Köp dina bortabiljetter här:

Köp biljetter till vår nästa hemmamatch i Globen här:

Till skillnad från 0-3 underläge i bäst av 7 så har det faktiskt hänt ett antal gånger att lag vänt 1-3 till 4-3 vinst. Samtliga gånger så skett i SHLs historia har det rört sig om hemmafördel i match 7.AlltidoavsettDIF skrev:Vinner vi imorn sitter vi i förarsätet, torskar vi har vi typ 0 chans på final. Vattendelare var ordet.
Har du ens sett matcherna? Det har varit DIF i förarsätet större delen av tiden även om Skellefteå stundtals fått grym press de också.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vattendelaren var redan match 1.
Skellefteå är i förarsätet.
Vinner vi kvällens match blir ju nästa match däremot en ny vattendelare.
Vi känns för klena mentalt för att vinna i sheleftyou. Vi blir alltid små blyga pojkar där så fort det börjar gå lite emot. De stora håriga männen förnedrar oss allt för ofta.
Har du ens läst mitt inläggPraetori skrev:Har du ens sett matcherna? Det har varit DIF i förarsätet större delen av tiden även om Skellefteå stundtals fått grym press de också.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vattendelaren var redan match 1.
Skellefteå är i förarsätet.
Vinner vi kvällens match blir ju nästa match däremot en ny vattendelare.
Vi känns för klena mentalt för att vinna i sheleftyou. Vi blir alltid små blyga pojkar där så fort det börjar gå lite emot. De stora håriga männen förnedrar oss allt för ofta.
I match 1 så borde vi verkligen vunnit men en halvtam andraperre gav ett utgångsläge inför tredje perioden att SAIK kunde dra på sig rånarluvorna och vinna på typ 2-3 bra byten.
Andra matchen var vi rent dåliga men det var inte förrän i slutet när det var full fart framåt och svängdörr bakåt som det rann iväg. Återigen så tyckte jag vår press var bättre men SAIK var spetsigare och lite tyngre när de kunde växla upp och pressa.
Tredje matchen var vi helt enkelt bättre (även fast vi inte kom upp i nivå).
Mentalt är Skellefteå piskade att vinna ikväll och våra grabbar har allt att vinna. SAIK har betydligt mer rutin på en del pjäser men jag tyckte att de faktiskt såg lite slitna ut i game-3 medan våra grabbar bara sett piggare ut ju längre det lider.