SHL : Omgång 12 : Linköping - Djurgårdens IF 17/10-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL : Omgång 12 : Linköping - Djurgårdens IF 17/10-2017

Inlägg av Andspe »

19:00 @ Saab Arena

Vill du också kunna titulera dig som en av Djurgården Hockeys ägare?
Investera här:
Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: SHL : Omgång 10 : Linköping - Djurgårdens IF 17/10-2017

Inlägg av Jim Morrison »

Dags för Hulta att få lira lite va? I fem mot fem.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Jim Morrison skrev:Dags för Hulta att få lira lite va? I fem mot fem.
Gärna det. Men visst lirade karln en del 5v5 mot Mora, eller såg jag bara vad jag ville se?

Hur mår Urboms ljumskar förresten, var väl dag-till-dag som gällde där. Hoppas att han snart är tillbaka, mindre bra att behöva matcha Tom och Linus hårt efter längre tiders frånvaro.

Jag har inte sett någonting av Linköping denna säsong men det är väl i vanlig ordning deras transatlanter man skall se upp med. Tempo och intensiteten måste upp från senast men jag tror inte att det är en tillfällighet att de två mest tempofattiga matcherna vi spelat hittills i år är mot Rögle och Mora. Det brukar ordna sig per automatik när vi möter skickligare spelare och lag.

Vill gärna se fortsatt förtroende för Jocke där bak, mycket istid på ungdomarna samt lite faktiskt bidrag i spelet från en viss lagkapten.

2-3.
Victory is sweetest when you've known defeat.
EspenK

Re: SHL : Omgång 12 : Linköping - Djurgårdens IF 17/10-2017

Inlägg av EspenK »

Hoppas att vi spelar som de senaste matcherna. Då bryr jag mig nästan inte om resultatet. Hoppas förstakedjan kan få lite utdelning och att Fjällby kan få hänga ett.

KÖR!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Ja, verkligen dags för första att få leverera igen! Känns som att motståndarna har börjat läsa dem och kör mer förstörande spel på dessa herrar. Antagligen därför som Bergfors- och juniskedjorna sett bättre ut på sistone också, då de antagligen fått gå lite utanför radarn.

Börjar verkligen tro på detta laget! Har aldrig sett oss krossa sämre lag som i år eller stå upp så pass bra mot de bästa på många långa år. Vi hör verkligen hemma i toppen med det spelet vi visat upp i 5v5. Gäller bara att få till PP också så blir det topp 6, sanna mina ord.

3-4
ciirree

Inlägg av ciirree »

Henke95 skrev:
Jim Morrison skrev:Dags för Hulta att få lira lite va? I fem mot fem.
Gärna det. Men visst lirade karln en del 5v5 mot Mora, eller såg jag bara vad jag ville se?

Hur mår Urboms ljumskar förresten, var väl dag-till-dag som gällde där. Hoppas att han snart är tillbaka, mindre bra att behöva matcha Tom och Linus hårt efter längre tiders frånvaro.

Jag har inte sett någonting av Linköping denna säsong men det är väl i vanlig ordning deras transatlanter man skall se upp med. Tempo och intensiteten måste upp från senast men jag tror inte att det är en tillfällighet att de två mest tempofattiga matcherna vi spelat hittills i år är mot Rögle och Mora. Det brukar ordna sig per automatik när vi möter skickligare spelare och lag.

Vill gärna se fortsatt förtroende för Jocke där bak, mycket istid på ungdomarna samt lite faktiskt bidrag i spelet från en viss lagkapten.

2-3.
Utan att orka dubbelkolla så tror jag han spelade cirka 13 min totalt. Så det går sakta men säkert uppåt.

Mårtensson har varit riktigt usel hittills så jag gissar på att han gör typ 2+1 och GWG.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Henke95 skrev:

2-3.
Plast är praktusla så här långt men truppen är det inget fel på om man ser till pappret. Derek Roy får vi se upp med, går som tåget till skillnad från resten av laget. Given OS plats i kanadensiska laget som det låter i transatlantisk media. Svårt att se varför de underpresterat men de taggar säkert till extra mycket bara för att de möter oss. Tror det blir segt och jämnt.
1-2 OT.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
janneffs

Inlägg av janneffs »

2-3 efter OT.

Någon som har ett cmore acc och vill dela på månadskostnaden?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Blir pisk i en väldigt tråkig tillställning.

3-2
Spela fult
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

En vinst här och denna vecka skulle vara fantastisk. Fram tills torsdag iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

När vann vi sist i en annan del av köping?
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

AlltidoavsettDIF skrev:När vann vi sist i en annan del av köping?
2011-03-01
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Andspe skrev:
AlltidoavsettDIF skrev:När vann vi sist i en annan del av köping?
2011-03-01
Och på straffar 2011-10-19.

Dyster läsning hur som helst. Ser gärna ett trendbrott ikväll.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Vi vinner med tennissiffror igen, helt enkelt för jag missade förra matchen och killarna tycker synd om mig! Enkel logik!

Go Lions!!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Full fart framåt....
Skriv svar