlägg.
Men det är fan inget lätt liv med en fru som gått in i väggen, det är inte som om frugan är förkyld eller liknande. Men efter somj inte någon av dina vänner vid stureplan har någon erfarenhet av något sånt så har du noll koll om sånt, utan bara tar chansen att slå på såna som redan ligger ner, för det är fan inget lätt liv att leva med en som har gått in i väggen om man har små barn, specielt inte om man jobbar tider då dagis inte är öppet.....
// Hasse en som har mer kunskaper om livet..................
Hmmm, hon är lika blåst som hon är ful.. Hon borde väl tycka att flera män struntade i sin karriär/arbete för att spendera tid med sin utbrända fru.
Efter att ha läst hennes krönika så funderar man på att låta frugan sköta sin utbrändhet själv i framtiden, för man får ändå bara skit för att man hjälper henne när hon som mest behöver det.
Vem ville se Linda Skugge naken förresten? Jag tror att Adam Andersson och/eller Björn Nord skulle missa henne om hon stod naken som måltavla.
Efter att ha läst hennes krönika så funderar man på att låta frugan sköta sin utbrändhet själv i framtiden, för man får ändå bara skit för att man hjälper henne när hon som mest behöver det.
Vem ville se Linda Skugge naken förresten? Jag tror att Adam Andersson och/eller Björn Nord skulle missa henne om hon stod naken som måltavla.
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Verkar mer som hon är avis på det faktum att hon skriver en blogg (som jag inte ens visste fanns) på en skit tidning som expressen medan Johan Esk har en hel krönika (alltid läsvärd) på DN.
Känns som hon angriper problemet ur helt fel vinkel.
Självklart vill hon provocera och hon har en poäng, men det slår bara fel när hon som Hace säger "sparkar på den som redan ligger".
Andersson? Nord? Ställ henne mot en tegelmur och låt Kennholt få skjuta av sig!
Känns som hon angriper problemet ur helt fel vinkel.
Självklart vill hon provocera och hon har en poäng, men det slår bara fel när hon som Hace säger "sparkar på den som redan ligger".
Andersson? Nord? Ställ henne mot en tegelmur och låt Kennholt få skjuta av sig!
Lycka är att vara djurgårdare
Inser ni inte ironin i det hon skriver eller är ni så trångsinta?
Vad hon vill få fram är att det Ottosson gjorde mot sin fru var bra MEN hon tycker att det borde vara en självklarhet att stanna hemma med sin utbrända fru och alltså ska han inte "belönas" med en helsida i DN.
Hon kritiserar främst DN inte Ottosson som ni verkar tro...
Fattar ni?
Nån som har läst artikeln i DN? Var den i sportdelen eller vanliga tidningen? Var den i sportdelen kan jag förstå varför DN skriver om honom, men inte om det skrivs i den vanliga delen som ett inlägg i feministdebatten.
Personligen så tycker jag inte alls om Skugge, men i det här fallet har hon faktiskt en poäng även om den inte verkar nå fram till de som skrivit ovanför mig...
Vad hon vill få fram är att det Ottosson gjorde mot sin fru var bra MEN hon tycker att det borde vara en självklarhet att stanna hemma med sin utbrända fru och alltså ska han inte "belönas" med en helsida i DN.
Fattar ni?
Nån som har läst artikeln i DN? Var den i sportdelen eller vanliga tidningen? Var den i sportdelen kan jag förstå varför DN skriver om honom, men inte om det skrivs i den vanliga delen som ett inlägg i feministdebatten.
Personligen så tycker jag inte alls om Skugge, men i det här fallet har hon faktiskt en poäng även om den inte verkar nå fram till de som skrivit ovanför mig...
Jag "quotear" rakt av:isolerad skrev:Inser ni inte ironin i det hon skriver eller är ni så trångsinta?
Fattar ni?
"Wow! Tänk att en hockeykille gjorde nåt sånt storslaget! Tänk att en hockeykille valde frun och barnen i stället för att ränna runt i en rink i groteska kläder med skydd för pungen. Tänk att han valde bort att stå och
homoduscha med andra män med glänsande vattendroppar och i stället laga korvstroganoff och torka spyor."
Hur mycket Linda Skugge än försöker skriva något med en liten undertanke bakom, misslyckas hon alltid med att vara trovärdig pga sånna här rent ut sagt idiotiska kommentarer. Hon KAN inte skriva en krönika utan att dela ut några oprovocerade pungsparkar. Det är en av många anledningar till att jag alltid kommer att se på henne med förakt.
