SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Skellefteå 6/12-2018
SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Skellefteå 6/12-2018
19:00 @ Hovet
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Lee Harvey Oswald
Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Skellefteå 6/12-2018
Utgår ifrån att Robban vilar de 8 som är uttagna till Tre Kronor och Channel One Cup, det är trots allt viktigt att komma utvilad och redo till denna turnering.
Annars kanske ingen vill spela i DIF framöver
DIF-She LeftToYou 1-3
DIF-She LeftToYou 1-3
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det kan bli en jobbig vecka det här. Jag förstår inte hur det ska gå med alla frånvarande. Samtidigt är jag förbannat less att se förluster på Hovet.
Avskaffa tre mot tre.
Enligt Hockeynews så bildar man en ny PP enhet med Bergfors som tekare tillsammans med Hulta, Jonte, Dick och sen Possler(?). Vad har han gjort för att förtjäna den tänker jag.
Aja.
Klar förlust idag.
0-4.
Aja.
Klar förlust idag.
0-4.
Exakt så. Både på resonemang och resultat.Lee Harvey Oswald skrev:Utgår ifrån att Robban vilar de 8 som är uttagna till Tre Kronor och Channel One Cup, det är trots allt viktigt att komma utvilad och redo till denna turnering.
DIF-She LeftToYou 1-3
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Förutom att vila dem ikväll då.Manijock skrev:Exakt så. Både på resonemang och resultat.Lee Harvey Oswald skrev:Utgår ifrån att Robban vilar de 8 som är uttagna till Tre Kronor och Channel One Cup, det är trots allt viktigt att komma utvilad och redo till denna turnering.
DIF-She LeftToYou 1-3
Ska DIF förbjuda dem att spela i Tre Kronor?
Eller är det bara gnäll över att det ser ut som det gör?
Skajk då? Med fullt lag så har vi passerat dem i slagstyrka, tyckte jag redan ifjol, tills Adam fick slutspelsfrossa och Ante blev skadad.
Ikväll har de ett ypperligt tillfälle att vinna över oss.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2018-12-06 14:51:40, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
ciirree skrev:Enligt Hockeynews så bildar man en ny PP enhet med Bergfors som tekare tillsammans med Hulta, Jonte, Dick och sen Possler(?). Vad har han gjort för att förtjäna den tänker jag.
Aja.
Klar förlust idag.
0-4.
Old News. Samma som mot FBK men med skillnad att JD tekade och blev uppkäkad av LJ mfl.
Visst MacD har inte världens bästa tek statistik men han har iaf en vana att teka.
I PP kommer vi gå främst mot Jimme E i tek. Att då inte ha en erfaren tekare inne är katastrof.
Byt Possler mot MacD i den uppställningen tack
Såg samtidigt att Falk skulle få chansen i förstalinan tsm med Lilja och Brodin.South_Exil skrev:Old News. Samma som mot FBK men med skillnad att JD tekade och blev uppkäkad av LJ mfl.
Visst MacD har inte världens bästa tek statistik men han har iaf en vana att teka.
I PP kommer vi gå främst mot Jimme E i tek. Att då inte ha en erfaren tekare inne är katastrof.
Byt Possler mot MacD i den uppställningen tack
Jag har lite svårt att greppa med vad man vill åstadkomma där. Strandberg är väl ett utmärkt val att ha där när både Wirtanen och Josef saknas. Dessutom är det konstigt att man öht inte testar Holtz och sen ska Falk in i förstakedjan från start (om nu det stämmer). Grewe likaså. Fick 1:33 i speltid förra matchen. Fattar ingenting.
Angående tekningar. Lite kul är det när många säger att det inte spelar någon roll.
Bör definitivt finnas en dialog med Grönborg om att det är fullständigt uteslutet att han plockar ÅTTA fuckin stycken från samma lag. Speciellt när laget i fråga genomgår en tydlig kris. Men klart, Ros, Sanny och grabbarna har ju sagt att vi ska ta guld nu så det är bara att sitta i båten.BOMBOM BOUCHARD skrev:Förutom att vila dem ikväll då.Manijock skrev:Exakt så. Både på resonemang och resultat.Lee Harvey Oswald skrev:Utgår ifrån att Robban vilar de 8 som är uttagna till Tre Kronor och Channel One Cup, det är trots allt viktigt att komma utvilad och redo till denna turnering.
DIF-She LeftToYou 1-3
Ska DIF förbjuda dem att spela i Tre Kronor?
Eller är det bara gnäll över att det ser ut som det gör?
Skajk då? Med fullt lag så har vi passerat dem i slagstyrka, tyckte jag redan ifjol, tills Adam fick slutspelsfrossa och Ante blev skadad.
Ikväll har de ett ypperligt tillfälle att vinna över oss.
Det är oavsett en annan fråga. Så vida inte LHOs teori slår in och vi vilar landslagskillarna.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Blev förvånad att inte Jenny var uttagen eftersom resten tydligen skall spela nån skitturnering. Nåväl, vi har ju alltid vår stjärna Ante som kommer kunna bära laget på sina axlar vilket han hitintills gjort med bravur. Otroligt skönt med pålitliga spelare med stratosfäriska topplöner. Samma med Dicken. Han kommer ju göra underverk. Känner mig helt lugn. ROI på dessa pjäser är ju knappt mätbart.
Sedan bör vi ju vara oroliga över skitspelare som Possler som är ute där och sliter varje byte, varenda jävla match, varenda träning. Herregud, hur kan han vara värd sin sin lön överhuvudtaget jämfört med guldklimpar som Ante et al?
Är det match? Jaha.
Förresten, Adam. Jag ber om ursäkt. Du är grym och jag har nu förlåtit dig för MoDo sveket. Inte för att jag tror att du bryr dig om mina ursäkter, men du är en grym målvakt och du har ett jävla snyggt hår.
Jag saknar nummer 4
Sedan bör vi ju vara oroliga över skitspelare som Possler som är ute där och sliter varje byte, varenda jävla match, varenda träning. Herregud, hur kan han vara värd sin sin lön överhuvudtaget jämfört med guldklimpar som Ante et al?
Är det match? Jaha.
Förresten, Adam. Jag ber om ursäkt. Du är grym och jag har nu förlåtit dig för MoDo sveket. Inte för att jag tror att du bryr dig om mina ursäkter, men du är en grym målvakt och du har ett jävla snyggt hår.
Jag saknar nummer 4
Senast redigerad av Lidingö DIF den 2018-12-06 18:17:03, redigerad totalt 1 gånger.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Hur fan kan possler få så mycket speltid ? Och i PP helt sjukt. Och för ovanlighetens skull ingen Holtz. Skulle göra mer nytta än många andra.
Fritt fall i tabellen. Tunga veckor tills Josefsson är tillbaks. Kämpa kan vi alltid göra men med en centerupoställning som denna blir det svårt.
Förväntar mig ingenting.
Lär ändå bli besviken på något sätt.
Precis så är det.Vikas skrev:Förväntar mig ingenting.