SHL 18/19 : Brynäs - Djurgårdens IF 18/1-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 18/19 : Brynäs - Djurgårdens IF 18/1-2019

Inlägg av Andspe »

19:00

Bild

Över 6 500 sålda biljetter (9/1-2019) Så passa på att säkra dina biljetter:
Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
DIF-Fredde

Re: SHL 18/19 : Brynäs - Djurgårdens IF 18/1-2019

Inlägg av DIF-Fredde »

Hej på er alla. Är ny i stan och undrar om det finns några man kan gå med för att se matchen tillsammans med?
Praetori

Inlägg av Praetori »

DIF-Fredde skrev:Hej på er alla. Är ny i stan och undrar om det finns några man kan gå med för att se matchen tillsammans med?
Menar du i Gävle eller Stockholm?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DavidSvenne

Inlägg av DavidSvenne »

Några här som kommer vara på plats?
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Undrar mest om Adam kommer stå bägge matcher? Annars är det ju relativt vanligt (åtminstone i SHL) att man alternerar i ett back-to-back. Jag hoppas i vilket fall att man spelar Adam första matchen här och ger laget optimala chanser att vinna, och sen beroende på utfall ser vi inför lördagens drabbning.
Praetori

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev:Undrar mest om Adam kommer stå bägge matcher? Annars är det ju relativt vanligt (åtminstone i SHL) att man alternerar i ett back-to-back. Jag hoppas i vilket fall att man spelar Adam första matchen här och ger laget optimala chanser att vinna, och sen beroende på utfall ser vi inför lördagens drabbning.
Kan vara bra att ge Jensen förtroende på bortaplan. Mindre press.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev:
-daniel- skrev:Undrar mest om Adam kommer stå bägge matcher? Annars är det ju relativt vanligt (åtminstone i SHL) att man alternerar i ett back-to-back. Jag hoppas i vilket fall att man spelar Adam första matchen här och ger laget optimala chanser att vinna, och sen beroende på utfall ser vi inför lördagens drabbning.
Kan vara bra att ge Jensen förtroende på bortaplan. Mindre press.
Ja, normalt skulle jag hålla med men sett till hur dåligt det gick förra bortamatchen för Jensen tror jag det är bäst att satsa allt på att vinna 1:a matchen, sen tar man match 2 och e.v petar in Jensen där när vi redan tagit 3 pinnar i dubbelmötet. Då tror jag pressen är mindre, samtidigt som vi har hemmapubliken som kan hjälpa laget i övrigt att lyfta om det skulle gå tungt på målvaktsposten.

Snillen spekulerar... :o
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Vi måste toppa laget på hemmaplan. Alltså ska Adam stå på lördag i ett slutsålt Hovet. Vem som står i denna får vi se.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Såvida inte Adam är krasslig så ska han stå bägge. En halvsliten #39 är bättre än en fräsch Jensen oavsett. Vill se Wesslau-matchning nu på Reideborn. Snudd på förlustgaranti med Jensen i nuläget.

Tror dock precis som ni att man byter och då kommer Jensen att stå imorgon. Adam på lördag!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jensen har varit allt annat än stabil. Men vi måste spela honom sådana här tillfällen. När ska han annars kunna utvecklas?
Tror inte Robban på honom för att spela ens imorgon i ett B2B så är det dags att låna ut Jensen och ta in någon rutinerad ersättare. I så fall viktigare än en ny forward.
Vi bara måste kunna avlasta Adam någon match, t.o.m. i långa slutspelsserier.

Så, Jensen måste upp på hästen imorgon i Gävle. Att riskera göra en "Moramatch" hemma på ett nästintill slutsålt Hovet skulle nog sätta upp pressen på karln för mycket.

Btw, har för mig att vi alltid förlorar i Gävle. 5-2 imorgon?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

Är inte Honken fortfarande klubblös? Hade varit en perfekt billig lösning som tvåa om Jensen fortsätter läcka.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev:Är inte Honken fortfarande klubblös? Hade varit en perfekt billig lösning som tvåa om Jensen fortsätter läcka.
Håller med, vi kan inte slarva bort ett framgångsrikt slutspel pga darrig andramålis.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Är inte Honken fortfarande klubblös? Hade varit en perfekt billig lösning som tvåa om Jensen fortsätter läcka.
Jag tycker ändå att Jensen har potential att bli en riktigt grym keeper men han måste få speltid.
Även om han är en egen produkt så känns det lite avigt att ha honom bakom Adam. Det hade varit bättre om vi plockat in någon halvrutinerad finne eller dylikt och lånat ut Jensen någonstans där han får en förstaspade eller åtminstone ordentligt med matchtid. Nog för att man kan bli bra på det praktiska men det är så galet mycket mentalt i målvaktsspelet som man bara kan få i skarpa matcher (tyvärr både bra och dåliga saker, kolla Salo).
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vattendelare x2 nu fre/lör
Praetori

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:Vattendelare x2 nu fre/lör
Ja med våra två mindre spelade matcher så kan vi teoretiskt ligga där vi ligger (7a) eller 2a.
Skriv svar