Äntligen drar det igång, känns verkligen som att vi är lite för uppskrivna på förhand med tanke på omsättningen i spelartruppen och tappet av Högström skojar man ju inte bort på backsidan. Klarar Adam av att ta nästa nivå och Ante får hålla sig skadefri så är mycket vunnet.
Vore skönt om vi kunde börja med att slå tillbaka indianerna här!
caps-in-town skrev:Äntligen drar det igång, känns verkligen som att vi är lite för uppskrivna på förhand med tanke på omsättningen i spelartruppen och tappet av Högström skojar man ju inte bort på backsidan. Klarar Adam av att ta nästa nivå och Ante får hålla sig skadefri så är mycket vunnet.
Vore skönt om vi kunde börja med att slå tillbaka indianerna här!
Ja, jag gillar det inte! Det är ju inte år 2000 längre då vi levererade enligt plan under den perioden. Numera är vi bäst när vi är utdömda på förhand och slår underifrån.
Men det ska bli spännande att följa DIF anno 2018/19, jag tror ändå på den utvecklingen vi fått med Robban vid rodret! Vi kan gå mot en ny storhetstid...
Livrädd för att många kommer få ett skrämmande uppvaknande här närmsta veckorna. Favoritskapet passar oss inte, även om det enligt mig är helt taget ur ingenting den här gången. Finns ingenting som tyder på att vi ska vara en guldkandidat med tanke på vilka resurser en del andra föreningar har.
Har en usel känsla helt och hållet. Avskyr att folk typ förväntar sig att vi ska haka på fjolårets spelsätt när vi tappat den mest väsentliga delen i det spelet. Det vill säga Högström. En spelare längst bak med en grym snabb uppspelsförmåga. Finns ingen som har den styrkan nu förutom en opolerad Alsing.
Sen ett STORT frågetecken på målvaktssidan. Ingen som kan steppa upp om Adam nu får ett bakslag. Något som känns väldigt troligt.
Negativ må vara mitt mellannamn men som sagt, tror många kan få ett otäckt uppvaknande med start imorgon.
Måtte grabbarna köra ner orden i halsen på mig....
Är helt enig. Känns att press o i viss mån VI själva blåst upp en ballong full med hybris. Risken är att ballongen likt en banger smäller mitt i plytet på oss. DIF är som Sverige i hockey bäst när ingen tror på laget. Jag håller tummen hårt o näven knuten i fickan o hoppas av mitt gul/röd/blåa hjärta att vi kämpar oss till en mittenplacering och därifrån ta oss åtminstone till en kvartsfinal. Men jag är en usel tippare o det skulle kännas jävligt skönt att bli överbevisad. Så DIF, kriga o fram med järkaminen i er, vi vill, vi kan, vi ska, GO DIF
Inte ett dugg orolig för forwardsidan med eller utan Davidsson och Fjällby så länge vi inte får långtidsskador på spetsspelare.
Orolig för backsidan och försvarsspelet sett till försäsongen. Hönsgård många gånger.
Målvaktssidan. Om jag är orolig för backarna så är jag jätteorolig för målvaktssidan. Vi har läckt mål mot mediokert motstånd. Ock många mål får målvakterna ta på sitt konto.
Idag vill man se att det här bara är en dålig försäsongsanalys och att det inte gäller i SHL.