Kall-El skrev:Helt ärligt tycker jag du skall sluta se ner på andra fans som inte har samma möjligheter som du har.
Det handlar inte om att se ner på andra. Säsongskortsinnehavare är per automatik mer värda att se finalmatcherna än de som köper lösbiljetter. Det är ingen värdering i det. I en optimal värld hade alla Djurgårdare kunnat se matchen på plats, men det är långt från möjligt med en kapacitet på 13 850.
Oavsett hur biljettsläppet hade arrangerats så hade tusentals Djurgårdare blivit utan biljetter. De enda som SKA ha biljett till matchen, de har biljett. Alla övriga får ställa sitt hopp till att ha tur vid biljettsläppet. För de som lyckades, kul för er. För er som misslyckades, jäkligt tråkigt. Som tur är har vi minst 26 hemmamatcher nästa säsong. Önskas en biljettgaranti så är det bara att lösa säsongskort.
Det viktigaste är att Globen till bredden är fyllt med Djurgårdare. Jag är tämligen övertygad om att antalet fiskar på sittplats kommer vara få. Det är i slutändan allt som räknas.
Johanneshov skrev:Du vräker också, indirekt, ur dig att folk är medgångssupportrar som bara går för att det är final, när det handlar om en hel del människor som följt hela säsongen. Detta är det jag lägger fokus på när jag citerar dig.
Om man följt Djurgården hela säsongen, varför har man då inte säsongskort? Ser du runt 15 matcher per säsong lönar sig ett säsongskort.
Sen är det väl ganska glasklart att alla medgångssupportrar flockar runt Globen nu när vi spelar final. En majoritet av de som köade i panik går in under kategorin medgångssupportrar. Alla gör det inte, men de flesta gör det. Det är förståeligt att man vill ta del av sin förening i medgång, men är man inte med vecka in och vecka ut (med ett säsongskort), så har man ingen rättighet att se matchen. Det är skillnad på att vara besviken och att vara upprörd. Alla har rätt att vara besvikna, men ingen har rätt att vara upprörd.