DIF evigt trogen
Du ser inte ironin i det hon skriver?Zkar skrev:Jag "quotear" rakt av:isolerad skrev:Inser ni inte ironin i det hon skriver eller är ni så trångsinta?
Fattar ni?
"Wow! Tänk att en hockeykille gjorde nåt sånt storslaget! Tänk att en hockeykille valde frun och barnen i stället för att ränna runt i en rink i groteska kläder med skydd för pungen. Tänk att han valde bort att stå och
homoduscha med andra män med glänsande vattendroppar och i stället laga korvstroganoff och torka spyor."
Hur mycket Linda Skugge än försöker skriva något med en liten undertanke bakom, misslyckas hon alltid med att vara trovärdig pga sånna här rent ut sagt idiotiska kommentarer. Hon KAN inte skriva en krönika utan att dela ut några oprovocerade pungsparkar. Det är en av många anledningar till att jag alltid kommer att se på henne med förakt.

Skugges blogg må vara både ironisk och sarkastisk, men hon gör ständiga övertramp och verkar tycka detta är oki så länge det gynnar hennes sak. Undrar hur hon hade reagerat om någon kritiserat feminismen på samma extremt hårda sätt som hon går fram emot Ottosson. Då hade hon nog sturtjutit i media dagen efter.
Det hon ville få fram kunde skrivas på ett betydligt mer trevligt sätt och framförallt kunde hon låta bli att hänga ut Ottosson vilket hon gör fullständigt. Att hon sedan kanske mest är ute efter DN skiter jag i. DN nämns en gång i bloggen medan Ottosson får ta ta det ena slaget efter det andra trots att han gjort något vettigt.
Säger bara stackars den man som är gift med skugge, han kan inte ha det lätt den saken är säker. Dessutom förundras man ju över hur någon kan klara av att leva med en vidrighet som Skugge...
PS: Isolerad; Är det så självklart att ta ledigt från sitt jobb utan ersättning för att ta hand om sin familj? Jag tror inte speciellt många "normala familjer" har råd med att förlora en hel inkomst och överleva ekonomiskt...
Det hon ville få fram kunde skrivas på ett betydligt mer trevligt sätt och framförallt kunde hon låta bli att hänga ut Ottosson vilket hon gör fullständigt. Att hon sedan kanske mest är ute efter DN skiter jag i. DN nämns en gång i bloggen medan Ottosson får ta ta det ena slaget efter det andra trots att han gjort något vettigt.
Säger bara stackars den man som är gift med skugge, han kan inte ha det lätt den saken är säker. Dessutom förundras man ju över hur någon kan klara av att leva med en vidrighet som Skugge...
PS: Isolerad; Är det så självklart att ta ledigt från sitt jobb utan ersättning för att ta hand om sin familj? Jag tror inte speciellt många "normala familjer" har råd med att förlora en hel inkomst och överleva ekonomiskt...
Jag förstår väldigt väl att hon menar att det borde vara en självklarhet att både man och kvinna ska hjälpas åt för familjens bästa. Och det håller jag med om.isolerad skrev:Du ser inte ironin i det hon skriver?Zkar skrev:Jag "quotear" rakt av:isolerad skrev:Inser ni inte ironin i det hon skriver eller är ni så trångsinta?
Fattar ni?
skulle passa bra efter hennes krönika
Men jag tycker det är puckat att kritisera uppmuntran av något som någon gjort bra. När det dessutom är en mer eller mindre offentlig person som kan fungera som förebild för andra familjer är det extra puckat att kritisera denna uppmuntran.
Att försöka förlöjliga ishockey är också puckat. På vilket sätt är ishockeyspelande en sämre sysselsättning än att sitta framför en dator och skriva texter?
För att inte tala om formuleringen "homoduscha" med en negativ eftersmak. Har Linda något emot homosexuella eller tycker hon bara att de duschar på ett sämre sätt än henne själv.
Kan inte låta bli att påminna om när hon tog med sig en toplessbild på sig själv till det där tv-programmet om bimbos. Stolt som en fjällskivling visade hon upp bilden som hon försökt få ett flertal tidningar att publicera utan framgång. Hon kunde omöjligt förstå varför ingen ville ha den. Kanske taskigt att "sparka på någon som ligger" men bilden var verkligen motbjudande. (Tror det var hon i alla fall, annars var det någon annan med lika ofördelaktigt utseende).
Hockey är coooolt!